מט"ט: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 771 בתים ,  26 פברואר
אין תקציר עריכה
 
שורה 13: שורה 13:


במסכת חגיגה{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=13&daf=15&format=pdf ט"ו עמוד א']}} מוזכר [[מט"ט]] כמונה זכיותיהם של ישראל, שבעיקבות ראייתו יצא [[אלישע בן אבויה]] לתרבות רעה.
במסכת חגיגה{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=13&daf=15&format=pdf ט"ו עמוד א']}} מוזכר [[מט"ט]] כמונה זכיותיהם של ישראל, שבעיקבות ראייתו יצא [[אלישע בן אבויה]] לתרבות רעה.
בגמרא מובאת מחלוקת בין רב ורב יוסף בר כהנא לגבי המשמעות ההלכתית של פסיקת [[אליהו הנביא]] בכשרות ה[[חליצה]] במנעל ובסנדל{{הערה|יבמות קב.}},
המגלה עמוקות מסביר את הצד הפנימי השווה בין שתי הדעות, שמנעל וסנדל הם כנגד המלאכים מט"ט וסנד"ל, החליצה היא כנגד עולם העשיה בו שורים הרע והטוב בערבוב ויש להתעסק בבירור הרע, המנעל הוא כנגד עולם היצירה בו הרע והטוב שווים{{הערה|[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=33149&st=&pgnum=88 מגלה עמוקות על התורה פרשת שלח].}}.
==בזוהר הקדוש==
==בזוהר הקדוש==
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מטטרו"ן [[סוס]] דתפארת, דביה כל ספיראן מתלבשין, והכי איהו כגופא לנשמתא, וכד קודשא בריך הוא אסתלק מניה, אשתאר אלם לית ליה קול ולא דבור, אשתכח דקודשא בריך הוא ושכינתיה איהו קול ודבור דכל מלאך ומלאך|מקור=זוהר חלק ג דף רכח, ב}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מטטרו"ן [[סוס]] דתפארת, דביה כל ספיראן מתלבשין, והכי איהו כגופא לנשמתא, וכד קודשא בריך הוא אסתלק מניה, אשתאר אלם לית ליה קול ולא דבור, אשתכח דקודשא בריך הוא ושכינתיה איהו קול ודבור דכל מלאך ומלאך|מקור=זוהר חלק ג דף רכח, ב}}