27,714
עריכות
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
בזמנים קדמוניות, לימוד החסידות היתה רק הוספה. אבל עכשיו, רגעים ספורים לפני ה[[גאולה]], לימוד החסידות היא הכרחי, כי הרי מתייצבים בחתונה הגדולה בין [[עם ישראל]] ל[[הקדוש ברוך הוא]] שיהיה בזמן הגאולה, | בזמנים קדמוניות, לימוד החסידות היתה רק הוספה. אבל עכשיו, רגעים ספורים לפני ה[[גאולה]], לימוד החסידות היא הכרחי, כי הרי מתייצבים בחתונה הגדולה בין [[עם ישראל]] ל[[הקדוש ברוך הוא]] שיהיה בזמן הגאולה, | ||
אז איך אפשרי שלא רודפים אחרי מרגליות - לימוד החסידות?{{הערה|[[לקוטי שיחות]] [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16077&st=&pgnum=186 חלק כ', ע' 170 ואילך (אידיש)]. | אז איך אפשרי שלא רודפים אחרי מרגליות - לימוד החסידות?{{הערה|[[לקוטי שיחות]] [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16077&st=&pgnum=186 חלק כ', ע' 170 ואילך (אידיש)].}}. | ||
== מרגליות (פרשונים) - לא לבלבל == | == מרגליות (פרשונים) - לא לבלבל == | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
ואז יש לנו את הבחירה, האם ניקח את המרגליות (אבנים טובות), או לקחת את המרגלית מרק. | ואז יש לנו את הבחירה, האם ניקח את המרגליות (אבנים טובות), או לקחת את המרגלית מרק. | ||
זה דוגמא לנצל זמן מיוחד ועת רצון כשיש לנו אותה{{הערה|לדוגמא ש"פ תולכות תשכ"ה, תו"מ ע' 301. | זה דוגמא לנצל זמן מיוחד ועת רצון כשיש לנו אותה{{הערה|לדוגמא ש"פ תולכות תשכ"ה, תו"מ ע' 301.}}. | ||
== נקיבת מרגליות בעבודת האדם == | == נקיבת מרגליות בעבודת האדם == | ||
שורה 32: | שורה 32: | ||
החוט שעובר את המרגליות הוא משל ל"קול קול יעקב", קול התורה והתפילה, שהקול מעורר הכוונה, העובר עד לדרגה הכי נמוכה, לחבר גם אותה ליחודו יתברך. | החוט שעובר את המרגליות הוא משל ל"קול קול יעקב", קול התורה והתפילה, שהקול מעורר הכוונה, העובר עד לדרגה הכי נמוכה, לחבר גם אותה ליחודו יתברך. | ||
עשיית הנקב והחלל באבנים טובות בעבודת האדם היא, שצריך לעשות מקום חלל בלב (כמו שכתוב{{הערה|תהחלים קט, כב. [[ליקוטי אמרים - פרק א']]. | עשיית הנקב והחלל באבנים טובות בעבודת האדם היא, שצריך לעשות מקום חלל בלב (כמו שכתוב{{הערה|תהחלים קט, כב. [[ליקוטי אמרים - פרק א']].}} "וליבי חלל בקרבי") להיות "כלי ריקן מחזיק" את המשכות מ[[הקדוש ברוך הוא|הקב"ה]], כי אין [[אור א"ס ב"ה]] שורה ומתגלה אלא במי ש[[ביטול|בטל]] אליו | ||
וכדי שהאדם יגיע לדרגת ביטול כזה, הוא על ידי בחינת קול יעקב שהקול מעורר הכוונה, שצריך לכוון את לבו איך שלגבי א"ס ב"ה אין ערך לשום דבר "אין ערוך לך כו'", ושיתפס במוחו ולבו ש[[אין עוד מלבדו]]<ref name=":0">ש"פ פנחס תשמ"ז, התוועדויות ע' 102, הע' 35. וש"נ. | וכדי שהאדם יגיע לדרגת ביטול כזה, הוא על ידי בחינת קול יעקב שהקול מעורר הכוונה, שצריך לכוון את לבו איך שלגבי א"ס ב"ה אין ערך לשום דבר "אין ערוך לך כו'", ושיתפס במוחו ולבו ש[[אין עוד מלבדו]]<ref name=":0">ש"פ פנחס תשמ"ז, התוועדויות ע' 102, הע' 35. וש"נ.}}. | ||
== עבודה נעלית == | == עבודה נעלית == | ||
ה[[עבודת ה'|עבודה]] היא בכל אדם לפי [[מהות|מהותו]] ומעלתו. מי שיש בידו לנקוב [[מרגליות (אבנים טובות)|מרגליות]] או ללטוש אבנים טובות ועוסק בעבודת מלאכת אפית לחם - ומובן דוגמת כל זה בעבודה - הגם שהיא עבודה ומלאכה הנצרכת במאד, בכל זה לחטא יחשב לאיש ההוא{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ה ניסן|היום יום כ"ה ניסן]]. | ה[[עבודת ה'|עבודה]] היא בכל אדם לפי [[מהות|מהותו]] ומעלתו. מי שיש בידו לנקוב [[מרגליות (אבנים טובות)|מרגליות]] או ללטוש אבנים טובות ועוסק בעבודת מלאכת אפית לחם - ומובן דוגמת כל זה בעבודה - הגם שהיא עבודה ומלאכה הנצרכת במאד, בכל זה לחטא יחשב לאיש ההוא{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ה ניסן|היום יום כ"ה ניסן]].}}. | ||
בדרך כלל עבודת מיוחדת כזו נעשים גם על ידי האדון של ה[[עבד עברי|עבד]]. | בדרך כלל עבודת מיוחדת כזו נעשים גם על ידי האדון של ה[[עבד עברי|עבד]]. |