שם ס"ג
שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה הוא כנגד ספירת בינה.
שבספירת הבינה אפשר להיות ענין של שבירה, כידוע דשם ס"ג הוא בבינה, והשבירה היתה בשם ס"ג33, משא"כ בספירת החכמה כתיב34 ימותו ולא בחכמה
. שהרי שם מ"ה הוא מחודש41, ונקרא שם מ"ה החדש, וכן שם ס"ג הוא מחודש, שהרי השבירה דעולם התוהו היתה בשם ס"ג42, וכיון שבנין התוהו הי' בשביל הסתירה וסתירת התוהו הי' בשביל בנין התיקון (שהו"ע בונה ע"מ לסתור וסותר ע"מ לבנות), והתיקון עצמו הוא מחודש, בהכרח לומר שגם שם ס"ג הוא מחודש. ושם ע"ב הוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש. וידוע דשם ע"ב בחכמה43, והיינו בחי' פנימיות החכמה, דפנימיות אבא היא פנימיות עתיק44, ועתיק הוא לשון ישן, שזהו המשכת העצמות
שהרי תהו קדום לתיקון, דשם ס"ג הוא למעלה משם מ"ה, ובגמר הבירורים יתעלה שם ב"ן בשם ס"ג שלמעלה ממ"ה62. וזהו שיעקב קנה את הבכורה מעשו, דעשו הוא בחי' התהו שלמעלה מתיקון (שלכן נקרא עשו בנה הגדול63), ויעקב ע"י הבירורים לקח את האורות דתהו.