פתיחת התפריט הראשי

עריכת הדף "מותנים"

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 6: שורה 6:
 
אדמו"ר הזקן מבאר כי כמו שבגשמיות המתנים הם דבר המעמיד כל הגוף עם הראש הנצב ועומד עליהם. והם המוליכים ומביאים אותו למחוז חפצו. כך הוא בבחינת רוחניות ה[[נפש האלהית]], ה[[אמונה]] האמיתית בה' אחד [[אין סוף ברוך הוא]] שהוא [[ממלא כל עלמין]] ו[[סובב כל עלמין]] ולית אתר פנוי מיניה למעלה עד אין קץ ולמטה עד אין תכלית וכן לארבע הרוחות בבחינת אין סוף ממש. וכן בבחינת [[שנה]] ו[[נפש]] כנודע. [[אמונה]] זו נקראת בשם בחינת מתנים דבר המעמיד ומקיים את הראש הוא השכל המתבונן ומעמיק דעת בגדולת [[אין סוף ברוך הוא]] בבחינת [[עולם שנה נפש]].  
 
אדמו"ר הזקן מבאר כי כמו שבגשמיות המתנים הם דבר המעמיד כל הגוף עם הראש הנצב ועומד עליהם. והם המוליכים ומביאים אותו למחוז חפצו. כך הוא בבחינת רוחניות ה[[נפש האלהית]], ה[[אמונה]] האמיתית בה' אחד [[אין סוף ברוך הוא]] שהוא [[ממלא כל עלמין]] ו[[סובב כל עלמין]] ולית אתר פנוי מיניה למעלה עד אין קץ ולמטה עד אין תכלית וכן לארבע הרוחות בבחינת אין סוף ממש. וכן בבחינת [[שנה]] ו[[נפש]] כנודע. [[אמונה]] זו נקראת בשם בחינת מתנים דבר המעמיד ומקיים את הראש הוא השכל המתבונן ומעמיק דעת בגדולת [[אין סוף ברוך הוא]] בבחינת [[עולם שנה נפש]].  
  
וכמו במשל, שכוחם של המותנים נשאב מהמוח, כך בנמשל: מי הוא הנותן כח ועוז לבחינת מתנים להעמיד ולקיים הראש והזרועות? הוא עסק ולימוד הלכות ב[[תורה שבעל פה]] שהיא בחינת גילוי רצון העליון, כי [[אורייתא מחכמה נפקת]], כלומר התורה היא מספירת החכמה, אבל מקורה ושרשה הוא למעלה מעלה מבחינת חכמה והוא הנקרא בשם [[רצון העליון]] ברוך הוא, וכמו שכתוב כצנה רצון תעטרנו כעטרה שהיא על המוחין שבראש וכנודע ממה שכתוב על פי אשת חיל עטרת בעלה. וכל השונה הלכות בכל יום כו'.  
+
וכמו במשל, שכוחם של המותנים נשאב מהמוח, כך בנמשל: מי הוא הנותן כח ועוז לבחינת מתנים להעמיד ולקיים הראש והזרועות? הוא עסק ולימוד הלכות ב[[תורה שבעל פה]] שהיא בחינת גילוי רצון העליון, כי [[אורייתא מחכמה היא דנפקת]] כלומר התורה היא מספירת החכמה, אבל מקורה ושרשה הוא למעלה מעלה מבחינת חכמה והוא הנקרא בשם [[רצון העליון]] ברוך הוא, וכמו שכתוב כצנה רצון תעטרנו כעטרה שהיא על המוחין שבראש וכנודע ממה שכתוב על פי אשת חיל עטרת בעלה. וכל השונה הלכות בכל יום כו'.  
  
 
וזהו פירוש הפסוק חגרה בעוז מתניה, העוז היא תורה כמו שנאמר בדברי חז"ל אין עוז אלא תורה, שהיא נותנת כח ועוז לבחינת מתנים החגורים ומלובשים בה לחזק ולאמץ זרועותיה הן דחילו ורחימו שכליים או טבעיים כל חד לפום שיעורא דיליה.  
 
וזהו פירוש הפסוק חגרה בעוז מתניה, העוז היא תורה כמו שנאמר בדברי חז"ל אין עוז אלא תורה, שהיא נותנת כח ועוז לבחינת מתנים החגורים ומלובשים בה לחזק ולאמץ זרועותיה הן דחילו ורחימו שכליים או טבעיים כל חד לפום שיעורא דיליה.  

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)