יהדות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 53 בתים ,  11 ביולי 2010
שורה 48: שורה 48:
=== חזרת הנבואה החל מהבעל שם טוב ===
=== חזרת הנבואה החל מהבעל שם טוב ===


דורות לאחרי זה, כאשר נעשה קרוב יותר לביאת המשיח, הי' עוד הפעם הענין דתחזור הנבואה בישראל – על ידי התגלות מורנו [[הבעש"ט]] ו[[:קטגוריה:תלמידי הבעל שם טוב|תלמידיו]] עד ל[[רבינו הזקן]]{{הערת שוליים|1="הבעש"ט ז"ל אשר כמוהו לא היה מימות הראשונים פלאי פלאות [[ניסים]] היוצאים מה[[טבע]] היו נראים על ידו, כאשר שמעתי מאאזמו"ר נ"ע ש[[הבעל שם טוב|הוא]] ותלמידו הוא הרב [[המגיד ממזריטש|המגיד]] נ"ע היו רואים מסוף ה[[עולם]] ועד סופו ממש בעין ראיה, והיו אומרים מה שהיו רואים כאשר היה נראה בעליל לתלמידיהם, והיינו על ידי שהיה גלוי לפניהם אור שנברא ביום ראשון שהשי"ת גנזו ב[[תורה]], הנה כל אלה המופתים האמיתיים מגלים גילוי א"ס ב"ה הבבע"ג. גם מ[[אדמו"ר הזקן|זקיני]] נ"ע שמענו עתידות קולע אל השערה" (מצות עדות שם).}}, שעליו נאמר<REF> ראה [[תורת מנחם]] – [[התוועדויות]] חי"ג ע' 138. וש"נ.</REF> לשון הנ"ל אודות ר' יהודה החסיד, ועוד ביתר שאת.
דורות לאחרי זה, כאשר נעשה קרוב יותר לביאת המשיח, היה עוד הפעם הענין דתחזור הנבואה בישראל – על ידי התגלות מורנו [[הבעש"ט]] ו[[:קטגוריה:תלמידי הבעל שם טוב|תלמידיו]] עד ל[[רבינו הזקן]]{{הערת שוליים|1="הבעש"ט ז"ל אשר כמוהו לא היה מימות הראשונים פלאי פלאות [[ניסים]] היוצאים מה[[טבע]] היו נראים על ידו, כאשר שמעתי מאאזמו"ר נ"ע ש[[הבעל שם טוב|הוא]] ותלמידו הוא הרב [[המגיד ממזריטש|המגיד]] נ"ע היו רואים מסוף ה[[עולם]] ועד סופו ממש בעין ראיה, והיו אומרים מה שהיו רואים כאשר היה נראה בעליל לתלמידיהם, והיינו על ידי שהיה גלוי לפניהם אור שנברא ביום ראשון שהשי"ת גנזו ב[[תורה]], הנה כל אלה המופתים האמיתיים מגלים גילוי א"ס ב"ה הבבע"ג. גם מ[[אדמו"ר הזקן|זקיני]] נ"ע שמענו עתידות קולע אל השערה" (מצות עדות שם).}}, שעליו נאמר<REF> ראה [[תורת מנחם]] – [[התוועדויות]] חי"ג ע' 138. וש"נ.</REF> לשון הנ"ל אודות ר' יהודה החסיד, ועוד ביתר שאת.


ואחר כך על ידי הרביים ממלאי מקומו, עד לדורנו זה – נשיאינו [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]], "הבוקר אור"{{הערת שוליים|1=[[פרשת מקץ]] מד, ג.}} דא צפרא ד[[יוסף]], כדאיתא ב[[זוהר]]{{הערת שוליים|ח"ג רד, סע"א ואילך, ובביאורי הזהר שם. ומשם מובן גם כן דלא קשי מזח"א רג, ב (וראה גם לקמן סי"ט).}}, והרי על בוקר צפרא דיוסף נאמר{{הערת שוליים|1=[[תהלים]] ה, ד.}}"בקר אערך לך", והפירוש ד"אערך לך" הוא כמ"ש{{הערת שוליים|שם קלב, יז.}} "ערכתי נר למשיחי", כמ"ש בזהר40 – שזוהי הגאולה שלימה במהרה בימינו ע"י [[משיח צדקנו]].
ואחר כך על ידי הרביים ממלאי מקומו, עד לדורנו זה – נשיאינו [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]], "הבוקר אור"{{הערת שוליים|1=[[פרשת מקץ]] מד, ג.}} דא צפרא ד[[יוסף]], כדאיתא ב[[זוהר]]{{הערת שוליים|ח"ג רד, סע"א ואילך, ובביאורי הזהר שם. ומשם מובן גם כן דלא קשי מזח"א רג, ב (וראה גם לקמן סי"ט).}}, והרי על בוקר צפרא דיוסף נאמר{{הערת שוליים|1=[[תהלים]] ה, ד.}}"בקר אערך לך", והפירוש ד"'''אערך''' לך" הוא כמ"ש{{הערת שוליים|שם קלב, יז.}} "'''ערכתי''' נר למשיחי", כמ"ש בזהר{{הערת שוליים|חלק ג' שם.}} – שזוהי הגאולה שלימה במהרה בימינו ע"י [[משיח צדקנו]].


:::לערך מורחב:[[פורטל:נשיאי חב"ד]]
:::לערך מורחב:[[פורטל:נשיאי חב"ד]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
39,916

עריכות