פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 719 בתים ,  15:24, 14 באוגוסט 2023
אין תקציר עריכה
{{להשלים|כל הערך=כן}}'''בעל הרצון''' היא כינוי לדרגת [[אין סוף]] [[עצמות ומהות]]. דרגה זו מוזכרת בחסידות בין השאר בקשר ליסוד ב[[עבודת השם]], ל[[אהבה|אהבת השם]] בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות ה[[נפש]], אשר למעלה מהתבוננות.
[[אהבה ]] זו הינה למעלה מבחינת רצון לגמרי, דהיינו שכל עצמיות הנפש [[כלות הנפש|תכלה ותכסוף]] [[דביקות|לצאת ולידבק]] בהקב"ה, ולא בבחינת רצון לבד המתלבש בנפש בבחינה מוגבלת המתעוררת על ידי [[חכמה]] ו[[בינה|התבוננות]] זמנית, שבבחינה זו אדם דבוק רק בדרגה הנקראת [[אריך אנפין]] מפני שהיא באה ב[[סדר ההשתלשלות]], על ידי [[חכמה]] והתבוננות.
מסיבה זו, בחינה זאת נקראת "מאדך", משום שאינה לה גבול, שזו היא משמעותה של המילה "מאוד" - יותר, והסיבה היא כמוזכר, משום שאין [[אהבה ]] רבה כזאת באה מבחינת גבול כחות הנפש ברצון וכיוצא בזה, אלא בכל בחינת עצמותה שהיא [[היולי]]ת בלתי מוגבלת כלל. זו היא מעלתו המיוחדת של [[בעל תשובה]], שעוזב את ה[[חטא]] מתוך [[אהבה]] גדולה כזאת, המתעוררת דווקא על ידי הריחוק שלפני התשובה{{הערה|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], חינוך. להבין הפרש שבין תפילה לתורה. [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=30697&hilite=9f3333c4-25d1-4c4d-a6cb-c71c648adce9&st=בעל+הרצון&pgnum=184 סד"פ קכט, ג]. וראו גם מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] לשיר השירים [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16048&st=בעל+הרצון&pgnum=267 ע' רס"א]}}
זו היא מעלתו המיוחדת של [[בעל תשובה]], שעוזב את ה[[חטא]] מתוך אהבה גדולה כזאת, המתעוררת דווקא על ידי הריחוק שלפני התשובה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], חינוך. להבין הפרש שבין תפלה לתורה. סד"פ קכט, ג.}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
8,073

עריכות