להתראות, אני יכול להבין את הסברא להכניס כל חומרא שמישהו חשב עליה, אולם לפחות לסדר את זה באיזה שהוא סדר הגיוני, דבר ראשון דברים שמופיעים בשולחן ערוך, דברים שמקורם ברבותינו נשיאנו, ספר המנהגים, חומרות שפשטו ברוב הציבור וכו'. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 03:49, 31 במרץ 2017 (UTC)
- אדרבה, אתה מוזמן לעזור. אני ניסיתי לסדר את זה לפי מנהגים מרבותינו נשיאינו, ולאחר מכן כל השאר. אין לי דעה רחבה כמו בלוי, שהחליט לקבץ את כל המנהגים ולאפיין אותם לפי רמת חשיבות (עיין בהוספה לחומש בהוצאת חזק...). כל מי שיש לו מה להוסיף/לערוך/לתקן/למחוק - מוזמן לעשות זאת בשמחה. להתראות - שיחה 04:27, 31 במרץ 2017 (UTC)
מסננת על הברז
האם לא הפירוש שצריך לבדוק? המשמעות מהכתוב שלא יהיה בכלל.--הנחה - שיחה 08:32, 31 במרץ 2017 (UTC)
אי דיוקים
- שנים הראשונים (מתוך אלו של רבותינו נשיאנו) לכאורה אינם שייכים לכאן.
- המעשה עם אדה"ז היה בנוגע לכלי זכוכית שיש בזה מחלוקת אם ניתן להכשירם, וכפשוט שאין להשליך מזה לכלים אחרים.
- יש מקום שכתוב שרבותינו נשיאנו דוקא לא השתמשו במים מערב פסח.
- המעשה של המסננת על הברז כפי שכתוב כאן אינו מדוייק כלל, וממילא גם הלימוד ממנו אינו נכון.
- מהנהגות רבותינו נשיאנו משמע שהיו אוכלים מצה בתוך הסעודה.
עד כאן לבינתיים... בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 21:35, 31 במרץ 2017 (UTC)
- חלק גדול טופל וכבודו מוזמן להמשיך. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:41, ו' בניסן ה'תשע"ז