שית אלפי שני הוו עלמא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}"
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
 
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה מתמשכת}}
{{בעבודה מתמשכת}}
'''שית אלפי שני הוו עלמא''' - ששת האלפים שנה מ[[בריאת העולם]], ואלף השביעי שבת
'''שית אלפי שני הוו עלמא''' - ששת האלפים שנה מ[[בריאת העולם]], ואלף השביעי שבת
{{ציטוט|תוכן=אמר רב קטינא שית אלפי שני הוו עלמא וחד חרוב . . תנא דבי אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא שני אלפים תוהו שני אלפים תורה שני אלפים ימות המשיח|מקור=סנהדרין צז, א}}כל הששת אלפים שנה בשביל [[הקדוש ברוך הוא|הקב"ה]] זה כמו ששה ימים בלבד{{הערה|וע' בתשו' הרשב"א ח"א סס"י ט' ורס"י תכ"ג.</ref>, כמו שכתוב{{הערה|תהילים צ, ד.</ref> "כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול".  
{{ציטוט|תוכן=אמר רב קטינא שית אלפי שני הוו עלמא וחד חרוב . . תנא דבי אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא שני אלפים תוהו שני אלפים תורה שני אלפים ימות המשיח|מקור=סנהדרין צז, א}}כל הששת אלפים שנה בשביל [[הקדוש ברוך הוא|הקב"ה]] זה כמו ששה ימים בלבד{{הערה|וע' בתשו' הרשב"א ח"א סס"י ט' ורס"י תכ"ג.}}, כמו שכתוב{{הערה|תהילים צ, ד.}} "כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול".  


כמו שה[[ימי השבוע|ששת ימי השבוע]] הם כנגד שבעת המדות, כך גם ששת האלפים שנה, כל אלף כנגד מידה אחרת{{הערה|לקוטי תורה דרושי ר"ה נח, ב.</ref>.
כמו שה[[ימי השבוע|ששת ימי השבוע]] הם כנגד שבעת המדות, כך גם ששת האלפים שנה, כל אלף כנגד מידה אחרת{{הערה|לקוטי תורה דרושי ר"ה נח, ב.}}.


=== אלף הראשון – כנגד יום ראשון – מידת ה[[ספירת החסד|חסד]] ===
=== אלף הראשון – כנגד יום ראשון – מידת ה[[ספירת החסד|חסד]] ===
ולכן אז לאנשים היו אריכות ימים מופלגה, חיו הרבה יותר זמן, והיה להם הרבה ברכה ושפע, ולכן אמרו רז"ל{{הערה|מדרש תהילים שו"ט קלו, א.</ref> שדור אנוש היו ניזונים מחסדו של הקב"ה.
ולכן אז לאנשים היו אריכות ימים מופלגה, חיו הרבה יותר זמן, והיה להם הרבה ברכה ושפע, ולכן אמרו רז"ל{{הערה|מדרש תהילים שו"ט קלו, א.}} שדור אנוש היו ניזונים מחסדו של הקב"ה.


=== אלף השני – כנגד יום שני – מידת ה[[ספירת הגבורה|גבורה]] ===
=== אלף השני – כנגד יום שני – מידת ה[[ספירת הגבורה|גבורה]] ===
שורה 26: שורה 26:
היא נקודה המרכזית המקבלת מכולם. באלף השביעי לא יהי עליות וירידות,  בהשית אלפי שנין ישנם עליות וירידות, הן בנשמות והן בגופים, לפעמים ישראל הן בשלוה, ובעלי גדולה, ולפעמים וכו'. אז יהיה זה מנוחה לחיי העולמים.
היא נקודה המרכזית המקבלת מכולם. באלף השביעי לא יהי עליות וירידות,  בהשית אלפי שנין ישנם עליות וירידות, הן בנשמות והן בגופים, לפעמים ישראל הן בשלוה, ובעלי גדולה, ולפעמים וכו'. אז יהיה זה מנוחה לחיי העולמים.


נקראת [[חד חרוב]], מפני שעכשיו [[עליית העולמות בשבת|עליית העולמות]] היא רק בפנימיות (הנשמות והעולמות), ולא בחיצוניות (עצם הדבר אינו עולה), אבל [[עליות העולמות לעתיד לבא|אז יהיה עליית העולמות]] הן בפנימיות, והן בחיצוניות{{הערה|ספר המאמרים תרס"ט ד"ה ציון במשפט.</ref>.
נקראת [[חד חרוב]], מפני שעכשיו [[עליית העולמות בשבת|עליית העולמות]] היא רק בפנימיות (הנשמות והעולמות), ולא בחיצוניות (עצם הדבר אינו עולה), אבל [[עליות העולמות לעתיד לבא|אז יהיה עליית העולמות]] הן בפנימיות, והן בחיצוניות{{הערה|ספר המאמרים תרס"ט ד"ה ציון במשפט.}}.


== ראו גם ==
== ראו גם ==