כמדומני, שישנו 'טעם לפגם' לקרוא לערך זה כך: "הגאולה מעניין ועכשווי"
כי המילים "מעניין ועכשווי" אינם מתיחסות לגאולה כי אם לעלון
(אחרת היה צריך להכתב הגאולה מעניינת ועכשווית...)
אמנם זהו שמו של העלון, אך שם לכל הפחות, המילה "הגאולה" הינה בהבלטה,
כך שהקורא המצוי, בתת המודע שלו, מוסיף את המילה החסרה, - עלון.
(כביכול נכתב כך - "עלון הגאולה, מעניין ועכשווי")
ממילא, הצעתי היא, לקרוא לערך זה כך: "(עלון) הגאולה, מעניין ועכשווי".
מענדי פ. 20:17, 8 אוגוסט 2007 (EDT)
- אפ"ל לענ"ד שהכוונה היא: '(שם עניין:) הגאולה(. והעניין הזה הוא) מעניין ועכשווי' .
- וזה גם נלמד מסדר הדברים: הגאולה בגדול, ומתחתיו בקטן מעניין ועכשווי.
- ואם התעכבות חסרת תועלת זו תביא לידי עוד מעשה להתגלות המשיח - יהא זה שכרי...
- --אחים! הגלות היא לא מקום עבורנו, משיח נאו! - שיחה, 18:20, כ"ז בחשוון, ה'תשפ"ד 18:20, 11 בנובמבר 2023 (UTC)
קצת בושהעריכה
קצת בושה שעלון הגאולה מקבל ערך כה קצר ביחס לשיחת השבוע. אפשר להעתיק את הערך של שיחת השוע ורק לשנות את הפרטים:
- למה בושה? העלון שיחת השבוע 'מעט' יותר ותיק מהעלון המדובר (יוצא כבר למעלה מ20 שנה) ותפוצתו 'מעט' יותר רחבה (מאות אלפי עותקים), טבעי שגם הערך עליו יהיה קצת יותר רחב מעלון די קיקיוני שממש, אבל ממש לא מוכר בציבור הרחב.
- אף אחד לא השווה. כל עלון במקומו הוא עומד, עם קהל יעד שונה. עלון הגאולה מיועד לציבור קצת יותר 'אינטלגנטי' הנוטה לחפש משמעות עמוקה יותר לחייו מה"ציבור הרחב". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:44, 3 ביוני 2010 (UTC)
- ציטוט:קצת בושה שעלון הגאולה מקבל ערך כה קצר ביחס ל[[שיחת השבוע]". סוף ציטוט.
- צודק הטוען. עלון הגאולה זכאי לערך מכובד בדיוק כמו שיחת השבוע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:23, 3 ביוני 2010 (UTC)
- יתכן, מה שבטוח שזו לא בושה שלעלון בעל ותק של 23 שנה ותפוצה של 180,000 עותקים יהיה ערך מכובד יותר מעלון בעל ותק של 6 שנים ותפוצה של כמה אלפי עותקים
- ממש לא נכון. אדם הראשון שיש לו ותק של 5770 שנה יש עליו ערך זעיר יותר מאשר על יוסף יצחק אהרונוב, למשל. ערך אנציקלופדי נמדד לפי כמות התוכן ולא לפי גיל, כפשוט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:46, 3 ביוני 2010 (UTC)
- עיקר העניין הוא כמובן התפוצה (והפרסום בציבור), ולא הוותק, אגב, הדוגמה מאדם הראשון, אכן מדגישה את רמתה הנמוכה של "חב"דפדיה"
- "רמתה הנמוכה" - היא תוצאה מרמתך. כל אחד בידו להוסיף או למשוך ידיו. ישנם מאות ערכים ברמה גבוהה ואלה הולכים ומתרבים, הולכים ומתרחבים, מידי יום. בידך ליטול חלק אקטיבי, או לעמוד מנגד ולצעוק על כל "הגזמה משיחיסטית".--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:53, 3 ביוני 2010 (UTC)
- עיקר העניין הוא כמובן התפוצה (והפרסום בציבור), ולא הוותק, אגב, הדוגמה מאדם הראשון, אכן מדגישה את רמתה הנמוכה של "חב"דפדיה"
- ממש לא נכון. אדם הראשון שיש לו ותק של 5770 שנה יש עליו ערך זעיר יותר מאשר על יוסף יצחק אהרונוב, למשל. ערך אנציקלופדי נמדד לפי כמות התוכן ולא לפי גיל, כפשוט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:46, 3 ביוני 2010 (UTC)
- יתכן, מה שבטוח שזו לא בושה שלעלון בעל ותק של 23 שנה ותפוצה של 180,000 עותקים יהיה ערך מכובד יותר מעלון בעל ותק של 6 שנים ותפוצה של כמה אלפי עותקים
- צודק הטוען. עלון הגאולה זכאי לערך מכובד בדיוק כמו שיחת השבוע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:23, 3 ביוני 2010 (UTC)
- ציטוט:קצת בושה שעלון הגאולה מקבל ערך כה קצר ביחס ל[[שיחת השבוע]". סוף ציטוט.
- אף אחד לא השווה. כל עלון במקומו הוא עומד, עם קהל יעד שונה. עלון הגאולה מיועד לציבור קצת יותר 'אינטלגנטי' הנוטה לחפש משמעות עמוקה יותר לחייו מה"ציבור הרחב". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:44, 3 ביוני 2010 (UTC)
טעותעריכה
העלון לא התחיל להופיע בי"א ניסן תשס"ד, כפי שנכתב, אלא כמה שנים טובות לפני!!! --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 02:17, 8 במאי 2011 (UTC)
- כפי חישוב השנים עם מספר העלון, זה יוצא בערך בסביבות תשס"ד. באם ידוע לך על תאריך תחילת הוצאה ברורה, נשמח שתעדכן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באייר ה'תשע"א 11:42, 8 במאי 2011 (UTC)
הוספת קישור חיצוניעריכה
האם יש ארכיון לכל העלונים (כדי שיהיה אפשר לתת אליו גישה בקישורים חיצוניים)? אחים! הגלות היא לא מקום עבורנו, משיח נאו! - שיחה, 18:01, כ"ז בחשוון, ה'תשפ"ד 18:01, 11 בנובמבר 2023 (UTC)