8,510
עריכות
אין תקציר עריכה |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שמות}}'''אגל"א''' הינו שם משמות הקודש היוצא מראשי תיבות; "'''א'''תה '''ג'''יבור '''ל'''עולם '''א'''דני", וענינו כהמשך הברכה; "מחיה מתים אתה". | {{שמות}}'''אגל"א''' הינו שם משמות הקודש היוצא מראשי תיבות; "'''א'''תה '''ג'''יבור '''ל'''עולם '''א'''דני", וענינו כהמשך הברכה; "מחיה מתים אתה". | ||
ב[[שבירת הכלים]] נפלו [[רפ"ח ניצוצות]] מ[[עולם התוהו]] לבריאה - ל[[קליפת נוגה]] - בחינת "מות", ו[[קליפה]] זו נבראה על ידי אתה גיבור - [[מדת הגבורה]] וה[[צמצום]], ו[[נשמה|נשמות]] ישראל, מבררים ומעלים את הניצוצות אל הקדושה - על ידי שמשתמשים בעניני העולם לצורך עבודת ה', ומשתמשים במדת ה[[ספירת הגבורה|גבורה]] לבטל את הצמצום ולהגביר את הגילוי האלקי בעולם, על ידי זה שמחילים על העולם את אדנותו - שם א-דני (שם המורה על מדת הגבורה). ובזה הוא מחיה מתים. | |||
על פי זה תתפרש התפילה: | |||
אתה גיבור - שעל ידי זה נגרמת השבירה - מות, | אתה גיבור - שעל ידי זה נגרמת השבירה - מות, | ||
שורה 11: | שורה 11: | ||
מחיה מתים אתה - תיקון השבירה והנפילה. | מחיה מתים אתה - תיקון השבירה והנפילה. | ||
הסבר נוסף בהסברת פסוק זה הוא כך: | |||
"אתה" | "אתה": בהתחלה אוא"ס האיר בגלוי בכל העולם ולכן אמר הכתוב אתה - בלשון נוכח המורה על גילוי - איך שאוא"ס האיר בגלוי בעולם שלכן אפרש להצביע ולומר 'אתה'. במצב זה אין אפשרות של עולמות משום שהעולמות הינם גבול וכשאוא"ס שהינו בלי גבול מאיר וממלא את כל החלל אין אפשרות לעצם מוגבל. | ||
"גבור": כדי שתהיה התהוות העולמות הקב"ה צמצם את אוא"ס, הצמצום נעשה על ידי מדת הגבורה שעניינה צמצום, | |||
"לעולם": לאחר הצמצום יכול להיות מצב של התהוות העולמות, המילה לעולם מסבירה את המילה גיבור ואת מטרת פעולת הצמצום - התהוות העולמות. | |||
"אדנ-י": מכיוון שהמטרה בהתהוות העולמות היא דירה לקב"ה בעולמות ולא בעולמות כשלעצמם, המילה אדנ-י מבטאת את אדנותו ומלכותו של הקב"ה בעולמות, מצב זה יתקיים במלואו ב[[גאולה האמיתית והשלימה]] בה העולם הגשמי יגלה את מציאותו האמתית ואת [[אחדות ה']]. | |||
{{סגל}} | {{סגל}} |