נאות דשא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 753 בתים ,  1 יולי
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:


==אצל רבותינו נשיאנו==
==אצל רבותינו נשיאנו==
[[אדמו"ר הרש"ב]] בעת הנסיעה לנאות דשא קורא - בפעם השניה - [[תיקון ליל שבועות]], וכשנוסעים כארבע פרסאות מצוה לעמוד ונוטל ידיו ומברך [[תפילת הדרך]]{{הערה|קונטרס ומעין עמ' לד.}}.
הפעם הראשונה ש[[אדמו"ר הרש"ב]] נסע לנאות דשא היתה בשנת [[תרנ"ה]]. הסיבה הגלויה לנסיעתו היתה חלישות בריאותו. ברם, הסיבה האמיתית - סיפר אדמו"ר הריי"צ - היתה שרצה להיות יחד איתו ולהתמסר לחינוכו הפרטי{{הערה|ספר השיחות תש"ה ח"י אלול. עמ' 123.}}. בטיול בן השעתיים בנאות דשא גילה לו את החלטתו הקדושה שהוא בעצמו יתמסר בהדרכתו. סדר הטיולים היה נשמר בדיוק נמרץ. גם ימים גשומים וסגריריים לא שינו את הסדר. באותם טיולים התמסר אדמו"ר הרש"ב לחינוך בנו הדריכו וכילה לו עניינים נעלים.
 
אדמו"ר הרש"ב היה בא לליובאוויטש מהנאות דשא מדי יום שני. ביום חמישי י"ב תמוז שהיה יום הולדת של בנו [[אדמו"ר הריי"צ]] קמו בהשכמה טבלו בנהר ונסעו לאהל רבותינו נשיאנו בליובאוויטש, שם מול ארון הקודש הפתוח השביע את בנו ומסר לו את העבודה בעסקנות הכלל בעניינים גשמיים ורוחניים{{הערה|ספר השיחות תש"ה י"ב תמוז. עמ' 111.}}.
 
אדמו"ר הרש"ב בעת הנסיעה לנאות דשא קורא - בפעם השניה - [[תיקון ליל שבועות]], וכשנוסעים כארבע פרסאות מצוה לעמוד ונוטל ידיו ומברך [[תפילת הדרך]]{{הערה|קונטרס ומעין עמ' לד.}}.


[[אדמו"ר הריי"צ]] בשנת [[תש"א]] בנאות דשא סמוך לנויארק סיפר{{הערה|ספר השיחות תש"א, י"ג מנחם אב, עמ' 149.}}: הסדר ב[[ליובאוויטש]] לנסוע לנאות דשא היה, שהיו נוסעים בערב, עוצרים בדרך, מתוועדים בשדה על הדשא ועם אור הבוקר הגיעו למקום נאות הדשא. כשאבי היה מגיע לנאות דשא, היה פושט בגדיו העליונים ונשאר ב[[טלית קטן]], מתיישב ומפשט הטלית קטן ואומר "זהו הבראה".
[[אדמו"ר הריי"צ]] בשנת [[תש"א]] בנאות דשא סמוך לנויארק סיפר{{הערה|ספר השיחות תש"א, י"ג מנחם אב, עמ' 149.}}: הסדר ב[[ליובאוויטש]] לנסוע לנאות דשא היה, שהיו נוסעים בערב, עוצרים בדרך, מתוועדים בשדה על הדשא ועם אור הבוקר הגיעו למקום נאות הדשא. כשאבי היה מגיע לנאות דשא, היה פושט בגדיו העליונים ונשאר ב[[טלית קטן]], מתיישב ומפשט הטלית קטן ואומר "זהו הבראה".
שורה 12: שורה 16:
בהזדמנות זו ביאר את עניין נאות דשא ברוחניות, נעות דשא זהו בית של דשא, והכוונה היא שהוא כמו הדשאים שגדלים כל אחד בפני עצמו{{הערה|על פי דברי הגמרא בחולין ס, א.}}. ב"בית" לומדים ומתפללים, אך הרי עסוקים עם אנשים. בנאות דשא הקל וחומר הוא בעצמו, מה שהוא שקוע בתוכו, עניין "ויגבה ליבו בדרכי ה'"{{הערה|דברי הימים ב' יז, ו.}} העבודה בשמחה.
בהזדמנות זו ביאר את עניין נאות דשא ברוחניות, נעות דשא זהו בית של דשא, והכוונה היא שהוא כמו הדשאים שגדלים כל אחד בפני עצמו{{הערה|על פי דברי הגמרא בחולין ס, א.}}. ב"בית" לומדים ומתפללים, אך הרי עסוקים עם אנשים. בנאות דשא הקל וחומר הוא בעצמו, מה שהוא שקוע בתוכו, עניין "ויגבה ליבו בדרכי ה'"{{הערה|דברי הימים ב' יז, ו.}} העבודה בשמחה.


אדמו"ר הריי"צ סיפר שבקיץ תרנ"ה שהה אדמו"ר הרש"ב בנאות דשא סמוך לליובאוויטש והיה בא לליובאוויטש מדי יום שני. ביום חמישי י"ב תמוז שהיה יום הולדת של בנו [[אדמו"ר הריי"צ]] קמו בהשכמה טבלו בנהר ונסעו לאהל רבותינו נשיאנו בליובאוויטש, שם מול ארון הקודש הפתוח השביע את בנו ומסר לו את העבודה בעסקנות הכלל בעניינים גשמיים ורוחניים{{הערה|ספר השיחות תש"ה י"ב תמוז.}}.
[[הרבי]] מלך המשיח במשך כל שנות נשיאותו לא יצא אף פעם לנופש ולא נסע ל'''נאות דשא'''. יוצאים מן הכלל באופן חריג היו שלושת ביקוריו של הרבי במחנות הקיץ [[גן ישראל]] ו[[קעמפ אמונה]] בהרי הקסטקיל בשנים [[תשט"ז]] [[תשי"ז]] ו[[תש"כ]]. במהלך ביקוריו בקעמפ ערך הרבי סיור בשטח הקעמפ ואחר כך נטל את ידיו לסעודת מצוה והתוועדות מיוחדת. שיחותיו של הרבי שנאמרו במהלך ביקורים אלו נדפסו בספר "בנאות דשא" בהוצאת [[קה"ת]].
 
[[הרבי]] במשך כל שנות נשיאותו לא יצא אף פעם לנופש ולא נסע ל'''נאות דשא'''. יוצאים מן הכלל באופן חריג היו שלושת ביקוריו של הרבי במחנות הקיץ [[גן ישראל]] ו[[קעמפ אמונה]] בהרי הקסטקיל בשנים [[תשט"ז]] [[תשי"ז]] ו[[תש"כ]]. במהלך ביקוריו בקעמפ ערך הרבי סיור בשטח הקעמפ ואחר כך נטל את ידיו לסעודת מצוה והתוועדות מיוחדת. שיחותיו של הרבי שנאמרו במהלך ביקורים אלו נדפסו בספר "בנאות דשא" בהוצאת [[קה"ת]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
11,172

עריכות