א. המשפט: "ענינה של ה'קליפה' נעוץ בהנחה כי היקום כולו מלא באור אין סוף, באלוקים שברא העולם" אינו ברור כלל וכלל. אודה למי שיסבירו לי בטוב. יישר כח. ב. ה"קליפה" אינה בריאה של הקדוש ברוך הוא, כי הרי אי אפשר למשש אותה בידיים!!! כמו שלהבדיל, הקדושה אינה בריאה של הקדוש ברוך הוא, אלא שייכת מעל העולם וחודרת בצורה מסויימת (לא כבריאה) בכל פרט בעולם, כמו כן הסטרא אחרא חודרת בצורה מסויימת בכל דבר בעולם (אי אפשר לראות את הקליפה. אלא אפשר לראות מהי פעולתה של הקליפה על ברואים ועל מעשים שונים). תקוותי שהובנתי, ואפשר לתקן את המשפט הזה. תודה. יואל
- אדרבה, אם תמצא לשון מדויקת יותר, אשמח לראותה.
- מאוד התקשיתי בהסברת העניין בלשון קלה, אשמח מאוד להצעות. מיכאל א
- ערכתי קלות. אשמח שתשפר ותייעל. ייתכן ואמשיך אחר כך עוד, כעת לא אוכל לצערי להמשיך. השארתי הרבה ערכים אדומים, מתוך כוונה שעלינו לשכתב אותם בדחיפות, כי רק כך נוכל להתחיל באופן בסיסי בערכים חשובים אלו. יואל
- קראתי, נהניתי, אך גם נבהלתי.
- אתה מן-הסתם אינך בקי בתיאולוגיה הנוצרית, אך יש לי קצת ידע בתחום הזה.
- בתאולוגיה הנוצרית העולם המקביל להבדיל למה שאנו קוראים "קליפות" קיים גם-כן, רק בשם אחר. אך יש הבדל תהומי מאוד בין התיאולוגיה הנוצרית והיהודית בנושא זה.
- הנוצרים מאמינים שהצד הלא-טהור נוצר עקב מלאכים שמרדו בבורא, והפכו לכוחות החושך והטומאה. יש איזה מלאך שהם קוראים לו 'לוּצִיפֶר', שנפל מהשמים, ונהיה מורד בבורא, ועוד כל מיני קשקשת מן הסוג הזה.
- הייתי מרחיב, אבל ממש אין כאן מקומו, להבדיל בין הטמא לטהור.
- תורף דבריי הוא, שחייבים להדגיש בערך, שאנשים שכן מבינים בתיאולוגיה הנוצרית (המקובלת בסרטים וכו', ומוכרת יותר לקהל הרחב מאשר התיאולוגיה שלנו במקרים רבים) לא יבינו בטעות שגם אנחנו מאמינים שהקליםות עושות כרצונם מתוך מרידה בהקב"ה, עד יום הדין אז ילחם בהם הקב"ה, ושאר חלומות.
- חייבים להדגיש שם שהקליפות בהחלט נוצרו על ידי הקב"ה מתוך כוונה שתהיה כאן בחירה חפשית וכד'.
- כתבת שלא מתאים לכתוב שהקב"ה ברא אותם, אך כפי שהסברתי כאן, יש צורך חשוב להבהיר את הנקודה הזאת.
- יש לך הצעה כיצד? מיכאל א
- ערכתי קלות. אשמח שתשפר ותייעל. ייתכן ואמשיך אחר כך עוד, כעת לא אוכל לצערי להמשיך. השארתי הרבה ערכים אדומים, מתוך כוונה שעלינו לשכתב אותם בדחיפות, כי רק כך נוכל להתחיל באופן בסיסי בערכים חשובים אלו. יואל