פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 1,227 בתים ,  21:31, 16 ביולי 2020
===שינוי בשליחות===
חטא המרגלים שהיו שלוחים של משה רבינו ששינו בשליחותם, כאשר משנים בשליחות אפילו רק הוספה בפרט מסויים( - הרי גם כאשר השינוי הוא לטובה, בטלה השליחות<ref>גם על פי הלכה.</ref>.)ומובן גם בשכלו של בן חמש למקרא( שכאשר השליח משנה את השליחות בעניין עיקרי )לאומכיוון ששינו בדבר השליחות בעניין עיקרי כזה - בטלה שליחותם, כפי שמצינו בהלכה52
משה רבינו שלח אותם "לתור את הארץ"( ישנה גם "עצת מרגלים" )ובנידון-דידן - הכוונה להסיק מסקנות(.דרך ובהתאם לתכונתם של "מרגלים", שמלבד הפעולה שלהם )ובנידון-דידן - מעשה השליחותהארץ" ותו אך לא מידי, להגיע למסקנות. והם שינו בשליחות זו בכך שחשבו להסיק מסקנות על דעת עצמם, על-ונמצא, שחטאם של המרגלים התחיל בכך ששינו בדבר השליחות - שכן, משה שלחם אם אפשר או אי אפשר לחשוב את הארץ שעל דבריהם "כי עז העם הישב בארץ והערים בצרות גדלת מאד וגם ילדי הענק ראינו שם" הוסיפו '''"לא נוכל לעלות'''"לתור את
להסיק מסקנות ולהביע חוות דעת )"עצת מרגלים"(.
זוהי במסגרת השליחות, שנשלחו אך ורק כדי "לתור את הארץ" )מעשה בפועל בלבד(, ולא
הארץ )אפילו אם "עצה טובה", כמו: לעלות ולהכנס בדרך פלונית וכיו"ב( - דבר שלא נכלל
להביע את חוות דעתם בעניין הכניסה וכיבוש הארץ, כפי שיתקבל אצלם לאחרי שיראו את
היו": החיסרון היה אפוא, בכך שחשבו שמלבד מעשה השליחות, "לתור את הארץ", יוסיפו
מלכתחילה לומר לבני ישראל "לא נוכל לעלות אל העם"42- ח"ו לומר כן, ובפרט ש"כשרים
וכאמור, "עצת מרגלים" אינה "עצה רעה" דווקא, ובנידון דידן, אין הכוונה שחשבו
ויביעו את דעתם ומחשבתם כיצד יש להתנהג בפועל.ובנידון דידן בא הדבר לידי ביטוי בכך שחשבו להסיק מסקנות מהשליחות "לתור את הארץ",שיש להם "עצת מרגלים", היינו, שמלבד המעשה בפועל יש להם גם כוונה ומחשבה נעלמת כו',
מידי; אמנם, בנוגע לפועל - שינו והוסיפו על שליחות זו, בכך שראו את עצמם כ"מרגלים",
שליחותם היתה "לתור את ארץ כנען"32, כלומר, לראות את הארץ ולספר מה שראו, ותו לא
6,031

עריכות