יעקב לייב מראססנע: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר׳ יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], והגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא{{הערת שוליים|1=[[סנהדרין]] לז, א.}} כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון.
המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר׳ יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], והגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא{{הערת שוליים|1=[[סנהדרין]] לז, א.}} כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון.
במדרש {{הערת שוליים|1=בראשית רבה פל"ב.}} כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן
במדרש {{הערת שוליים|1=בראשית רבה פל"ב.}} כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן
[[יראת שמים]] והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי{{הערת שוליים|1=[[דרך חיים]] ד"א ס"ג. שערי אורה ד"ה בכ״ה בכסלו סי"א וי"ב. כתבים.}} על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס ה[[נשמה]], ולא ההתרגשות בהם היא העיקר. {{הערת שוליים|1=[ספר השיחות]] [[תש"ג]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15834&st=&pgnum=104 עמ' תק"ד תק"ה].}}
[[יראת שמים]] והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי{{הערת שוליים|1=[[דרך חיים]] ד"א ס"ג. שערי אורה ד"ה בכ״ה בכסלו סי"א וי"ב. כתבים.}} על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס ה[[נשמה]], ולא ההתרגשות בהם היא העיקר. {{הערת שוליים|1=[[ספר השיחות]] [[תש"ג]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15834&st=&pgnum=104 עמ' תק"ד תק"ה].}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]]
39,916

עריכות