←תולדות חיים
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) מ (הוספת קטגוריה:בוגרי ישיבת אור תמימים באמצעות HotCat) |
|||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==תולדות חיים== | ==תולדות חיים== | ||
ר' דוד יעקב הלוי גלייזר, נולד בשנת תש“ז (1947) בברוקלין שבניו יורק, סמוך לקראון | |||
הייטס, אשר בו '770', המרכז העולמי של הרבי מליובאוויטש וחסידי חב"ד. אולם רק לאחר עשרים ושמונה | |||
שנים – ודווקא בהיותו בארץ ישראל, שמע לראשונה על הרבי וחב"ד. | |||
המחבר עבר מסלול בלתי שגרתי לחלוטין עד שעלה על דרך המלך. ניתן לומר עליו את מאמר חז"ל: "זרוק | |||
חוטרא לאווירא אעיקריה קאי" (זרק מקל לאוויר, הוא יסתובב ויסתובב, ובסוף - ייפול על שורשו): למד | |||
פסיכולוגיה התנהגותית וקלינית, וביצע מחקרים לדוקטורט על גלי המוח התורמים להרגעת האדם על | |||
ידי משוב (bio-feedback), ומתוך כך החל להתמסר ללימודי יוגה ומדיטציה ב"אשרם" (מרכז יוגה) ליד | |||
Village Greenwich במנהטן, ולאחר מכן עבר לגור וללמוד ב"אשרם" המרכזי בס. פרנסיסקו שבקליפורניה. | |||
שם התמחה בנושא, והפך למורה ליוגה. | |||
אך ככל שרצה להתמסר ליוגה בכל מאודו (מה שיכול להוביל בסופו של דבר לעבודה זרה), "הניצוץ | |||
היהודי" הפריע לו ולא נתן מנוחה, עד שדווקא אז פגש את ר' שלמה קרליבך ע"ה. מטרתו של ר' דוד | |||
בפגישה זו הייתה להפריך את היהדות וזאת כדי להשקיט את מצפונו היהודי שהפריע לו להיות שלם עם | |||
דרכו החדשה, היות והיוגה יצרה אצלו רגש מוטעה של (כאילו) דבקות באלוקות, ודרך היהדות נראתה לו | |||
כמסע תרבותי מיושן, ותו לא. | |||
אך בבית של ר' שלמה מצא חום, דאגה אישית, שמחה ואחדות. לאחר שששה שם כשנה וחצי וטייל עם | |||
ר' שלמה והפיץ יוגה במקומות שר‘ שלמה הפיץ יהדות, בשנת תשל“ד (1974), ר' שלמה שלח אותו בחכמתו | |||
לארץ הקודש בהסבירו ש"ארץ ישראל צריכה מורה טוב ליוגה...". | |||
לאחר שהגיע לארץ, המשיך ר‘ דוד את חיפושו הארוך והמעמיק בנבכי נשמתו, בדרכים שונות ומגוונות. | |||
בהשגחה פרטית הגיע לכותל המערבי ושם הוזמן לישיבה ליטאית לבעלי תשובה, ומסר שם שיעורי יוגה | |||
לכל הישיבה – כולל ראש הישיבה – לפני תפילת שחרית, אך גם שם לא מצא עדיין את אשר חיפש, ונפשו | |||
לא מצאה מנוח... עד שבהשגחה פרטית בלתי רגילה הגיע לכפר חב"ד, והכיר את הרב שניאור זלמן שי' | |||
גפני – שליחו של הרבי להקמת ישיבה לבעלי תשובה דוברי אנגלית. הייתה זו ’אהבה ממבט ראשון‘. שם, | |||
בשלוש השנים ’הנפלאות ביותר‘ של חייו, למד תורה בדרך חיים ספוגה בהשקפה וחיות חסידית. הוא החל | |||
להבין את מה שמבארת תורת החסידות כי "רצוא" (דבקות למעלה) אינו ביטול אמיתי והתחברות לאלוקות, | |||
אלא ”הרגש עצמו“ ורגש ישות וגאווה (כפי שהיה ביוגה); עיקר הביטול הוא "השוב" דווקא - קיום מצוות | |||
כאן למטה, על מנת לגלות אלוקות בעולם הזה - היפך הכוונה של היוגה. | |||
הקשר האישי הראשון שלו עם הרבי החל כאשר בשנת תשל"ח (1978) ביקש רשות לנסוע ולפגוש את הרבי | |||
וכן לחפש שידוך באמריקה. תוך יומיים קיבל ר‘ דוד תשובה טלפונית ממזכירות הרבי – בשם הרבי: "אין | |||
לך רשות לבוא לכאן עד שתהיה חתן תחילה. בדיקת תפילין". התברר שהתפילין היו פסולות מלכתחילה, | |||
ואכן שבועיים לאחר החלפת הפרשיות – מצא את זיווגו שתחי', ולאחר החתונה נסעו ביחד לרבי והתקבלו | |||
ליחידות. | |||
ר' דוד המשיך את לימודיו אצל הרב גפני עוד ארבע שנים ב'כולל אברכים' בכפר חב"ד, ואז עבר לצפת | |||
כדי להמשיך בלימודיו ב'כולל' שם, אלא, ש'הרוח הצפונית' 'תפסה' אותו, והוא הלך "לבדוק" את שיטת | |||
ברסלב (כמובא בפנים הספר שלו "יין המשומר"). למרות שהוא נהנה מהניסיון שם במשך חמש שנים, בסופו של דבר חזר | |||
הביתה, לחסידּות חב"ד, עם הערכה גבוהה יותר אליה. | |||
כעבור עוד שמונה שנות לימודים, בשנת תש"נ (1990), קיבל ר' דוד שוב הוראה טלפונית ממזכירּות | |||
הרבי: "לעבור לנחלת הר חב"ד [השכונה שהרבי הקים בקרית מלאכי בשנת תשכ"ט (1969)] ולהכניס ילדינו | |||
במוסדות חב"ד". שם הוא המשיך את לימודיו בכולל ערב עוד 25 שנה, ושימש כמלמד לתינוקות של בית רבן | |||
בגַנים במשך 17 שנה. בהמשך לכך, השקיע את כל זמנו ומרצו ב'מבצעים' של הרבי, בעיקר ב'ביקורי בית' | |||
חדורים בענייני משיח וגאולה, עסק בקביעות ב'מבצע תפילין', ומסר שיעורי חסידות בנושא משיח וגאולה. | |||
ב"שנת הארבעים" של הרבי, תש"נ - תנש"א (1991-1990) נערך "מבצע" להדפסת 40 ספרי תניא ב-40 | |||
יישובים מעבר ל"קו הירוק", ור' דוד קנה את הזכות להדפיס את ספר התניא ביישוב נחליאל. כאשר הביא | |||
עותק אחד של התניא שנדפס שם לרבי, ב"חלוקת דולרים לצדקה" בצום גדליה תנש"א, בירך אותו הרבי: | |||
"הצלחה רבה, והפצת המעיינות חּוצה מקרבת ביאת משיח. אזי נעלה כולנו אליכם לארץ הקודש". | |||
לפני כ-15 שנים, כשהרב גפני שי' ביקש שמישהו מתלמידיו יעלה על הכתב זיכרונות מהישיבה, לקח ר' | |||
דוד את המשימה על עצמו, וכעבור כחצי שנה יצא ספרו הראשון באנגלית: | |||
."MEMORIES OF THE YESHIVA WITH GAFNE RAV" | |||
כאשר גילה שיש לו חוש בכתיבה, החל לאסוף סיפורים מה'מבצעים' שלו, מהתוועדויות, ומדברי חסידּות | |||
בנושא משיח וגאולה. כשסיים לאסוף את החומר, שאל את הרבי, באמצעות "אגרות קודש", וביקש את | |||
עצתו וברכתו להדפסת הספר החדש: "L'CHAYIM,L'CHAYIM – וקיבל ברכה מדויקת להפליא. בין היתר, | |||
כתב הרבי שיהיו שני כרכים, ודבר זה נתן את הרעיון לתרגם את הספר לעברית, וכך, לאחר כמה שנים של | |||
מאמץ מהנה, 'נולדו' שני הכרכים הנקראים "ונגלה כבוד ה'" אשר התקבלו בשמחה רבה בציבור עד שאזלו | |||
מן השוק. אז, לפי בקשת הרבים, החל המחבר לחפש ולהוסיף סיפורים נוספים, וערך אותם לפי סדר פרשיות | |||
השבוע והמועדים. הספר הראשון שיצא לאור היה ספר קטן ומיוחד בשם "ג' תמוז: חלק מהעלייה", ולאחרונה | |||
יצא לאור חמשת הספרים הללו - ”יין המשומר: אוצר סיפורי משיח וגאולה“ - הכוללים כ770- סיפורים | |||
מיוחדים במטרה לסייע לקוראים להיות "נרות להאיר" ולהפיץ את תוכן הסיפורים הלאה, ובכך, לזרז את | |||
התגלותו של הרבי מלך המשיח, והוא יוליכנו לגאולה השלימה בקרוב ממש. | |||
==ספריו== | ==ספריו== |