דוד המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 2 בתים ,  20 ביוני 2010
מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
א. נשמתו של דוד המלך קשורה עם נשמתו של [[אדם הראשון]], (שהרי חייו של
א. נשמתו של דוד המלך קשורה עם נשמתו של [[אדם הראשון]], (שהרי חייו של
דוד המלך ניתנו לו מאדם הראשון<REF>זח"א קסח. א. במדב"ר פי"ד, יב. וש"נ.</REF>, ולכן, כשם שנשמת אדם הראשון כוללת את כל
דוד המלך ניתנו לו מאדם הראשון<REF>זח"א קסח. א. במדב"ר פי"ד, יב. וש"נ.</REF>, ולכן, כשם שנשמת אדם הראשון כוללת את כל
[[נשמה|נשמות ישראל]]<REF> [[אגה"ק]] ס״ז (קיא, ב). [[ספר הערכים — חב"ד]] ח"א
[[נשמה|נשמות ישראל]]<REF> [[אגה"ק]] ס״ז (קיא, ב). [[ספר הערכים — חב"ד]] ח"א ס" קסז ואילך וש"נ.</REF>, כן הוא בנוגע לנשמתו של דוד המלך.
ס" קסז ואילך וש"נ.</REF>, כן הוא בנוגע לנשמתו של דוד המלך.


ב. ענינו של ה'מלך' קיים בדוד המלך, שענינו כללות ספירת
ב. ענינו של ה'מלך' קיים בדוד המלך, שענינו כללות ספירת
ה[[מלכות]]{{הערת שוליים|1=לעומת זאת [[שלמה המלך]] הוא ספירה אחת במלכות, [[חכמה]] שבמלכות), [[דרך מצותיך|ספר המצוות להצמח צדק]] — מצות מינוי מלך פ"ב (קח, ב ואילך).}}. ענין המלכות הוא, "אשר יוציאם ואשר יביאם"<REF> פנחס כז.
ה[[מלכות]]{{הערת שוליים|1=לעומת זאת [[שלמה המלך]] הוא ספירה אחת במלכות, [[חכמה]] שבמלכות), [[דרך מצותיך|ספר המצוות להצמח צדק]] — מצות מינוי מלך פ"ב (קח, ב ואילך).}}. ענין המלכות הוא, "אשר יוציאם ואשר יביאם"<REF> פנחס כז.
ח.</REF>, עד שמציאותם של אנשי המדינה אינה אלא מציאותו של המלך<REF> ראה [[חגיגה]] ה, ב. ובארוכה — [[לקו"ש]] ח"ד ע׳ 1050 ואילך.</REF>, וכפס״ד הרמב״ם<REF> הל׳ מלכים פ"ו
ח.</REF>, עד שמציאותם של אנשי המדינה אינה אלא מציאותו של המלך<REF> ראה [[חגיגה]] ה, ב. ובארוכה — [[לקו"ש]] ח"ד ע׳ 1050 ואילך.</REF>, וכפס״ד הרמב״ם<REF> הל׳ מלכים פ"ו ה״ג.</REF> שהמלך הוא ״[[לב]] כל קהל ישראל״, והרי ענינו של הלב — שממנו נמשך "הדם הוא הנפש"<REF>ראה יב, כג. </REF>
ה״ג.</REF> שהמלך הוא ״[[לב]] כל קהל ישראל״, והרי ענינו של הלב — שממנו נמשך "הדם הוא הנפש"<REF>ראה יב, כג. </REF>
בכל אברי הגוף, "ליבא פליג לכל שייפין"<REF>ראה זח״ג רכא, ב.</REF>, ועד שבו נמצא כללות ועצם הנפש עוד יותר מהמוח שבראש, כמבואר בדרושי חסידות<REF> המשך [[תער"ב]] ח״א ע׳ נט.</REF> שבחי׳ ״נקודה העצמית (יחידה) שבנפש״ שייכת ללב דוקא (ולא למוח).
בכל אברי הגוף, "ליבא פליג לכל שייפין"<REF>ראה זח״ג רכא, ב.</REF>, ועד שבו נמצא כללות ועצם הנפש
עוד יותר מהמוח שבראש, כמבואר בדרושי חסידות<REF> המשך [[תער"ב]] ח״א ע׳ נט.</REF> שבחי׳ ״נקודה העצמית
(יחידה) שבנפש״ שייכת ללב דוקא (ולא למוח).


גם היום נשמתו של דוד המלך כוללת את נשמות ישראל, וכפי שאומר כאו״א מישראל ב[[קידוש
גם היום נשמתו של דוד המלך כוללת את נשמות ישראל, וכפי שאומר כאו״א מישראל ב[[קידוש לבנה]] מידי חודש בחדשו "דוד מלך ישראל חי וקיים", היינו, שהוא ״חי וקיים״ בתור "מלך ישראל", בכל זמן ובכל מקום, והרי דבר זה נדפס ב״סידור״, דבר השוה לכל [[נפש]]...
לבנה]] מידי חודש בחדשו "דוד מלך ישראל חי וקיים", היינו, שהוא ״חי וקיים״ בתור
״מלך ישראל״, בכל זמן ובכל מקום, והרי דבר זה נדפס ב״סידור״, דבר השוה לכל [[נפש]]...
נמצא, שהוא ה'לב' (הכלל והעצם) רכל ישראל במשך כל הדורות.<REF> [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16056&hilite=64a92984-6135-4387-9551-5795f745af8c&st=%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%93+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A&pgnum=534 התוועדויות עמ' 1918 (534)]</REF>
נמצא, שהוא ה'לב' (הכלל והעצם) רכל ישראל במשך כל הדורות.<REF> [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16056&hilite=64a92984-6135-4387-9551-5795f745af8c&st=%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%93+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A&pgnum=534 התוועדויות עמ' 1918 (534)]</REF>


39,916

עריכות