מסכת שבועות: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסר בית אחד ,  22 ביוני 2010
מ
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:
של השתחוויה{{הערת שוליים|מודה אני לפניך מלך.}}, ואילו הענין ד״וכל בני ישראל רואים גו'״ אינו אלא ביטול סיבה צדדית שיכולה לעכב ולמנוע את ההשתחוויה, כלומר, מצד ההעלם וההסתר דמציאות העולם, הגוף ונה״ב, יכול להיות מניעה
של השתחוויה{{הערת שוליים|מודה אני לפניך מלך.}}, ואילו הענין ד״וכל בני ישראל רואים גו'״ אינו אלא ביטול סיבה צדדית שיכולה לעכב ולמנוע את ההשתחוויה, כלומר, מצד ההעלם וההסתר דמציאות העולם, הגוף ונה״ב, יכול להיות מניעה
לענין ההשתחוויה, ולכן, כאשר ״וכל בני ישראל רואים ברדת האש וכבוד ה׳ על
לענין ההשתחוויה, ולכן, כאשר ״וכל בני ישראל רואים ברדת האש וכבוד ה׳ על
הבית״ — אזי מתבטלת מניעה זו, ובמילא מתגלה מציאותו האמיתית של יהודי — ״ויכרעו אפים ארצה גו״׳, נמצא, שחציו השני של הפסוק(״ויכרעו אפים
הבית״ — אזי מתבטלת מניעה זו, ובמילא מתגלה מציאותו האמיתית של יהודי — ״ויכרעו אפים ארצה גו״׳, נמצא, שחציו השני של הפסוק- "ויכרעו אפים
ארצה גו״׳) הוא העיקר והסיבה. ומכיון שהמרב"ם סובר כידוע להלכה{{הערת שוליים|הלכות גירושין סוף פרק ב'.}} שכל אדם מישראל רוצה לקיים את כל המצוות ולהתרחק מכל העבירות, לכם פוסק הרמב"ם כדיעה השניה.
ארצה גו'",  הוא העיקר והסיבה. ומכיון שהמרב"ם סובר כידוע להלכה{{הערת שוליים|הלכות גירושין סוף פרק ב'.}} שכל אדם מישראל רוצה לקיים את כל המצוות ולהתרחק מכל העבירות, לכם פוסק הרמב"ם כדיעה השניה.


=== ביאורי הרבי ===
=== ביאורי הרבי ===
39,916

עריכות