שיחה:שלום דובער ברוד

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אני לא חושב שמגיע לו ערך, ואם כן - נצטרך לכתוב גם את האמת. --יוסי ג - שיחה 21:43, 11 ביוני 2015 (UTC)

אל תאיים. יהודי שזכה להיבחר להיות מהשלוחי קודש - זכאי לערך. לא כל מי שאתה עצבני עליו בגלל שעשה לך פרצוף תכתוב את זה בחב"דפדיה. אם יש טענות עקרוניות, קבילות, ברורות ולא מתלהמות - מקומם כאן. בהצלחה. 24.228.90.213 23:43, 11 ביוני 2015 (UTC)
זה עתה לאור המקרים האחרונים בקשתי את מחיקת הדף הזה וכן של קרץ וגלוכובסקי יתכן ויש שיחלקו על דעתי עליהם לזכור שגם אם הם חושבים אחרת ואף אם הם ותיקים להוריד תבנית אי אפשר על דעת עצמם אלא רק אחרי הצבעה חוקית .בונים את הארמון למלך המשיח - שיחה 06:57, 25 ביולי 2018 (IST)
בונים את הארמון למלך המשיח: הנחת תבנית בלי להסביר מדוע אתה רוצה למחוק, וממילא אין שום משמעות להנחת התבנית וממילא אפשר להוריד את התבנית. לגופו של דבר, אני לא ממש מבין, האם כל מי שעשה מעשה לא ראוי בחייו, צריך להימחק מחב"דפדיה? ומי שהלשין על חבר ברוסיה הקומוניסטית ובגללו נשלח לסיביר? ומי שלא יוצא למבצעים? איפה עובר הגבול, ומה ההגיון? להתראות - שיחה 17:53, 25 ביולי 2018 (IST)

מחיקה

בעד התבנית. חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 08:52, 27 ביולי 2018 (IST)

אין שום בעיה שתהיה בעד או נגד, רק תסביר את עצמך, מה לשיטתך מזכה אנשים במחיקת ערכם. כשלא עושים את רצון הרבי? כשלא עושים את רצון התמימים? כשעוברים על הלכה מפורשת בשולחן ערוך? להתראות - שיחה 12:06, 27 ביולי 2018 (IST)
אין באמת שום סיבה למחוק. אם כבר, אפשר להוסיף בערך עצמו את הסיפור, אבל זה כבר דיון אחר. יעקב בן שמואל - שיחה 15:12, 27 ביולי 2018 (IST)
אני חושב שלפחות בזמן שאדם כל שהוא עושה מעשים אסורים כמו מסירה ושקר ושפיכות דמים (— שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רנב, סעיף ג.) לפחות בזמן זה לא צריך לרשום עליו ערך בחבד פדיה. אחרי שהוא עושה איזה משהו טוב או נפטר אז יש מה לדון, בכל אופן כרגע אני חושב שחבל לרשום עליו את האמת זה סתם יעשה זלזול בבן אדם ובחבד פדיה. צריך לבינתיים פשוט להסתיר את הערך הזה. חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 19:09, 27 ביולי 2018 (IST)
אגב, זה יותר קשור לקרץ וגלוכובסקי. לברוד פחות קשור הסיפור הזה חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 19:22, 27 ביולי 2018 (IST)
א. כל אדם שמופיע בחב"דפדיה זו נתינת הכשר לכל מעשיו? ב. אני לא מצדיק את מעשיו, ממש לא, ואדרבה. רק שאם מגיעים לגדר ההלכתי, לא יודע אם חל עליו הכלל של 'מורידין ולא מעלין', היות והוא לא 'מסר' לשלטונות (לפחות איך שאני יודע את הסיפור) אלא רק ביטל אישור לימודים שמכך השתלשל האמור.להתראות - שיחה 19:39, 28 ביולי 2018 (IST)
1. אמנם זה לא נתינת הכשר, אבל להשאיר רק את הדברים "הלא לא טובים" שהוא עשה זה נותן הכשר, ולגבי כתיבת ביקורת אני חושב שזה מזלזל באדם ובחב"דפדיה כמו שכתבתי בערך של ברוד.
2. א. ודאי שהוא מסר לטונות. הוא העביר להם פרטים מדויקים על מיקומם של שלושה תמימים לפני שבועיים שביטלו להם את הויזה בלי להודיע להם והוא התקשר אליהם ומסר ואמר להם שיגיעו לחפש אותו בדירה. חוץ מזה 'מוסר' זה העבירה הקלה, יש את כל העבירות של ואהבת לרעך כמוך וכד'.
ב. גם אותו בחור נמסר על ידם, כידוע שכששאלו את ארהלה בכלא למה בטלו לו ענה שלא בדיוק בטלו לו כי אמרו לו שלא יבטלו לו את הויזה ואז התקשרו לישיבה לבדוק מה קרה באמת והם ענו להם שאכן ביטלו לו ולא רק לו אלא לעוד שלושה תמימים ואמרו את השמות המדויקים של שלושה תמימים שעד אז לא ידעו שהם בכלל לא חוקיים פה.
3. חוץ מזה, זה הסיפור הקטן שלא טוב באנשים הללו, יש דברים הרבה יותר חמורים שהם עשו שלא נראה לי כאן כדאי לפתוח תיקים של העבר. חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 03:51, 29 ביולי 2018 (IST)
איך שלא יהיה, חב"דפדיה איננה פלטפורמה של "מכה רעהו בסתר", ולכן כל זמן שאינך כותב תחת שמך האמיתי, לא תוכל להשמיץ כך אנשים! • כתית למאורבית הבד 06:47, י"ז באב, ה'תשע"ח (29 ביולי למניינם), ימות המשיח
א. מותר לכתוב ביקורת, בצורה מכובדת ומכבדת. ביקורת אינה זלזול, "אהוב את הביקורת כי היא תעמידך על הגובה האמיתי", רק צריך לעשות את זה כחסיד מתוך אהבת ישראל, ולא לחטוא באותו חטא שאתה טוען שהם נפלו בו. ב. כדלעיל, אני לא מכיר את פרטי הסיפור כדבעי, ואני גם לא יודע אם המידע שבידך מדוייק. שמעתי מאנשים אחרים אחרת, וייתכן שאכן הצדק איתך, אך לאמת יש לעיתים כמה פנים, וחצי אמת עלול להיות לפעמים שקר שלם. ג. לא יודע מה המדד שלך ל'עבירה קלה' ו'עבירה חמורה', אבל אם הולכים לפי המדד של שולחן ערוךך, על גניבה שקר והצקה - אין דין של 'מורידין', ורק על מסירה. ד. מה שלא יהיה, אני לא מבין מה הטעם למחיקה. אם אדם זה נושא בתפקיד רישמי חשוב, והוא חלק מההיסטוריה החב"דית, אין שום סיבה והגיון (לדעתי) למחוק. להתראות - שיחה 06:52, 29 ביולי 2018 (IST)