אין תקציר עריכה
צוברענגען משיח (שיחה | תרומות) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
למרות חזותו החיצונית של [[לוח היום יום]], הנראה כלקט פתגמים בלבד, שחולקו לפי ימי השנה ללא כוונה מיוחדת, מקובל אצל [[חסידים]] שבספר טמונים עניינים רבים, שרק אחרי ההתעמקות בהם ניתן להבין את כוונתו של [[הרבי]], שבחר לקבוע את הפתגמים בסדר זה דוקא, ובדיוק נפלא, שכל פתגם יהיה מתאים לתוכן של אותו יום. | למרות חזותו החיצונית של [[לוח היום יום]], הנראה כלקט פתגמים בלבד, שחולקו לפי ימי השנה ללא כוונה מיוחדת, מקובל אצל [[חסידים]] שבספר טמונים עניינים רבים, שרק אחרי ההתעמקות בהם ניתן להבין את כוונתו של [[הרבי]], שבחר לקבוע את הפתגמים בסדר זה דוקא, ובדיוק נפלא, שכל פתגם יהיה מתאים לתוכן של אותו יום. | ||
עוד קודם | עוד קודם עריכת הלוח, בשעה ש[[הרבי הריי"צ]] הביע את משאלתו שאחד החסידים יסדר לוח עם פתגמי ומנהגי [[רבותינו נשיאינו]], הוא התבטא ש{{ציטוטון|רק איש פנימי עמוק ומסודר, יסודי, עם דעת רחבה ועמוקה}} יכול לסדר לוח כזה{{הערה|[[שיחת קודש]] [[אחרון של פסח]] [[ת"ש]].}}. | ||
אחיו של הרבי, ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] התבטא כאשר הגיע אליו ספר היום יום, "חבל מאוד שהעולם לא יודע מה טמון בפנים החיבור הזה", ובהזדמנות אחרת התבטא על חיבור זה: "תמיד ידעתי שלאחי יש ראש טוב, אבל לא ידעתי שעד כדי כך". | אחיו של הרבי, ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] התבטא כאשר הגיע אליו ספר היום יום, "חבל מאוד שהעולם לא יודע מה טמון בפנים החיבור הזה", ובהזדמנות אחרת התבטא על חיבור זה: "תמיד ידעתי שלאחי יש ראש טוב, אבל לא ידעתי שעד כדי כך". |