פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,762 בתים ,  08:52, 8 ביולי 2016
אין תקציר עריכה
*[[תרפ"ז]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] שוחרר ממאסרו (מיום [[ט"ו סיון תרפ"ז]]) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו [[קוסטרמה]].
יום זה מוגדר על ידי הרבי כאתחלתא דגאולה, ורבים מחסידי חב"ד לא אומרים תחנון ביום זה
*'''[[תשנ"ד]] - [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] התכסה מעינינו, אך על פי דבריו מאמינים החסידים שהוא [[נצחיות חייו של הרבי|ממשיך לחיות בחיים נצחיים]].'''
*[[תשנ"ד]] - [[הרבי]] התכסה מעינינו. בקרב חסידי [[חסיד]]י [[חב"ד ]] ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, אך החסידים בשאלה כיצד להגדיר את שהתרחש, וכיצד יש לנהוג בעקבות כך. רוב ה[[חסיד]]ים מאמינים , שהמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של הרבי כ[[הרבי כמלך מלך המשיח]] - . זאת בשל דבריו של הרבי כי {{מונחון|דורנו|כלומר דורו של הרבי}}{{הערה|ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר [[הדור השביעי|דורנובאתי לגני]] מוזכרים שבעה דורות שהראשון שבהם הוא דורו של [[אדמו"ר הזקן]] והאחרון שבהם הוא דורו של [[הרבי]]}}, {{הערה|בשיחה אחרת של הרבי מובא התייחסות יותר מפורשת לנצחיות חייו של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור הגאולה והשמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן ה[[נשיא גוף]] וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור|נשיא דורנוהאחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי [[תורה שבכתב]] ו[[שנה שמלך המשיח נגלה בה|החל להתגלותתורה שבעל פה]] כ, אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה), באופן שכשנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא". (תרגום מספר השיחות [[מלך המשיחתשנ"ב]]חלק א' עמ' 294).}} הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|1=ראה בשיחת ראו לדוגמה במאמר [[דבר מלכותבאתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]] }}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[https://drive.google.com/open?id=0B6t2zW9zs378ZlMwOHZVQjlHZ1k ש[רש"פ בא תשני]] בסוף ספר דניאל, פרק י] סעיף פסוק י"גב, ובאריכות בערך המורחב המדבר על [[נצחיות חייו של הרבימלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': ".. שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]].
יחד עם זאת מעורר היום את [[ציפיה לגאולה|הציפיה]] ו[[עד מתי|התביעה]] לראות את הרבי בהתגלותו המושלמת ב[[הגאולה השלימה|גאולה השלימה]].
{{ערך מורחב|נצחיות חייו של הרבי}}
39,916

עריכות