החיכוכים שכתובים בערך, שאגב מוזכרים כבר בקטע הראשון, הם חיכוכים על ענייני חסידות, מה שכתוב בהמשך מדבר על ענייני עסקנות. נראה לי שזה מובן מקריאה שטחית. יעקב בן שמואל - שיחה 12:09, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
זהו שלא, החיכוכים היו גם בעניני עסקנות. כולל חב"ד התייסד עקב חיכוכים אלו. ולמה לא לומדים אצלנו דף היומי? ואפילו אם היה המחלוקת רק בעניני חסידות מופרך לכתוב שחיו בשלום ובאהבה על ר' ברוך מז'יבוז'ער או על האמרי אמת. ובכלל מה היה כשהפריערדיקער רבי הגיע לפולין? ומה היה עם סאטמאר? ומכאן באנו לנקודה נוספת, מי אמר שכולם נקראים פולניים? הרי ההבדל (גם ביחס של חב"ד) בין הונגרים לאוקראינים הוא שלא בערך. וכיצד ניתן להשוות בין חסיד קאצק ופשיסחא לחסיד טשערנאביל. מילא אם שם הערך היה חסידי חג"ת, אולם פולין הוא שם לא כ"כ מדוייק (אף שלעיתים מדברים על כולם כפוילישער, אולם זהו רק בדרך כלל אך בפרטיות ישנם חלוקים מן הקצה אל הקצה). שף ויתיב • קאנפרענץ רום 13:40, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
- א. מה שכתבתי הוא רק שאין סתירה בין מה שכתוב, כי בהתחלה זה מדבר על חסידות, ובהמשך על עסקנות. ב. המחלוקות שהזכרת, ברובן, הן לא מתקרבות אפילו לסדר גדול של החיכוכים עם הליטאים וכדומה. גם המריבות בוורשא היו בין חסידי חב"ד לחסידי פולין, ולא בין האדמו"רים לרבותינו נשיאינו. יעקב בן שמואל - שיחה 17:45, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
צדיק, אתה בטוח שקראת את מה שכתבתי? שף ויתיב • קאנפרענץ רום 17:47, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
- סורי, אבל על מה הטענות? על שם הערך - חסידות חג"ת? על זה שכתוב בו שכולם חיו בשלום וזה לא נכון? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 17:52, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז
צדיק, אתה בטוח שקראת את התבנית עליה נסוב כל הויכוח כאן? שף ויתיב • קאנפרענץ רום 17:59, 24 בנובמבר 2016 (UTC)