פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 2,115 בתים ,  11:09, 24 במאי 2022
אין תקציר עריכה
{{מספר|שם=מספר אחד|תמונה=[[קובץ:מספר 1.jpg|150px]]}}{{ערך מורחב|ערכים=[[אחדות ה']] · [[אחדות פשוטה]] · [[אין עוד מלבדו]]}}המספר '''אחד''' מורה על האחדותמצב שיש רק טוב וקדושה, היינו שאין מציאות שניה שנייה המחולקת. והיא אחדות מושלמת ופשוטה (היינו שאיננה מורכבת מב' דברים). לכן בבריאת העולם גבי בריאת היום הראשון נכתב "יום אחד" ולא "יום ראשון" כבשאר הימים שכן [[הקב"ה]] היה יחיד בעולמו{{הערה|פירוש רש"י על בראשית א', ה'}}.
האחד בשונה מכמו כן מורה מספר אחד על המשכת אור ה[[בלי גבול]] שמעלתו היא החוזק של ה[[אור]] שהוא למעלה משייכות לעולם אך חסרה אצלו ההתקשרות עם [[יחידכלי]]המקבל, ולכן [[בית המקדש הראשון] מורה ] שנבנה על כך שאפילו שכבר נברא העולםידי [[שלמה המלך]] כהמשכה מלמעלה למטה - נחרב, שכן אמנם היה בו גילוי אלוקות רב, אך הוא לא חדר בעולם באופן שהוא יקבל אותו, אלא ללא התחשבות בו כלל. לכן, עדיין הקב"ה אחד כפי שהיה קודם שנבראאף שאילו ישראל זכו הייתה הכניסה לארץ באופן של גאולה ובית המקדש נצחיים שאין אחריהם גלות{{הערה|ספרי, דברים א, ב. וראה מגלה עמוקות אופן קפה}}, מאחר וזה לא נעשה באופן שהעולם התחתון יוכל לקבל את הגילוי - זה לא היה בית נצחי{{הערה|[[דבר מלכות]] [[מטות]] [[מסעי]] סעיפים ג'-ו'}}.
{{ערך מורחב|ערכים=ענינו של [[אחדות ה'ראש חודש]] · הוא יום אחד, כיון שבזמן ש[[אחדות פשוטהקידוש החודש|קידשו את החודש]] · על פי ה[[אין עוד מלבדוראייה]] · הוא היה יוצא יום אחד מלבד זמנים בהם לא היו מגיעים עדים שהיה שני ימים. גם כאשר מחשבים את החודש על פי החשבון של הלוח שנה ויש שני ימי ראש חודש עיקרו הוא ביום השני{{הערה|משנה תורה להרמב"ם הלכות קידוש החודש פרק ח' הלכה ד'}}. האחד בשונה מ[[הוייחיד]] מורה על כך שאפילו שכבר נברא העולם, שבעת הרקיעים והארץ הרמוזים באות ח' וארבע רוחות השמים הרמוזים באות ד' הוא האלקים, עדיין [[הקב"ה]]אחד כפי שהיה קודם שנברא כיון שמציאות העולם בטלה ואפסית לגביו. {{הערות שוליים}}
{{מספרים}}
[[קטגוריה:מספרים]]
3,486

עריכות