פתיחת התפריט הראשי

רבי אהרן הלוי מסטרשלה היה מגדולי חסידיו של אדמו"ר הזקן.

דף השער

הוא הגיע מכפר קטן בבלרוס (רוסיה הלבנה) שנקרא "סטאַראָיעֶ-סעֶלעֶ" שפירושו "כפר ישן", ובעקבות שיבוש המבטא של יהודי האיזור נקרא הכפר בפיהם "סְטְרַשֶׁלֶה".

בצל אדמו"ר הזקן

רבי אהרן הופקד על ידי אדמו"ר הזקן להדרכת החסידים המבוגרים, (לעומת אדמו"ר האמצעי שהיה מופקד על הדרכת החסידים הצעירים).

במשך שנות חייו של אדמו"ר הזקן היה ידיד נפש של אדמו"ר האמצעי, ולמד איתו בצוותא פעמים רבות. הם גם נאסרו יחד עקב הלשנה, ויחד הושמו במאסר בממשלת הצאר. הם שוחררו לאחר זמן קצר.

בגלל סיבות מסוימות פרצה מחלוקת בינו לבין אדמו"ר הזקן, ומאז הוא הגיע רק לעתים רחוקות.

לאחר ההסתלקות

לאחר הסתלקות אדמו"ר הזקן החלה מחלוקת עצומה בינו לבין ממלא מקומו של אדמו"ר הזקן - אדמו"ר האמצעי, ר' אהרון ראה עצמו כממלא מקומו של אדמו"ר הזקן והחל לנהוג במנהגי אדמו"רות. הרבה מגדולי חסידי רבינו הזקן נהו אחריו, אך רוב חסידי אדמו"ר הזקן כפפו עצמם לאדמו"ר האמצעי. לאחר פטירתו של ר' אהרן חזרו חסידיו לחסידות חב"ד. למרות המחלוקת, מופיעים כיום ניגוניו כחלק מניגוני חב"ד.

עבודת ה' שלו היתה מתוך התלהבות גדולה.

בעת כהונתו כאדמו"ר כתב את ביאוריו בתורת החסידות המתאפיינים בסגנון פשוט ובהיר, על אף עיסוקם בעיקר בנושאים מופשטים: אמונה באחדות ה', אהבת ויראת ה'. ספרים אלו מבארים את תורת אדמו"ר הזקן, ומבטאים עמקות עצומה בתורת החסידות בכלל ושל אדמו"ר הזקן בפרט.

מצבתו

 
מצבתו של רבי אהרון

בטבת שנת ה' תשע"א נתגלה שבכפר "סטראשעלע" מקום קבורתו, וזאת עפ"י עדות זקני הכפר "שבמקום זה קבור רב גדול שהיו באים הרבה להתפלל אצלו" עפ"י הדברים האלו הוקמה על ציונו מצבה חדשה.

באחת הסעודות בביתו של הרבי, ביקש הרבי להוציא את ספריו לאור.

ספריו

‫*ספר עבודת הלוי, לבוב, ה'תר"ב-ה'תרכ"ו

ספריו לא נדפסו מעבר למהדורותיהם הראשונות או בסמוך לכך, והיו לנדירים, אולם מאז שנות השבעים, הם נדפסו במהדורות רבות, ובהפצה נרחבת, כנראה על ידי חוגים המקורבים לחסידות סאטמר.

ניגוניו