שיחת קטגוריה:מנהגים שאינם מנהגי חב"ד

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־08:40, 28 בדצמבר 2016 מאת קרייזי אבאוט משיח (שיחה | תרומות) (תגובה)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

פה יובאו מנהגים שאינם מנהגי חב"ד, ובפרט אלו שבוארו בתורת חב"ד או זכו להתייחסות מרבותינו נשיאינו.

אפשר להוסיף מתנות בחנוכת הבית וטבילה במקוה בערב חג שחל בשבת. להתראות - שיחה 20:55, 27 בדצמבר 2016 (UTC)
מי אמר לך שלא נותנים מתנות? וכן בדוגמה שנייה?--הנחה - שיחה 21:31, 27 בדצמבר 2016 (UTC)
חזרנו לשאלה עליה ניסה הרט"ב לענות בספרו, מי קובע את מנהגי חב"ד. מנהגים שנוהגים בו הח"בדיים בפועל הוא הוא מנהג חב"ד? כלומר שאדם שהולך היום עם קסקט נוהג היפך מנהג חב"ד? ברור בהחלט שהוא לא צודק במאה אחוז בטענתו, אך גם ברור בהחלט שלא כל מנהג שקומץ חסידים החליטו לנהוג בו היות וכך ראו שמוזכר באיזה-שהוא מאמר חסידות נקרא מנהג חב"ד, ובפרט כאשר ברור שהוא הוזכר במקורו כמנהג יהודי-כללי, ולא כמנהג חב"ד. אתה מוזמן להתחיל לנצל את כל זמנך בשבת לאמירת תהילים. נזכר במפורש במאמר של אדמו"ר הריי"צ. וכמובן, שמי שלא נוהג כך עושה היפך מנהג חב"ד? להתראות - שיחה 06:24, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
ואני נגד הקטגוריה הזאת לא רק מהסיבות הנ"ל אלא (גם) בגלל מספר הערכים שבה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:35, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
וסתם להעיר, שיש דילמה קשה - כי הרבי מציין במפורש על מנהג מסויים (אי אמירת אל תירא עבדי יעקב במוצ"ש) שזה לא מנהג חב"ד, אבל כיום נוהגים בו ב-770. מה מכריע? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:40, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז