9,455
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ציטוט-צף|כנהוג בהתוועדות כגון זו, ינגנו את ניגוני כל רבותינו נשיאינו . . עד לניגון האחרון - הניגון של נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר, '''שעד ניגון זה נצא מהגלות, והולכים תיכף ומיד לגאולה האמיתית והשלימה, הקשורה גם לשירה העשירית'''.| | {{ציטוט-צף|כנהוג בהתוועדות כגון זו, ינגנו את ניגוני כל רבותינו נשיאינו . . עד לניגון האחרון - הניגון של נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר, '''שעד ניגון זה נצא מהגלות{{הערה|כ"ה הנוסח בכמה יומנים. גירסאות אחרות: "שעד אז כבר נצא ודאי מן הגלות"; "שעד ניגון זה נצא מהגלות"; "אשר בניגון זה מסיימים את הגלות"; "און מיט דעם ניגון גייט מען אַרויס פון גלות" (= "ובניגון זה יוצאים מהגלות"); "און מיט די ניגונים וועט מען פאַרשליסן דעם גלות" (= "ובניגונים אלו ננעל את הגלות"), ועוד. - נסמנו בדברי משיח תנש"א ח"ד ע' 136 הערה 58.}}, והולכים תיכף ומיד לגאולה האמיתית והשלימה, הקשורה גם לשירה העשירית'''.|דברי משיח תנש"א ח"ד ע' 136}} | ||
'''דבר מלכות נשא''' היא [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת]] [[פרשת נשא]], [[י"ב סיון]] סיום [[ימי התשלומין]] [[תנש"א]], והוגהה על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]]. | '''דבר מלכות נשא''' היא [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת]] [[פרשת נשא]], [[י"ב סיון]] (סיום [[ימי התשלומין]]) [[תנש"א]], והוגהה על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]]. | ||
השיחה עוסקת בחידוש שפעל [[מתן תורה]] שבעולם הגשמי יתגלה האור האלוקי, ושיש עדיין להשלים פעולה זו ב[[פנימיות התורה]], ובמיוחד בשבת זו שבה מגיעים מההתחדשות של מתן תורה. | השיחה עוסקת בחידוש שפעל [[מתן תורה]] שבעולם הגשמי יתגלה האור האלוקי, ושיש עדיין להשלים פעולה זו ב[[פנימיות התורה]], ובמיוחד בשבת זו שבה מגיעים מההתחדשות של מתן תורה. | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
שיחת הדבר מלכות של פרשת נשא תנש"א, מורכבת משתי שיחות שאמר הרבי בשתי [[התוועדות|התוועדויות]] באותה שבת. הראשונה הייתה כרגיל בכל יום שבת - התוועדות בשעה 13:30. | שיחת הדבר מלכות של פרשת נשא תנש"א, מורכבת משתי שיחות שאמר הרבי בשתי [[התוועדות|התוועדויות]] באותה שבת. הראשונה הייתה כרגיל בכל יום שבת - התוועדות בשעה 13:30. | ||
ההתוועדות השנייה הייתה '''פתאומית'''{{הערה|כפי הלשון שהופיעה בהערת המוציא לאור של השיחה | ההתוועדות השנייה הייתה '''פתאומית'''{{הערה|כפי הלשון שהופיעה בהערת המוציא לאור של השיחה, והוגהה על ידי הרבי: "לפני השקיעה היתה התוועדות (נוספת) '''פתאומית'''. – כ"ק אדמו"ר שליט"א נטל ידיו הק' לסעודה, וצוה לנגן "בני היכלא". לאחרי השיחה הראשונה צוה לנגן (עשרת) ניגוני רבותינו נשיאינו. ובסיום ההתוועדות (לאחרי ברכת המזון, תפלת ערבית והבדלה) חילק כ"ק אדמו"ר שליט"א מ"כוס של ברכה" (וראה לקמן [בשיחה] סי"ג). '''המו"ל'''".}}: היה זה לאחר ההתוועדות הקבועה של שבת, החסידים כולם כבר פנו לבתיהם לסעוד את [[סעודת שבת|סעודת השבת]] וב-[[770]] נשארו רק כ-50 איש. כעשרים דקות לפני ה[[שקיעה]] - בשמונה בערב, נכנס לפתע [[הרבי]] ל[[זאל הגדול]] של 770, ללא שמישהו ציפה או התכונן לכך{{הערה|גם המזכיר ר' [[יהודה לייב גרונר]] ושרא חברי המזכירות לא שהו שם.}}. הרבי החזיק בידיו [[סידור]], ספל מלא ב[[מים]]{{הערה|אחר כך נודע שאת הספל, מילא מהברזים שליד המדריגות הפנימיות למטה.}} ומגבת ורודה. הרבי עצר בין בימת התפילה לבימה הקטנה של [[קריאת התורה]] (הסמוכה ל[[ארון הקודש]]), ו[[נטילת ידים|נטל את ידיו]], כאשר כקערה שימש המיכל של הקפה שהובא במהירות. | ||
בהמשך הובא כסא הרבי שהיה בבימת ההתוועדויות, והונח על הרצפה ליד בימת ה[[תפילה]]. את הכיסא העבירו דרך הספסלים עד הבימה, ומהבימה לקרקע, למקום שבו עמד. הרבי התיישב על הכסא, והמזכיר הרב [[ירחמיאל בנימין קליין]] הביא [[חלה]]{{הערה|מהשכן הרב [[מיכאל סלאווין]] דרך החצר של 770.}}. הרבי בירך 'המוציא' ואכל מן החלה. | בהמשך הובא כסא הרבי שהיה בבימת ההתוועדויות, והונח על הרצפה ליד בימת ה[[תפילה]]. את הכיסא העבירו דרך הספסלים עד הבימה, ומהבימה לקרקע, למקום שבו עמד. הרבי התיישב על הכסא, והמזכיר הרב [[ירחמיאל בנימין קליין]] הביא [[חלה]]{{הערה|מהשכן הרב [[מיכאל סלאווין]] דרך החצר של 770.}}. הרבי בירך 'המוציא' ואכל מן החלה. | ||
שורה 41: | שורה 41: | ||
==בעקבות השיחה== | ==בעקבות השיחה== | ||
במוצאי השבת התקיימה התוועדות חסידים מלווה מלכה ב-770, בה דיברו רבנים ומשפיעים ועוררו את הקהל בעקבות הגילויים הגדולים להם זכינו. | במוצאי השבת התקיימה התוועדות חסידים מלווה מלכה ב-770, בה דיברו רבנים ומשפיעים ועוררו את הקהל בעקבות הגילויים הגדולים להם זכינו{{הערה|דברי משיח תנש"א ח"ד ע' 427.}}. | ||
בשבת שאחרי אמירת שיחה זו, נותרו חסידים רבים ב-770 גם לאחר סיום ההתוועדות הראשונה, תוך מחשבה שאולי ירד הרבי שוב להתוועדות פתאומית. | בשבת שאחרי אמירת שיחה זו, נותרו חסידים רבים ב-770 גם לאחר סיום ההתוועדות הראשונה, תוך מחשבה שאולי ירד הרבי שוב להתוועדות פתאומית. |
עריכות