שיחה:סבוראים
יש עניין לעשות תבנית סבוראים? (אני לא ממש חושב, אבל בכל זאת אשמח לשמוע חוו"ד) | נכתב בשעה 21:29 ע"י חבר - היום, ח' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----
- לדעתי לא. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 21:31, ח' באב, ה'תש"ף.
- זה לא נראה שהולך להיות ערך על יותר משניים מהם ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:22 • ט' באב תש"פ
קשר חב"די
שאלתי משפיעים ובקיאים שונים ואף אחד לא ידע לתת לי מקום שיש התייחסות מהרבי לסבוראים. מי יוכל לקחת את הפרוייקט הזה על עצמו? | נכתב בשעה 16:13 ע"י חבר - היום, י"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----
- מניין העתקת את הערך?
- גם אם אין, הם חלק משלשלת מסורת התורה. • כתית למאור • בית הבד 16:41, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 16:41, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
- מכלול וויקישיבה. לאחר בירור גיליתי שיש התייחסות בשיחת י"ח תשרי כ"ג שהנבואה פסקה בימיהם, מי שיוכל להכניס, ורבו"נ הביאו הוכחה מהם שהגניזה החרסונית לא מזויפת משהו כזה, אגרת ב'תרמח של הרבי כרך ט', מי שיוכל להסתכל ולהכניס תבוא עליו ברכה. | נכתב בשעה 16:48 ע"י חבר - היום, י"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----
- צריך עיבוד נוסף. מעוניין בקישורים? • כתית למאור • בית הבד 20:36, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:36, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
- *ח"י תשרי תשכג.
- * אגרת ב'תרמח.
- הילך! • כתית למאור • בית הבד 20:39, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:39, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
- המתחיל במצווה.... | נכתב בשעה 20:47 ע"י חבר - היום, י"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- כתית למאור, פניתי לאחד מהעורכים של חב"דפדיה בעידן הקודם, והוא לא הצליח להפיק מזה פסקה, להעביר בלי קשר לחב"ד? אגב, אני מעביר עכשיו גם את רב שרירא גאון. | נכתב בשעה 13:58 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- צריך עיבוד נוסף. מעוניין בקישורים? • כתית למאור • בית הבד 20:36, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:36, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
בפיסקא הוספות סבוראיות
צריך להיזהר מאוד מאוד. גם מבין רבני המזרחי יש ע"ז ויכוח גדול. לדייק בכל מילה אך ורק ע"פ מה שכתוב במקורותינו, וללא סברות בטן משכיליות... קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:58, י"ד באב, ה'תש"ף.
בדברי הרבי
"ואפילו לאחרי חורבן בית שני, ולא רק בתחלת התקופה, אלא גם לאח"ז – הרי איתא במדרשי רז"ל "ותותר, בימי רבי", היינו, שעד סיום חתימת המשנה בימי רבי נשארו עדיין ה"שיריים" ("ותותר") מהענינים שהיו בזמן ביהמ"ק. וכן אפילו בזמן האמוראים – שבתחלתו הי' עדיין ענין הסמיכה – הרי כיון שהאמוראים פירשו בגמרא את עניני המשנה שנמסרו ע"י רבי, נמצא, שעד סיום זמן האמוראים נמשך עדיין הענין ד"ותותר בימי רבי". אך כשהיו הגזירות והשמדות בימי הגאונים, לאחרי רבנן סבוראי, ובפרט בתקופה של הדור האחרון, דרא דעקבתא דמשיחא, שאז נעשה אמיתית ענין שחרות הלילה – אזי אין עצה אחרת מלבד הענין ד"יבקע"."
הבאתי כאן את דברי הרבי על עד מתי נשארו העניינים שנותרו מזמן בית המקדש. שימו לב איך כתבתי זאת בערך, מה אתם אומרים, באמת כך משמע מדברי הרבי? או שצריך לבאר זאת אחרת? | נכתב בשעה 18:09 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.