דעת עליון ודעת תחתון: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
שורה 19: שורה 19:
דעת עליון שבנפש הוא הנקרא [[מוחין דגדלות]], שיכול להכיל במוחו אף דבר שהוא נגד רצונו ועם כל זה לא יכעוס כלל. שמפני גדלות הדעת לא נמשך ממנו התפעלות, ועד לדרגא שלא יתפעל משום דבר.
דעת עליון שבנפש הוא הנקרא [[מוחין דגדלות]], שיכול להכיל במוחו אף דבר שהוא נגד רצונו ועם כל זה לא יכעוס כלל. שמפני גדלות הדעת לא נמשך ממנו התפעלות, ועד לדרגא שלא יתפעל משום דבר.


על 'דיעה' זו נאמר בזהר<ref>אד"ר דקכ"ח ע"ב.</ref> סבא דעתוי סתים, כי בחינה זו היא "[[מוחא סתימאה]]" שבנפש{{הערה|ואפילו למעלה מזה - מבחינת [[אוירא דחפיא אקרומא דמוחא]], כפי שנאמר במבוא שערים להאר"י (שער ג' חלק ב' פרק ג'), ובקצרה בע"ח שער א"א רפ"ד, ומוסבר בלקוטי תורה מטות בביאור ע"פ החלצו מאתכם.}}. היינו, דעת עליון היא הממשיכה בנפש את גילוי בחינת היחידה, התקשרות עצם הנשמה באלוקות.
על 'דיעה' זו נאמר בזהר{{הערה|אד"ר דקכ"ח ע"ב.</ref> סבא דעתוי סתים, כי בחינה זו היא "[[מוחא סתימאה]]" שבנפש{{הערה|ואפילו למעלה מזה - מבחינת [[אוירא דחפיא אקרומא דמוחא]], כפי שנאמר במבוא שערים להאר"י (שער ג' חלק ב' פרק ג'), ובקצרה בע"ח שער א"א רפ"ד, ומוסבר בלקוטי תורה מטות בביאור ע"פ החלצו מאתכם.}}. היינו, דעת עליון היא הממשיכה בנפש את גילוי בחינת היחידה, התקשרות עצם הנשמה באלוקות.


===יחודן===
===יחודן===