משתמש:חיים נהר/פסוקים ואימרות במבט החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף

המשך איחוד
(דף חדש: {{בעריכה}} הרבה פסוקים ואמרות מקבלים גוון יחודי במבט תורת החסידות. ==תפלה== *'''אדון עולם''' בגימטרייא "[[אי…)
 
(המשך איחוד)
שורה 34: שורה 34:
על הפסוק "'''אשר נתן לנו את תורתו'''" ביאר [[אדמו"ר הזקן]] -  שנתן לנו את [[תורה|תורתו]] והלביש בה [[רצון העליון|רצונו]] וחכמתו יתברך הרי זה כאלו נתן לנו את [[עצמות ומהות|עצמו]] כביכול. כמו שאמרו חז"ל: "אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד".
על הפסוק "'''אשר נתן לנו את תורתו'''" ביאר [[אדמו"ר הזקן]] -  שנתן לנו את [[תורה|תורתו]] והלביש בה [[רצון העליון|רצונו]] וחכמתו יתברך הרי זה כאלו נתן לנו את [[עצמות ומהות|עצמו]] כביכול. כמו שאמרו חז"ל: "אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד".


*"'''ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד'''" הוא לשון אשר נאמרת לאחר פסוק הראשון של [[קריאת שמע]]. מבואר כי ענין לשון זה הוא [[יחודא תתאה]] לעומת פסוק הראשון של קריאת שמע שהוא בבחינת [[יחודא עילאה]].
*'''המצטער פטור מן הסוכה''' אדם שמצוות סוכה גורמת לו צער - פטור מן הסוכה.
אמרו [[חסידים]]:
'''המצטער''' - מי שמצווה -ציווי של הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו!-  מסוגל לגרום לו צער-
'''פטור מן הסוכה''' אינו ראוי לשבת בתוך [[אור]] אלוקי נעלה.
*"'''השמע לאזניך מה שאתה מוציא מפיך'''", "אתה" הוא כינוי ל[[כנסת ישראל]], היא [[נשמה|נשמת]] האדם שהיא חלק אלוקה ממעל ממש.
וזאת היא חובת ה[[תפילה]], "לשמוע" ולהתבונן בתפלת הנשמה, היינו, שהאדם ירגיש שלא הגוף שלו הוא
המתפלל אלא תפלתו היא רק רינת וזמרת הנשמה.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:פסוקים ואמרות במבט החסידות]]
[[קטגוריה:פסוקים ואמרות במבט החסידות]]