27,606
עריכות
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
== אופן התהוותה == | == אופן התהוותה == | ||
התהוות החכמה בשונה מכל הדרגות שלאחריה שהם באופן של [[עילה ועלול]] היא באופן של בריאה יש מאין וגם המקור שלה נעלה לגמרי ומופרש ממנה ואינו מכריח את קיומה | התהוות החכמה בשונה מכל הדרגות שלאחריה שהם באופן של [[עילה ועלול]] היא באופן של בריאה יש מאין וגם המקור שלה נעלה לגמרי ומופרש ממנה ואינו מכריח את קיומה{{הערה|וראה מאמרי [[רבי שניאור זלמן מליאדי (אדמו"ר הזקן)|אדמו"ר הזקן]] תקס"א ד"ה כל הנהנה מסעודת חתן</ref> | ||
ואצל הקב"ה אין הבדל בין חכמת אדם לחכמה דאצילות כי אצל הקב"ה אין ערוך לגביו והעולמות לא תופשים אצלו מקום כלל כי הוא בלי גבול ואם נאמר שהחכמה של אצילות נחשבת לפניו יותר מחכמת אדם יוצא שהעולמות כן תופסים אצלו מקום ח"ו | ואצל הקב"ה אין הבדל בין חכמת אדם לחכמה דאצילות כי אצל הקב"ה אין ערוך לגביו והעולמות לא תופשים אצלו מקום כלל כי הוא בלי גבול ואם נאמר שהחכמה של אצילות נחשבת לפניו יותר מחכמת אדם יוצא שהעולמות כן תופסים אצלו מקום ח"ו{{הערה|דרך מצותיך עמוד קכ"א</ref> | ||
==ענינה== | ==ענינה== |