2,168
עריכות
מ (תניא - פרק ל"ג הועבר לליקוטי אמרים - פרק ל"ג) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
{{פרק תניא|פרק=ל"ג|טקסט הפרק="עוד זאת תהיה [[שמחה|שמחת הנפש]] האמיתית ובפרט כשרואה בנפשו בעתים מזומנים שצריך לזככה ולהאירה בשמחת לבב אזי יעמיק מחשבתו ויצייר בשכלו ובינתו ענין יחודו יתברך האמיתי איך הוא [[ממלא כל עלמין]] עליונים ותחתונים ואפילו מלא כל הארץ הלזו הוא כבודו יתברך ו[[כולא קמיה כלא חשיב]] ממש והוא לבדו הוא בעליונים ותחתונים ממש כמו שהיה לבדו קודם ששת ימי בראשית וגם במקום הזה שנברא בו עולם הזה השמים והארץ וכל צבאם היה הוא לבדו ממלא המקום הזה וגם עתה כן הוא לבדו בלי שום שינוי כלל מפני שכל ה[[נבראים]] בטלים אצלו במציאות ממש כביטול אותיות הדבור והמחשבה במקורן ושרשן הוא מהות הנפש ועצמותה שהן עשר בחינותיה [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]] כו' שאין בהם בחינת [[אותיות]] עדיין קודם שמתלבשות בלבוש ה[[מחשבה]] [כמ"ש בפ' כ' וכ"א באריכות ע"ש] וכמ"ש גם כן במקום אחר משל גשמי לזה מענין ביטול זיו ואור השמש במקורו הוא גוף כדור השמש שברקיע שגם שם מאיר ומתפשט ודאי זיוו ואורו וביתר שאת מהתפשטותו והארתו בחלל העולם אלא ששם הוא [[ביטול במציאות|בטל במציאות]] במקורו וכאילו אינו במציאות כלל: | {{פרק תניא|פרק=ל"ג|טקסט הפרק="עוד זאת תהיה [[שמחה|שמחת הנפש]] האמיתית ובפרט כשרואה בנפשו בעתים מזומנים שצריך לזככה ולהאירה בשמחת לבב אזי יעמיק מחשבתו ויצייר בשכלו ובינתו ענין יחודו יתברך האמיתי איך הוא [[ממלא כל עלמין]] עליונים ותחתונים ואפילו מלא כל הארץ הלזו הוא כבודו יתברך ו[[כולא קמיה כלא חשיב]] ממש והוא לבדו הוא בעליונים ותחתונים ממש כמו שהיה לבדו קודם ששת ימי בראשית וגם במקום הזה שנברא בו עולם הזה השמים והארץ וכל צבאם היה הוא לבדו ממלא המקום הזה וגם עתה כן הוא לבדו בלי שום שינוי כלל מפני שכל ה[[נבראים]] בטלים אצלו במציאות ממש כביטול אותיות הדבור והמחשבה במקורן ושרשן הוא מהות הנפש ועצמותה שהן עשר בחינותיה [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]] כו' שאין בהם בחינת [[אותיות]] עדיין קודם שמתלבשות בלבוש ה[[מחשבה]] [כמ"ש בפ' כ' וכ"א באריכות ע"ש] וכמ"ש גם כן במקום אחר משל גשמי לזה מענין ביטול זיו ואור השמש במקורו הוא גוף כדור השמש שברקיע שגם שם מאיר ומתפשט ודאי זיוו ואורו וביתר שאת מהתפשטותו והארתו בחלל העולם אלא ששם הוא [[ביטול#אופן הביטול#ביטול במציאות|בטל במציאות]] במקורו וכאילו אינו במציאות כלל: | ||
וככה ממש דרך משל הוא [[ביטול]] העולם ומלואו במציאות לגבי מקורו שהוא [[אור אין סוף]] ב"ה וכמש"ש באריכות. והנה כשיעמיק בזה הרבה ישמח לבו ותגל נפשו אף גילת ורנן בכל לב ונפש ומאד באמונה זו כי רבה היא כי היא קרבת אלהים ממש וזה כל האדם ותכלית בריאתו ובריאות כל העולמות עליונים ותחתונים להיות לו דירה זו בתחתונים כמ"ש לקמן באריכות. והנה כמה גדולה שמחת הדיוט ושפל אנשים בהתקרבותו למלך בשר ודם המתאכסן ודר אתו עמו בביתו וק"ו לאין קץ לקרבת ודירת מלך מלכי המלכים הקב"ה וכדכתיב "כי מי הוא זה אשר ערב לבו לגשת אלי נאם ה'": | וככה ממש דרך משל הוא [[ביטול]] העולם ומלואו במציאות לגבי מקורו שהוא [[אור אין סוף]] ב"ה וכמש"ש באריכות. והנה כשיעמיק בזה הרבה ישמח לבו ותגל נפשו אף גילת ורנן בכל לב ונפש ומאד באמונה זו כי רבה היא כי היא קרבת אלהים ממש וזה כל האדם ותכלית בריאתו ובריאות כל העולמות עליונים ותחתונים להיות לו דירה זו בתחתונים כמ"ש לקמן באריכות. והנה כמה גדולה שמחת הדיוט ושפל אנשים בהתקרבותו למלך בשר ודם המתאכסן ודר אתו עמו בביתו וק"ו לאין קץ לקרבת ודירת מלך מלכי המלכים הקב"ה וכדכתיב "כי מי הוא זה אשר ערב לבו לגשת אלי נאם ה'": |