עריכת הדף "ירידת הנשמה לגוף"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 8: שורה 8:
 
לאחר מכן כאשר העובר נולד, מתחילה הנפש האלוקית להתגלות בו אט אט, ובימי הילדות עד גיל ה[[בר מצווה]] היא מתגדלת ומתחילה להתגלות בו על ידי הרגשים של ה[[ו' קצוות]] שהם ששת המידות. מכיון שהנפש האלוקית עדין לא מתגלית בשלימותה עד הבר מצוה, אומרים חז"ל שהיצר טוב אינו נכנס באדם עד הבר מצוה, לעומת ה[[יצר הרע]] (-ה[[נפש הבהמית]]) הנכנסת בו מלידתו.
 
לאחר מכן כאשר העובר נולד, מתחילה הנפש האלוקית להתגלות בו אט אט, ובימי הילדות עד גיל ה[[בר מצווה]] היא מתגדלת ומתחילה להתגלות בו על ידי הרגשים של ה[[ו' קצוות]] שהם ששת המידות. מכיון שהנפש האלוקית עדין לא מתגלית בשלימותה עד הבר מצוה, אומרים חז"ל שהיצר טוב אינו נכנס באדם עד הבר מצוה, לעומת ה[[יצר הרע]] (-ה[[נפש הבהמית]]) הנכנסת בו מלידתו.
 
===אופן הפעולה ===
 
===אופן הפעולה ===
החל מגיל הבר מצוה מתחילה הנפש האלוקית (הנקראת [[יצר טוב]]) להתגלות. אופן הפעולה של הנפש האלוקית הוא: הנפש האלוקית ממלאת את שלושת חלקי השכל בתורה, וממלאת את הלב ב[[אהבה ויראה]] את ה'; ואז האהבה הגדולה שהיא "כאש בוערה בלבו כרשפי שלהבת להיות נכספה וגם כלתה נפשו", פורצת גם לחלל השמאלי שבלב ששם הוא משכן הנפש הבהמית, וכופה אותו, והופכו לאהוב גם כן את ה' באהבה גדולה זו. ואזי גם לבושי המחשבה והדיבור שלו יהיו רק בלימוד התורה, ולבוש המעשה יהיה רק בקיום המצוות המעשיות{{הערה|[[תניא - פרק ט']].}}.
+
החל מגיל הבר מצוה מתחילה הנפש האלוקית (הנקראת [[יצר טוב]]) להתגלות. אופן הפעולה של הנפש האלוקית הוא: הנפש האלוקית ממלאת את שלושת חלקי השכל בתורה, וממלאת את הלב באהבה ויראה את ה'; ואז האהבה הגדולה שהיא "כאש בוערה בלבו כרשפי שלהבת להיות נכספה וגם כלתה נפשו", פורצת גם לחלל השמאלי שבלב ששם הוא משכן הנפש הבהמית, וכופה אותו, והופכו לאהוב גם כן את ה' באהבה גדולה זו. ואזי גם לבושי המחשבה והדיבור שלו יהיו רק בלימוד התורה, ולבוש המעשה יהיה רק בקיום המצוות המעשיות{{הערה|[[תניא - פרק ט']].}}.
  
 
ההתבוננות הזו - המביאה לאהבה זו, יכולה להיות בב' אופנים: האופן הראשון הוא, שהאדם מתבונן בעניינים מאוד גבוהים ונעלים, ועל ידי זה הנפש מתבטלת במציאות. והאופן השני הוא, שמתבונן בעניינים פשוטים - שהקב"ה מהווה את העולם כל הזמן, והוא נותן חיים וכו', וזה מעורר את הנפש הבהמית לאהוב גם כן את ה'.
 
ההתבוננות הזו - המביאה לאהבה זו, יכולה להיות בב' אופנים: האופן הראשון הוא, שהאדם מתבונן בעניינים מאוד גבוהים ונעלים, ועל ידי זה הנפש מתבטלת במציאות. והאופן השני הוא, שמתבונן בעניינים פשוטים - שהקב"ה מהווה את העולם כל הזמן, והוא נותן חיים וכו', וזה מעורר את הנפש הבהמית לאהוב גם כן את ה'.

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)