מדות טובות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־02:05, 19 ביולי 2010 מאת שלום (שיחה | תרומות) (דף חדש: שמאל|ממוזער|250px|כיתוב תמונה '''המדות''' הם תכונות בנפש האדם, חלק מהם באים לו בתולדה, וחל…)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קובץ:PictureFileName.jpg
כיתוב תמונה

המדות הם תכונות בנפש האדם, חלק מהם באים לו בתולדה, וחלק מהם באו לו מתוך הרגל הנעשה טבע.

בניגוד לאומות העולם הנולדים עם כל המידות רעות, יהודי נולד עם מידות טובות שהם בנפש הבהמית שלו, שכן בניגוד לנפשו הבהמית של הגוי שהיא משלוש קליפות הטמיאות, נפשו הבהמית של יהודי היא מקליפת נוגה, שיש בה את שלושת המידות שהם סימניו של יהודיף ביישנים, רחמנים, גומלי חסדים.[1]

מכל מלמדי השכלתי

על פי התורה, יש ללמוד מידות טובות, מכל נברא בעולם, עד שאמרו כי לולי ניתנה התורה, היינו לומדים צניעות מחתול וגזל מנמלה. שלמה המלך מעורר את האדם ללמוד זריזות וחכמה מהנמלה ודרכיה - לך אל נמלה עצל, ראה דרכיה וחכם.

כל המדות, אף גם המדות הלא טובות, או גם רעות על פי תוארם ושמותיהם, אפשר להשתמש בהם לעבודת ה' על פי התורה. וכמו שהרב הצדיק ר' משולם זוסיא זצ"ל מהאניפאליא למד כמה דרכים בדרכי העבודה מגנב:

  • הצנע לכת - צניעות.
  • דבר היותר קטן חשוב כדבר גדול - אל תהא מצווה קלה בעיניך.
  • עמל בטרחא גדולה.
  • זריזות.
  • אם לא הצליח בפעם הראשונה חוזר הרבה פעמים. - בלי יאוש.
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

    פרמטרים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ==הערות שוליים==

הערות שוליים