איסר זרחי: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
[[אדמו"ר הריי"צ]] מתאר אותו כ"למדן", כפי הפירוש בזה מ[[אדמו"ר הזקן]], כמו שם התואר "גנב", שאין זה מי שיודע לגנוב אלא מי שגונב בפועל. כך ר' איסר היה "למדן" שלומד בפועל.
[[אדמו"ר הריי"צ]] מתאר אותו כ"למדן", כפי הפירוש בזה מ[[אדמו"ר הזקן]], כמו שם התואר "גנב", שאין זה מי שיודע לגנוב אלא מי שגונב בפועל. כך ר' איסר היה "למדן" שלומד בפועל.


ר' איסר היה החזן אצל [[אדמו"ר המהר]] ב[[ימים הנוראים]]. היה לו נוסח מיוחד לתפילות הימים הנוראים, ובעיקר בתפילת [[סדר עבודה|סדר העבודה]] ב[[יום הכיפורים]]. כשפתח באמירת ה"עבודה" קרא בקול גדול "אתה!" ולא כדרך החזנים להתחיל את ה"עבודה" בקריאת "אתה כוננת".
ר' איסר היה חזן קבוע בליובאוויטש במשך ה[[ימים הנוראים]] עד לפטירת [[כ"ק אדמו"ר מהר"ש]]. היה לו נוסח מיוחד לתפילות הימים הנוראים, ובעיקר בתפילת [[סדר עבודה|סדר העבודה]] ב[[יום הכיפורים]]. כשפתח באמירת ה"עבודה" קרא בקול גדול "אתה!" ולא כדרך החזנים להתחיל את ה"עבודה" בקריאת "אתה כוננת".


על פי זה ביקש [[אדמו"ר הריי"צ]] להנהיג ביום הכיפורים [[תש"ד]] ואילך שבנוסח העבודה לא יאמרו כמנהג העולם "אתה כוננת" בחדר מחתא אלא לצעוק "אתה"! להפסיק קמעא, ואחר כך להמשיך ולומר כוננת וכו'.
על פי זה ביקש [[אדמו"ר הריי"צ]] להנהיג ביום הכיפורים [[תש"ד]] ואילך שבנוסח העבודה לא יאמרו כמנהג העולם "אתה כוננת" בחדר מחתא אלא לצעוק "אתה"! להפסיק קמעא, ואחר כך להמשיך ולומר כוננת וכו'.