פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 2 בתים ,  09:43, 6 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי"
התלבשות זו של כוחות הנפש באברים היא - במדה מסויימת - ירידה והתגשמות ביחס למדת הפשטתם בהיותם כלולים בנפש - בטרם התלבשותם באברים המיוחדים להם. והתגשמות זו היא מימוש הכוחות שיתגלו לפעול בהתאם לענינם השנויים בהרכב הפיזיולוגי -"המזיגה"- שבין אבר לאבר, והתכונות שהטביע בהם הבורא, מאפשרים לכל כח מכוחות הנפש להתלבש באבר המתאים לו באופן ספיציפי, כגון:חוש הראיה בעין, חוש השמע באוזן, ה[[שכל]] במוח, הרגש בל] וכדומה.
על אף היות האברים מחולקים זה מזה במזיגתם הטבעית (הרכבם הפיזיולגי) ותכונותיהם, הרי הם שותפים לתיפקודו הכללי של ה[[גוף]] בפעולותיו ועניניו השונים, ומאוחדים על-ידי מטרות אלו. בנוסף לזה קיימת גם אחדות פנימית במהות האברים, ולא רק שותפות בפעילות הגוף.
מכיון שכל אבר מוגדר ומוגבל בענינו, נמצא הוא מחוסר במהותו, ונזקק לקבל שלימותו משאר האברים, היינו, "כולם צריכין זה לזה" ותורמים ומשלימים זה את זה. רק ההשלמה שבין האברים השונים והתרומה שכל אבר תורם ומשלים את חברו, מאפשרים לגוף לתפקד כראוי.
יתרה מזאת, לא זו בלבד ש"צריכין זה לזה", אלא שהם מאוחדים ומהוים מציאות אחת. והיינו, שהאברים הם למעשה אך ורק חלקים ממציאות שלימה אחת - היא הגוף. אין שום אבר מציאות מושלמת לעצמה. כלומר;אברי האדם הם חלקי מציאות אחת הנקראת "אדם".
==דוגמאות בחסידות==
ב[[חסידות]] משתמשים באברי [[גוף]] האדם כמשל ל[[ספירות]] העליונות על פי הפסוק: {{ציטוטון|[[מבשרי אחזה אלוה]]}}.
{{סגל}}
{{אדם}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידותאברי הגוף]]