מצווה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 303 בתים ,  14 באוקטובר 2024
שורה 51: שורה 51:


=== מצות אנשים מלומדה ===
=== מצות אנשים מלומדה ===
אדם המקיים את המצוות בדרך מצות אנשים מלומדה, היינו מחמת ההרגל שהורגל כן, כיון שהרגל נעשה טבע. אז, קיום המצוות שלו הוא מצד טבע הגוף ונפש הטבעית (תחתון שבאדם).
אדם המקיים את המצוות בדרך מצות אנשים מלומדה, היינו מחמת ההרגל שהורגל כן, כיון שהרגל נעשה טבע. אז, קיום המצוות שלו הוא מצד טבע הגוף ו[[נפש הטבעית]] (תחתון שבאדם).
 
על ידי קיום התורה ומצוות באופן של מצוות אנשים מלומדה מכשילים את האדם מלמעלה ב[[פגם הברית]]{{הערה|[[מאמרי אדמו"ר הזקן]] [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=32919&st=&pgnum=256 פרשיות ומועדים חלק א' עמ' רמג], מאמר [[דיבור המתחיל]] וארא אל אברהם משבת מברכים שבט תקנ"ד.}}.


=== מפני שאוהב את ה' ===
=== מפני שאוהב את ה' ===
וכשמקיים את המצוות מפני שאוהב את הוי' וחפץ לדבקה בו ואי אפשר לדבקה בו באמת כי אם בקיום רמ"ח פיקודין שהם רמ"ח אברין דמלכא, קיום המצוות שלו הוא מצד הנשמה (נפש האלקית), (עליון שבאדם).  
קיום המצוות הנובע מאהבת ה' ומרצון להידבק בו על ידי קיום מצוותיו מגיע מצד הנשמה ([[נפש האלקית]]), (עליון שבאדם).  


=== לשמה ===
=== לשמה ===
כשמקיים את המצוות לשמן, לא מצד התועלת שתהי' לו עי"ז (גם לא תועלת רוחנית) אלא מצד זה שמצוות הם רצונו ית', קיום המצוות שלו הוא לא מצד המציאות שלו (גם לא המציאות דהנשמה) אלא בביטול, שכל ענינו (בשעה שמקיים את המצוה) הוא רק לקיים רצון העליון.
קיום המצוות לשמן, לא מצד התועלת המופקת למקיים (גם לא תועלת רוחנית) אלא מצד זה שמצוות הם רצונו ית', קיום המצוות שלו הוא לא מצד המציאות שלו (גם לא המציאות דהנשמה) אלא בביטול, שכל ענינו (בשעה שמקיים את המצוה) הוא רק לקיים רצון העליון.


==מנין המצוות==
==מנין המצוות==