חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

ישיבות תומכי תמימים תחת שלטון הקומוניסטים

אני מציע לאחד את כל הערכים של גלגולי ישיבות תומכי תמימים. זה סתם מיותר. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:29, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

באיזה אופן? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:06, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

מענדל או מנדל

הנושא כבר הועלה עשרות פעמים ותירצו שזה בשביל החיפוש, ואני הקטן לא זכיתי להבין מהו החילוק? הלא מקסימום ימצאו דף הפניה וידעו מהו הכתיב הנכון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:32, 22 בינואר 2017 (UTC)

צריך לזכור ששמות הערכים אצלנו, אינם כמו שם ערך בספר. יש להתייחס אליהם כקוד המפנה לערך. זה תפקידם העיקרי, ו-לא- דף הפניה לא מקבל בגוגל את אותו משקל של דף רגיל, גוגל מבדילים ביניהם. --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 22:24, 24 בינואר 2017 (UTC)
תעשה חיפוש בגוגל שמו של הרבי בעי"ן ותראה שהוא מוצא דפי הפניה (אגב, כשמתקנים משהו כאן לוקח כשבועיים עד שגוגל קולט את זה). שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:02, 25 בינואר 2017 (UTC)
לפי הבנתי: א. מכיוון שדעתו הק' של הרבי שליט"א לכתוב מענדל ב"ע" דווקא, זה צריך להיות עיקרון. כיוון שזה עניין פרינציפי ועקרוני לא ניתן לסחור בזה, גם לא לטובת עיקרון אחר, גם אם הוא נעלה יותר. ב. גוגל בגדול ממזער את הבדלים בין מענדל ומנדל, ומיחס את ההבדל גם לטעות הקלדה/כתיב. יש שינוי, אבל מזערי. לעניינינו, כנראה שבין כה ויקיפדיה יעקפו, ובין כה נהיה מיד אחריהם.. ג. באמת אפשר לעשות גם דף הפניה, כנראה שגוגל מבדיל בין השתיים לפי מס' הכניסות, ואם יכנסו יותר מהחיפוש בלי ע יהיה שם יותר כניסות. וגם אם הוא מבדיל זה לא בקיצוניות כ"כ.
אגב כשחיפשתי עכשיו בגוגל "מנחם מנחם מענדל שניאורסון" התוצאה השלישית היה הפניה מ"מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)" והרבעית הדף עצמו - א. דף ההפניה עקף, ב. אותו דבר אפשר להשיג גם במקרה הפוך (שלישי זה לא כזה גרוע). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 11:52, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
הרבי שליט"א מלך המשיח אמנם קובע שהכתיב הנכון הוא בעין, אבל היכן עומד על כך כפרינציפ? באותה מידה שכותבים את שמו הק' באנגלית ובסינית בלי עין, כך לענ"ד ניתן לכתוב בעברית ישראלית בצורה שתהיה קליטה לציבור הרחב. -- ד. שטרן * השמים מספרים • 16:44, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

צודק הרב הכוכב שלכאורה אין בזה פרינציפ (ולכן להביא את זה לועדה הרוחנית זה מגוחך), אולם יש כאן משום כתיב נכון. שמי הפרטי הוא שלום, וכשמישהו כותב שולם אני יוצא מדעתי, לו היה שמי יחיאל ומישהו היה כותב בתום לב (בכונה זה סיפור אחר) יכיאל גם הייתי יוצא מדעתי. מלבד זאת יש בזה גם קצת ענין של כבוד לשמו הק' של רבינו. זה דבר ראשון.

שנית, למה שתכתוב באופן קליט לישראלים ולא באופן קליט לחרדים החוצניקים? (גם הישראלים, אך להם זה כנראה פחות מפריע). מה שקליט לא אמור להוות שיקול, רק הכתיב הנכון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:03, 27 בינואר 2017 (UTC)‏‎

אני לא יודע באיזה גוגל חיפשתם, אבל בגוגל שלי, לא עולה שום דף הפניה בעמוד הראשון של התוצאות. בחיפוש אחר 'מענדל' עולים הערכים על הצמח צדק ובן המהר"ש, ולאחריהם ויקיפדיה. ובחיפושים אחר 'מנדל' עולה ויקיפדיה ראשון, חב"דפדיה שניה (וויקי ישיבה שלישית).
בשולי הדברים אעיר, זה לא שאלה של שם 'קליט', זה עניין של כתיב על פי כללי הדקדוק בעברית (בעברית לא אמורים לכתוב 'ע' אם לא שומעים אותה). בן אדם שומע 'מנדל' הוא לא יעלה על דעתו לחפש 'מענדל'. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:35, 6 בפברואר 2017 (UTC)
מוזר, אולי יש הבדל בין גוגל בסיומת co.il לבין סיומת .com? שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:41, 7 בפברואר 2017 (UTC)
אני מתכנן לבדוק יום אחד מה המקור (לכן התעכבתי עד עכשיו), אם יתברר שמשמע מהמקור שזה כן עניין עקרוני אני יפתח את הדיון שוב. בינתיים רק אומר, שלדעתי גם אם ד. שטרן צודק וזה לא עקרוני כלל וכלל, גם אז לנו כחסידים צריך (מה בפועל?) הדבר להיות - לדעתי - עקרוני. "הואיל ונפיק מפומיה דרב" - הרבי אומר שכך נכון לכתוב (אפי' אם זה רק מבחינה דיקדוקית) לנו זה כבר המקסימום.
אגב גם לי השתנו התוצאות, כנראה שהיה איזה עדכון לגוגל וזה רק מראה כמה הדבר הזה ניתן לשינוי. ועדיין גם בחיפוש עם "ע" הוא מביא את התוצאה בלי "ע", כנראה הוא מבחין שזה טעות כתיב (בלי "ע" ). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 17:11, י"ד בשבט, ה'תשע"ז (10 בפבר' למניינם), ימות המשיח

קישורים לקבצים

באתי להעיר ולבקש מכם לקבוע מדיניות בעניין. כאשר מעלים קובץ חיצוני, כגון שיר או PDF, כיצד יש לקשר אליו.

1. באופן כזה: ניגון ברכת כהנים, או באופן כזה:.

2. היכן יש לקשר אליהם ב'לקריאה נוספת או ב'קישורים חיצוניים'.

דעתי, יש לבצע הקישור באופן הזה: ניגון ברכת כהנים כי זה יותר אסטטי. יש לקשר ב'קישורים חיצוניים', כי בנוסף להיות הקובץ מחוץ למרחב הערכים, ההבדל בין 'לקריאה נוספת' לבין 'קישורים חיצוניים' הוא שבקישורים אפשר לקרוא את החומר, בעוד שב'לקריאה' מדובר בחומר שצריך לחפש אחריו. הכנסת קישורים לקבצים בתוך 'לקריאה נוספת מבלבלת את הקורא. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:41, 6 בפברואר 2017 (UTC)

ערכים לדוגמה

אודה לעזרתכם, שתצביעו על דוגמאות לערכים שבהם יש בחב"דפדיה מידע נרחב שלא קיים ולא מתאים להכניס לערכים המקבילים בויקיפדיה. דוגמאות אלו נדרשות לצורך הצבעת מחלוקת אודות קישורים משם לכאן. לקישורים אלו משמעות רבה מאוד על כמות האנשים שיחשפו לחב"דפדיה. ואני כותב את הדברים על פי נתונים סטטיסטיים ברורים. תודה מראש. --שיעשיחה י"ב בשבט ה'תשע"ז 00:00, 8 בפברואר 2017 (UTC)

ערכים חב"דיים, או בדווקא לא? כלומר: האם אתה מתכוון לערכים דוגמת נסיעה לרבי, ריקוד חסידי וחלקת חב"ד הר הזיתים, או לערכים דוגמת צה"ל, ליל ניטל וברכת כהנים. או שמא לא זה ולא זה? להתראות - שיחה 09:41, 8 בפברואר 2017 (UTC)
ערכים רבים בתורת החסידות (אור אין סוף צמצום שלא כפשוטו צמצום בבחינת מרובע ועוד) אמורים להיות מתאימים להגדרה זו (היות ואריכות רבה להם בתורת חסידות חב"ד וכמדומה ששם יבואו הדברים רק באיזכור דברים) אם כי עדיין אינם כך, (אולי גם שינה בסוכה וערכים נוספים כגון דא).--הנחה - שיחה 10:21, 8 בפברואר 2017 (UTC)
יש"כ, למסייעים. השתמשתי בחלק מהדוגמאות. אנסה להסביר מדוייק יותר. נדרשים ערכים:
  1. עשירים בתוכן, מסודרים, כתובים היטב, עם מקורות, או במילים אחרות ש'נראים טוב' גם לקורא שמצפה לקרוא ערך אנציקלופדי במובן המקובל של המילה.
  2. שעוסקים בנושאים שויקיפדיה עוסקת בהם, ברכת כהנים או קראון הייטס אלו דוגמאות מתאימות (חלקת חב"ד בהר הזיתים זה איזוטרי, ריקוד חסידי לא ברור מאיזה ערך בויקיפדיה יקושר אליו).
  3. שלא מתאים להכניס את כל התוכן שבערך החב"דפדי לויקיפדיה, ולכן לא ירצו שם להעתיק את התוכן אלא רק לקשר אליו. לדוגמה הערך על 770 שאצלנו יורד לרוזלוציה ששם לא ירצו לפרט כ"כ. לעומת הערך על ר' הלל מפאריטש, שרוב התוכן שאצלנו מתאים גם להעתקה לשם.
  4. באופן כללי עדיף ערכים חב"דיים, כי ערכים כלליים זה פחות מתאים לויקיפדיה, לדוגמה ירושלים לירושלים, ביבי לביבי וכו'. זה לא הגיוני שכל ערך בויקיפדיה שיש לו זוית חב"דית יקושר לחב"דפדיה... רק אם זה דוגמה בולטת זה יתאים --שיעשיחה י"ד בשבט ה'תשע"ז 02:05, 10 בפברואר 2017 (UTC)
לא עם סוגי הערכים שאני הבאתי?--הנחה - שיחה 06:33, 10 בפברואר 2017 (UTC)
הנחה, אין סוף וצמצום מרובע הם ערכים יפים רק שאין מקביל להם בויקי, כפי שתוכל לראות בדוגמאות שלהלן. השתמשתי בינתיים בערכים הבאים: מרכז חב"ד העולמי - 770, קראון הייטס, שמחה עלברג, את הערכים צמצום בבחינת מרובע, צמצום הראשון, צמצומים שלפני צמצום הראשון, צמצום לא כפשוטו, הצעתי לקשר לערך הבודד שם שנקרא בשם המשונה 'תורת הצמצום'. עוד ערכים שהצעתי זה קליפת נוגה ושלוש קליפות הטמאות לערך שם 'קליפות', נפש אלוקית לפסקה ב'נשמה' העוסקת בנשמה על פי תורת הקבלה. שינה בסוכה לפסקה 'אכילה ושינה' בערך 'סוכה'. נסיעה לרבי לפסקה מאפייני החצר, בערך 'חצר חסידית'.
הצעות נוספות יתקבלו בברכה, בדגש על ערכים העוסקים בנושאים שגם ויקיפדיה/ ויקיפדים יתעניינו בהם, ושמכילים תוכן איכותי בשפה אנציקלופדית. --שיעשיחה ט"ו בשבט ה'תשע"ז 20:37, 11 בפברואר 2017 (UTC)
שיע.ק, קבל הצדעה לפעילותך החשובה שם. אני חולק על ההנחה שיש לנו מה לתרום רק בנושאים קבליים/חב"דיים, כמעט כל ערך יהודי שנמצא אצלנו במצב טוב יש לו הרבה הרחבה על פני ויקיפדיה! רק שלבושתנו אין הרבה כאלה... אבל, דוגמאות כמו מרדכי היהודי, אחשוורוש, משתה ושמחה למשל יכולים להיות רלוונטיים (ואם הם יעברו אצלנו עוד הרחבה - עאכו"כ). ועוד דוגמא מצויינת היא הקשת, שכבר נכנסה והוצאה שם!
ואם בעניני ויקי עסקינן, אולי אשאלך: יש לך מושג למה למרות שיש ערך "הזרם המשיחיסטי", בכל זאת הרבה ערכים שבהם הוא מוזכר לא מקשרים אליו אלא ל"פולמוס המשיחיות"? למשל: במחנה צבאות השם, מטה משיח, יהושע מונדשיין ועוד ועוד. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:54, כ"ד בשבט ה'תשע"ז
אני מסכים שאפשר לקשר כמעט מכל ערך שיש לו ערך מקביל לחב"דפדיה, אבל צריך שגם הויקיפד הממוצע יסכים. אפשר להבין, שאין להם עניין בהפצת המעיינות, ורובם ככולם של הויקיפדים לא יסכימו למצב שבו יש מאות קישורים לחב"דפדיה, לכן צריך להתמקד באילו בעלי הסיכויים הטובים ביותר, שיש להם הצדקה לפי הקריטריונים הויקיפדיים. ערכי יהדות כלליים, ויקיפדיה יכולה להעתיק את המידע הכללי שיש אצלנו, וההיבט החב"די הוא לא מרכזי מבחינתם. כמובן שלאחר שתוכרע הצבעת המחלוקת ניתן יהיה להציע ולהעלות ערכים ספציפיים שיעשירו את הערכים המקבילים בויקיפדיה. לעניין הקישור ל'פולמוס' במקום ל'זרם' זה פשוט מאוד, הפולמוס הוא ערך ותיק והקישורים נוצרו עוד לפני שהיה את הערך 'הזרם'. --שיעשיחה ט' באדר ה'תשע"ז 23:10, 7 במרץ 2017 (UTC)

כתיבת מדיניות

קיימים מספר דפי מדיניות בחב"דפדיה, אבל כמעט אף אחד לא יודע על קיומם ועד שעלו טענות שלא קיים בכלל מדיניות. הטענה כמובן נכונה, אבל לא בגלל שהיא לא קיימת כמו זה שאינה יעילה (לדעתי). כדי שבאמת יהיה מדיניות יעילה צריך: א. להחליף את הקישור מדיניות למטה לקטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות פנים. ב. לשנות את שם הקטגוריה לקטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות, ולצרף אליה את שאר דפי המדיניות (עליי). ג. מתנדב שירשום איזה דפים צריך במדיניות כדי שתקיף את כל הכללים בחב"דפדיה אבל לא תיצור כפילויות בכללים. ד. לייצר תבנית ניווט לכלל דפי המדיניות כולל הדפים החסרים. ה. מה שכחתי?

אגב קיים דף בשם חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים וצריך למזג אליה את חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 10:48, ט"ז בשבט, ה'תשע"ז (12 בפבר' למניינם), ימות המשיח

מילון

מילון:מושגים חסידיים

מה ההחלטה הסופית? ואם המילון בחב"דפדיה איזה מרחב שם צריך? מילון או מילון חסידי?--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 14:23, 15 בפברואר 2017 (UTC)

בעד חזק--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 18:36, 18 בפברואר 2017 (UTC)
דעתי היא כמו השם הנוכחי כמובן, מילון חסידי. --שלום - עליכם כ"ג בשבט ה'תשע"ז, למניינם 02:07, 19 בפברואר 2017 (UTC)
אולי מאוחר מידי, אבל לא אתאפק מלהביע תמיהתי:
  1. למה צריכים מרחב משתמש מיוחד בשביל 4 ערכים?
  2. למה יש גם דפים המתחילים ב"מילון" וגם ב"מילון חסידי"?
בהצלחה, • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:43, כ"ד בשבט ה'תשע"ז

מדיניות תבניות תאריכים

בקשר עם עריכות אלו (1 2 3) הייתי שמח לברר שוב מהי המדיניות שלנו. בהגיון שלי תאריכים שאינם חב"דיים במובהק, גם אם מכניסים אותם, צריכים להופיע בנפרד, עם קו מפריד. לאחרונה באופן עיקבי כל תבנית שאני מעלה מגיע אנונימי ו'מתקן' בצורה שרירותית. היתה איזו מסקנא? החלטה? להתראות - שיחה 10:00, 19 בפברואר 2017 (UTC)

לא היתה החלטה. חשבתי שעשית את זה בטעות כי ראיתי את זה רק בכמה ערכים בודדים וזהו לכן שיניתי, אבל אם זה בכוונה אז מתנצל ותשחזר (אבל צריך אז לעשות גם בשאר הימים).
א. "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה".
ב. מן הראוי, שכל אחד יתקן את מה שעשה. גם כך אין לי זמן מיותר...
בברכת הצלחה לכל עניני הרבי, ושנזכה להיות חלק מזה. להתראות - שיחה 06:34, 20 בפברואר 2017 (UTC)
תכלס אתה רוצה שאעבור להחזיר בכל התאריכים?
אם תוכל - אשמח. להתראות - שיחה 14:03, 20 בפברואר 2017 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בקשר לתבניות, רציתי להזכיר את המדיניות בהתקרבנו לחודש אדר: בתבניות אדר סתם (תבנית:א' באדר) - נכללים כל האירועים, גם בשנים פשוטות וגם באדר א' וב' בשנים מעוברות. בנוסף ישנם תבניות נפרדות לשנים מעוברות (תבנית:א' באדר א', תבנית:א' באדר ב') שבהן ישנם רק אירועים מאדר פשוט וכן אדר זה (כלומר, בא' באדר א' אין אירועים מא' אדר ב'https://shluchim.vertlach.net/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%, ולהפך). וק"ל.
תבניות אדר סתם מקוטלגות בקטגוריה ו (ו01, ו02 וכו'), אדר א' - ז, אדר ב' - ח.
עשיתי כעין תבנית פירושונים בראש תבניות אדר כדי להדגיש את הנ"ל, ולמנוע בלבולים בעריכתם בעתיד. אשמח לשמוע דעת הקהילה בנדון.
בנוסף: יש בלבול בנוגע לאירועים שהתרחשו בשנים מעוברות, שלא ברור איזה מהם באדר א' ואיזה באדר ב'. ניסיתי לברר חלקם כמה שידי מגעת, אבל חלקם לא הצלחתי ועליהם מוצבות תבנית:הבהרה. מי שיוכל לברר עוד - תבוא עליו ברכה (קצת פאדיחה שבעמוד הראשי יהיו הרבה תבניות הבהרה). יישר כח לכולם • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:03, כ"ו בשבט ה'תשע"ז

הרב מרדכי שמואל אשכנזי

שמעו חברי וידידי החסידים!

ידיד טוב מאוד שלי ביקש ממני לכתוב לו מעט על הרב הרב מרדכי שמואל אשכנזי רב של כפר חב"ד וחבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש

הוא נולד בתל אביב בשנת תש"ג, ונפטר בכ"ג טבת תשע"ה פטירתו היתה קשה לכולם.

היה רב על כולם. רבים רבים מהשלוחים התייעצו איתו, והשתמשו בו כרבם האישי והפרטי.

היה לו המון המון התייחסיות מהרבי, והמון קירובים ממנו.

אשמח מאוד מאוד אם תעזרו לי, ותכתבו כל אחד מה שידוע לו על הרב ע"ה.

אל תההסו, ותכתבו הרבה הרבה, כי זה מה שיעזור לי.

בתודה מראש

דובער הלוי. ל' שבט תשע"ז 16:41, 26/02/2017 - למינינם


גם אני הקטן מתצרף לדבריך.

גם אני אשמח לדעת עליו פרטים, ובעיקר פרטים שלא ממש ידועים, או פרטים שלא אוהבים לדבר עליהם. כמו פוליטיקות וכדומה.

אשמח מאוד מאוד אם תגיבו.

אז בבקשה חברי החסידים הגדולים - תגיבו!!!!!

בברכת חסידים חסוי למידע. ב' אדר תשע"ז 18:11, 28,02,2017

קרובי משפחה

אילו קרובי משפחה ראוי להכניס בערך. הבה נקבע כללים ברורים שיכנסו בעז"ה לפסקה שטרם קיימת בדף: חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#משפחתו. נא הביעו דעתכם בפסקאות הבאות, כמובן שכל אחד יכול להוסיף ניסוחים הצעות ופסקאות, רק השתדלו שיהיה ברור ומסודר. --שיעשיחה ט' באדר ה'תשע"ז 22:44, 7 במרץ 2017 (UTC)

ללא מחלוקת שצריך להכניס

1. בעל/אשה. 2. אב ואם. 3. ילדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

לענ"ד שנים הראשונים צריכים להיכנס בגוף הערך ואינם צריכים להיכפל בפיסקה "משפחתו". שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)

אחים

א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות. ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

ב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)
לכתוב רק בערכים שלא נמצא מידע כזה בערך אחר. כלומר אם אין ערך על האבא, להוסיף את האחים. אם אין ערך על השווער - להוסיף את הגיסים. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)

גיסים

א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות. ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

כמו אחים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)

ילדים

א. לכתוב את כל הילדים בכל אישיות. ב. לכתוב רק על ילדים נשואים. ג. לכתוב רק על ילדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

מתלבט בין ב' לג'. בוודאי אין מקום להביא ילדים שאינם נשואים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד אפשרות ב'. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד ב --הנחה - שיחה 10:23, 8 במרץ 2017 (UTC)

נכדים

א. לכתוב את כל הנכדים בכל אישיות. ב. לכתוב רק על נכדים נשואים. ג. לכתוב רק על נכדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

לא להכליל נכדים, מקסימום אפשר להכליל אותם יחד עם הוריהם באם הם מפורסמים ביותר, למשל בין בני הרב מאיר אשכנזי ניתן לכתוב אצל אביו של הרב אשכנזי מכפ"ח "בנו הוא הרב מרדכי שמואל אשכנזי מכפר חב"ד". באם אינם מפורסמים ביותר אך הם מפורסמים קצת ניתן אולי לכתוב באם אין שם משפחתם שווה.שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
כנ"ל, לכתוב רק באם המידע הזה לא נמצא בערכים אחרים. אם אין ערך על הבן/חתן, להוסיף את הנכד (ורק אם הוא בעל תפקיד בולט). להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)

נוסף

לעיל נידון קביעת כלל שרירותי. לענ"ד יש מקום להפעלת שיקול דעת בערכים ריקים, להכליל את האחים/גיסים בשביל למלא את הערך (אם זה מוסיף ולא נראה מיותר, כגון שיש להם תפקיד וכדומה). להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)

ערכים שצריך למלא יש לעיין אם יש להם זכות קיום. אולם אני מודה שלו נניח שפנחס רייזעס היה גיס של בנימין קלעצקער יש לציין זאת בערך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:22, 8 במרץ 2017 (UTC)