2,168
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
:::: '''אני מצטט את הקטעים הרלוונטיים מהערך:''' [[הרבי]] הסביר, כי בסביבות זמן הנ"ל היוצא בשנת ד' אלפים תתקע"ו, היה - בין השאר - רבי יהודה החסיד, עליו נאמר שאילו הי' בימי האמוראים הי' אמורא, אילו הי' בימי התנאים הי' תנא, ואילו הי' בימי הנביאים הי' '''נביא'''. [[הרבי]] הסביר כי בבחינה זו, הרי הוא כ[[אבות]] הקדושים, שיש לנו את פעולתם, אך אין לנו שייכות והשגה במדריגתם. כך גם '''הוראותיו של רבי יהודה החסיד סתומים''' ואין לנו הבנה ב'''תורתו'''. הרבי רמז כי '''הוראותיו אלו הם מבחינת [[נבואה]]''', "טעמי ההוראות, '''ובחינת הנבואה שלו''', נשארו בהעלם. | :::: '''אני מצטט את הקטעים הרלוונטיים מהערך:''' [[הרבי]] הסביר, כי בסביבות זמן הנ"ל היוצא בשנת ד' אלפים תתקע"ו, היה - בין השאר - רבי יהודה החסיד, עליו נאמר שאילו הי' בימי האמוראים הי' אמורא, אילו הי' בימי התנאים הי' תנא, ואילו הי' בימי הנביאים הי' '''נביא'''. [[הרבי]] הסביר כי בבחינה זו, הרי הוא כ[[אבות]] הקדושים, שיש לנו את פעולתם, אך אין לנו שייכות והשגה במדריגתם. כך גם '''הוראותיו של רבי יהודה החסיד סתומים''' ואין לנו הבנה ב'''תורתו'''. הרבי רמז כי '''הוראותיו אלו הם מבחינת [[נבואה]]''', "טעמי ההוראות, '''ובחינת הנבואה שלו''', נשארו בהעלם. | ||
::::תסכים איתי שעל רבי יהודה החסיד לא היית שומע אם הוא לא היה כותב את צוואתו. | ::::תסכים איתי שעל רבי יהודה החסיד (כנראה) לא היית שומע מהרבי אם הוא לא היה כותב את צוואתו. | ||
::::הרבי מתייחס אליו רק בהקשר לצוואתו והוראותיו, גם בקשר לעניין הנבואה הרבי מביא את זה בהקשר ברור לצוואתו. הרי אם תשים לב, הדיון בינינו הוא לא האם להזכיר אותו או לא, אלא מה העיקר, הוא או צוואתו (בדר"כ מקובל ששמו של הנשוא הוא שם הערך, משא"כ כאן כמוסבר לעיל). בוא ונאמץ את שיטת הרבי בעניין.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 03:38, 26 באפריל 2010 (UTC) | ::::הרבי מתייחס אליו רק בהקשר לצוואתו והוראותיו, גם בקשר לעניין הנבואה הרבי מביא את זה בהקשר ברור לצוואתו. הרי אם תשים לב, הדיון בינינו הוא לא האם להזכיר אותו או לא, אלא מה העיקר, הוא או צוואתו (בדר"כ מקובל ששמו של הנשוא הוא שם הערך, משא"כ כאן כמוסבר לעיל). בוא ונאמץ את שיטת הרבי בעניין.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 03:38, 26 באפריל 2010 (UTC) |