ליקוטי אמרים - פרק ל"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==


==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ל"ד|טקסט הפרק="והנה מודעת זאת ש[[האבות הן הן המרכבה]] שכל ימיהם לעולם לא הפסיקו אפילו שעה אחת מלקשר דעתם ונשמתם לרבון העולמים ב[[ביטול]] הנ"ל ליחודו יתברך ואחריהם כל ה[[נביא|נביאים]] כל אחד לפי מדרגת נשמתו והשגתו ומדרגת [[משה רבינו]] ע"ה היא העולה על כולנה שאמרו עליו שכינה מדברת מתוך גרונו של משה ומעין זה זכו [[ישראל]] ב[[מעמד הר סיני]] רק שלא יכלו לסבול כמאמר רז"ל שעל כל דיבור פרחה נשמתן כו' שהוא ענין ביטול במציאות הנ"ל לכן מיד אמר להם לעשות לו [[משכן]] ובו [[קדש הקודשים|קדשי הקדשים]] להשראת [[שכינה|שכינתו]] שהוא גילוי יחודו יתברך כמו שיתבאר לקמן ומשחרב [[בית המקדש]] אין להקב"ה בעולמו [[משכן]] ומכון לשבתו הוא יחודו יתברך אלא [[ארבע אמות של הלכה]] שהוא רצונו יתברך וחכמתו המלובשים בהלכות הערוכות לפנינו ולכן אחר שיעמיק האדם מחשבתו בענין [[ביטול]] הנ"ל כפי יכלתו זאת ישיב אל לבו כי מהיות קטן שכלי ושרש נשמתי מהכיל להיות [[מרכבה]] ו[[משכן]] ליחודו יתברך באמת לאמיתו מאחר דלית מחשבה דילי תפיסא ומשגת בו יתברך כלל וכלל שום השגה בעולם ולא שמץ מנהו מהשגת ה[[אבות]] וה[[נביא|נביאים]] אי לזאת אעשה לו משכן ומכון לשבתו הוא העסק ב[[תלמוד תורה]] כפי הפנאי שלי בקביעות עתים ביום ובלילה כדת הניתנה לכל אחד ואחד בהלכות תלמוד תורה וכמאמר רז"ל אפילו פרק אחד שחרית כו' ובזה ישמח לבו ויגיל ויתן הודאה על חלקו בשמחה ובטוב לבב על שזכה להיות אושפזיכן לגבורה פעמים בכל יום כפי העת והפנאי שלו כמסת ידו אשר הרחיב ה' לו:  
{{פרק תניא|פרק=ל"ד|טקסט הפרק="והנה מודעת זאת ש[[האבות הן הן המרכבה]] שכל ימיהם לעולם לא הפסיקו אפילו שעה אחת מלקשר דעתם ונשמתם לרבון העולמים ב[[ביטול]] הנ"ל ליחודו יתברך ואחריהם כל ה[[נביא|נביאים]] כל אחד לפי מדרגת נשמתו והשגתו ומדרגת [[משה רבינו]] ע"ה היא העולה על כולנה שאמרו עליו שכינה מדברת מתוך גרונו של משה ומעין זה זכו [[ישראל]] ב[[מעמד הר סיני]] רק שלא יכלו לסבול כמאמר רז"ל שעל כל דיבור פרחה נשמתן כו' שהוא ענין ביטול במציאות הנ"ל לכן מיד אמר להם לעשות לו [[משכן]] ובו [[קדש הקודשים|קדשי הקדשים]] להשראת [[שכינה|שכינתו]] שהוא גילוי יחודו יתברך כמו שיתבאר לקמן ומשחרב [[בית המקדש]] אין להקב"ה בעולמו [[משכן]] ומכון לשבתו הוא יחודו יתברך אלא [[ארבע אמות של הלכה]] שהוא רצונו יתברך וחכמתו המלובשים בהלכות הערוכות לפנינו ולכן אחר שיעמיק האדם מחשבתו בענין [[ביטול]] הנ"ל כפי יכלתו זאת ישיב אל לבו כי מהיות קטן שכלי ושרש נשמתי מהכיל להיות [[מרכבה]] ו[[משכן]] ליחודו יתברך באמת לאמיתו מאחר דלית מחשבה דילי תפיסא ומשגת בו יתברך כלל וכלל שום השגה בעולם ולא שמץ מנהו מהשגת ה[[אבות]] וה[[נביא|נביאים]] אי לזאת אעשה לו משכן ומכון לשבתו הוא העסק ב[[תלמוד תורה]] כפי הפנאי שלי בקביעות עתים ביום ובלילה כדת הניתנה לכל אחד ואחד בהלכות תלמוד תורה וכמאמר רז"ל אפילו פרק אחד שחרית כו' ובזה ישמח לבו ויגיל ויתן הודאה על חלקו בשמחה ובטוב לבב על שזכה להיות אושפזיכן לגבורה פעמים בכל יום כפי העת והפנאי שלו כמסת ידו אשר הרחיב ה' לו:  


997

עריכות