פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
בשנת [[תקל"ז]], כאשר עזב הרב [[מנחם מענדל מהורודוק]] את [[רוסיה]], נותר [[האדמו"ר הזקן]] לבדו בהנהגת החסידים ברוסיה. במשך שמונה שנים התפתחה החסידות לממדים עצומים ואלפי חסידים הגיעו מידי חודש להתדפק על דלתותיו של אדמו"ר הזקן, לבקש ממנו עצות ולקבל ממנו הדרכות בעבודת ה'.
זרם החסידים שהלך והתגבר, הפך את קבלת החסידים ל[[יחידות]] פרטית למשימה בלתי אפשרית, וזקני החסידים התכנסו כדי לטכס עצה כיצד להפחית את עומס המבקשים להיכנס ל[[יחידות]], ובסופו של דבר הוציאו רשימת תקנות מגבילות, שקיבלו את השם '[[תקנות ליאזנא]]' מכיון שתוקנו כאשר התיישב אדמו"ר הזקן בליאזנה בשנת [[תקמ"ג]]{{הערה|שם עמ' 35.}}.
התקנות הראשונות התפרסמו בשנת תקמ"ג, ובשנת תקנ"ח התפרסמו התקנות מחדש עם תוספת של כמה תקנות חדשות{{הערה|כתבי היד האורגינאליים של התקנות עליהם חתומים זקני החסידים נמצאים באוצר כתבי היד של [[אדמו"ר הריי"צ]] שבספריית ליובאוויטש.}}.
ב[[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסלו]] [[תק"ס]] - הפעם הראשונה שחגגו את חג הגאולה, התבטלו לגמרי התקנות. (יש מסבירים זאת, שזהו כי הרבה [[חסידים]], הפסיקו
להגדירו בתור מנהיג החסידות הכללית).{{כלומר?}}
==בתקופת הרבי שליט"א=====מי יכול לטוס===
{{להשלים|}}
בתקופת כהונתו של הרב [[שלמה חיים קסלמן]] בתור [[ראש ישיבה|ראש ישיבת]] [[תומכי תמימים כפר חב"ד]], רק בחורים יחידי סגולה, ולאחר הכנה גדולה, יכלו לנסוע לרבי.
כשנפטר, מינה הרבי תחתיו את הרב [[מנחם מענדל פוטרפאס]], שדעתו היתה הייתה שכל תמים צריך לנסוע לרבי. ==בתקופת הרבי מליובאוויטש=====תש"י - תשי"א===לאחר הסתלקות [[הרבי הריי"צ]], לא היה לחסידים לאן לבוא משום שעד [[י']] [[שבט]] [[תשי"א]], הרבי לא הסכים לקבל את הנשיאות.  במכתב מ[[כ"ה]] [[תמוז]] [[תש"י]] כותב הרבי ליהודי שביקש ברכה:{{ציטוט|תוכן="מכתבו עם הפ"נ בעתו נתקבל, וכבקשתו קראתיו על ציון כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, ובהיכלו ששם נכנסים ליחידות ולנתינת פ"נ,"בהמשך גם כותב הרבי איך אפשר להתקשר לרבי גם בתקופה זו וכותב:"תקותי אשר אין נזקק להערה ולהארה אדות ענין ההתקשרות לנשיא הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, אשר ההתקשרות הוא ע"י למוד תורתו והליכה בדרכיו אשר הורה.ובטח יש לו קביעות עתים ללימוד תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ אשר במאמריו שיחותיו ומכתביו. ומה טוב אם הלימוד הוא בחבורה אשר איש את רעהו יחזקו ויעוררו.ומובן אשר אין זה פוטר משאר השיעורים אשר כל אחד ואחד מחויב בהם. ובכללם שיעורים השוים לכל נפש בחק יומי והם: חומש עם פרש"י, תהלים כמו שנחלק לימי החודש, תניא כפי שנחלק לימי השנה על ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ."|מרכאות=לא}} ישנו עוד מכתב מ[[הרבי]] מ[[עשרת ימי תשובה]] של שנת [[תשי"א]] בו כותב [[הרבי]]: {{ציטוט|תוכן=ובנוגע אלינו חסידי כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, אנ"ש המקושרים אליו או גם רק שייכים אליו, הנה זהו ההתקשרות אליו ע"י לימוד תורתו, הליכה בדרך ישרה אשר הורנו וכו' - כאשר נתבאר זה כמה פעמים.אודות התוועדויות כותב הרבי במכתב מי' כסלו תשי"א מציע הרבי איך להתוועד בימים אלו וכותב:"הנני להציע בזה, לכקמ"ע אשר ביום הבהיר הזה הוא יום י"ט כסלו הבע"ל, או גם בשבתות שלפניו ושלאחריו - לסדר מסבות והתועדות של כל אלה אשר השפעתו עליהם, אשר בהתועדות אלו יתעוררו בפרט לעבודה בהפצת המעינות - מעינות תורת הבעש"ט תלמידיו ותלמידי תלמידיו - חוצה, ובכלל לקביעות עתים לתורה, שמירת המצוות בהידור, ואהבת רעים וזיכוך המדות ע"פ תורת החסידות."|מרכאות=לא}}===תלמידי ישיבות===נסיעת תמימים לרבי צריכה להיות אך ורק באישור הנהלת הישיבה ובהתאם להוראתם{{הערה|שיחות קודש תשל"ו ח"ב ע' 675}}. הנהלת הישיבה יכולה להגביל את זמן השהות ולהתנות את האישור בהתמדה בלימוד והצטיינות לפני הנסיעה וכן ניצול כדבעי של השהות ב[[בית חיינו]]{{הערה|אגרות קודש ח"ח ע' מב.}}.
===תשמ"ב===
ב[[ח' אדר]], התקיים [[כינוס ילדים]] ב-[[770]] ששודר לכל העולם בשידור חי. בסוף הכינוס, הוכרז שהרבי ישא הצהרה שנוגעת לכולם.
תוכן דברי הרבי: "אני לא יכול לאסור מישהו מלבוא ל-770 ל[[י"ט כסלו - חג הגאולה]], כי זהו חג של [[האדמו"ר הזקן]]. אותו דבר לגבי [[י"ב תמוז]]. אך [[י"א ניסן]] זוהי השמחה שלי, ואני לא רוצה שמישהו יבוא במיוחד ל-770 לשמחה שלי!"
הרבי גם הוסיף: ש"כל מי שהתכוון לנסוע ל[[ניו יורק]], עליו לתת חצי מסכום הנסיעה לצדקה. ואת החצי השני, בשביל לחגוג את [[חג הפסח]] בהידור".
בסופו של דבר, למרות שאלפי חסידים נמנעו מלבוא על ידי הרבי, היו אלפי משתתפים בהתוועדות (ככל הנראה מארצות הברית), ובינהם וביניהם נציגים מממשלת אמריקהוהרבי הודה לאלו שהגיעו.
בסוף ההתוועדות, נערכה [[חלוקת תניא]] בה חילק הרבי למעלה מ-5000 ספרי תניא-(!!){{הערה|על פי דבריו של [[זלמן יפה]].}}.
===תש"פ - תשפ"א===
[[קובץ:קונטיקט.jpg|ממוזער|תלמידי קבוצה תשפ"א, בתמונה קבוצתית בעמדם לתמונה בעת שהותם בבידוד קבוצתי בקונטיקט]]
לקראת [[ג' תמוז]] [[תש"פ]], לאור התפרצות [[מגפת הקורונה]], הוציאו רופאי ה[[שכונה]] מכתב, בו הודיעו שלא לבוא ל-[[770]] ל[[ג' תמוז]].
בקשר להגעתם של תלמידי ה[[קבוצה - חב"דפדיה:רשימת תלמידים לפי שניםתלמידי הקבוצה#קבוצה תשפ"א|קבוצה]] ללמוד ב[[770]], השתדלו רבות ארגון "איגוד תלמידי הקבוצה", למצוא את האופן הטוב ביותר, שבו יוכלו תלמידי הקבוצה להגיע ל[[בית חיינו 770|בית חיינו]], ללא חשש הדבקה המונית בשכונה.
לבסוף שכרו קמפוס בעיר קונטיקט, בו שהו ה[[תמים|תמימים]] בבידוד קבוצתי, במשך שבועיים. ולאחר בדיקות קורונה שעברו, הגיעו ל-770.
לקראת [[חודש תשרי]] [[תשפ"א]], הוציאו רופאי השכונה בשיתוף [[בד"צ קראון הייטס|רבני השכונה]], מכתב{{הערה|[https://chabad.info/crown_heights/614008/ המכתב]}}. בו הודיעו, שרק מי שיציג מסמך המאשר שיש לו נוגדנים של וירוס הקורונה, או שיציג מכתב מרופא המאשר שהיה לו קורונה, יוכל ל[[נסיעה לרבי|לנסוע לרבי]] לתשרי.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:רבי וחסיד]]
[[קטגוריה:נסיעה לרבי]]
[[קטגוריה:אירועים בחסידות]]
[[קטגוריה:אירועים בחסידות בתקופת אדמו"ר שליט"א]]
1,487

עריכות