שיחת תבנית:פולע: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,992 בתים ,  8 באוגוסט 2023
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:
  {{ציטוטון| מזה מובן החידוש דדורנו – הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד גם הדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף, וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'); משא"כ בדורנו זה – הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה – נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ[118], אלא אדרבה – נוספת בזה שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב", להיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שתיכף מגיע משיח צדקנו, "שלח נא ביד תשלח", וילמד תורה את כל העם כולו[119], עד "תורה חדשה מאתי תצא"[120], וזה פועל את השלימות והעלי' דכל הדורות שלפנ"ז, עי"ז ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", ובעל ההילולא בראשנו. את החידוש של דורנו לגבי הדורות שלפני זה – רואים בפועל בעבודת הדור: בדורנו זה נוסף עד שלא בערך לגבי הדורות שלפנ"ז בעבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, הן בריבוי השפע (הספרים הנדפסים וכו'), והן בעשיית כל העולם, עד לחוצה שאין חוצה ממנו, כלי לקבלת האורות הגדולים, הן בנוגע לבנ"י – ע"י התרי"ג מצוות, והן בנוגע לאוה"ע – ע"י הפצת השבע מצוות בני נח[121], כך שמאירים את כל העולם עם "נר מצוה ותורה אור" באופן ד"אתפריעו כל נהורין", שכל אחד יכול לקבל את האור כנשמה בריאה בגוף בריא, עד שרואים בפועל (כמדובר כמ"פ לאחרונה) שאומות העולם בכו"כ מדינות מסייעים לבנ"י בעבודתם (ע"ד ויותר מכפי שהי' ביציאת מצרים), עד שגם במדינה ההיא שהיתה סגורה ומסוגרת ריבוי שנים, ולא נתנו לבנ"י לצאת ממנה ולא איפשרו להם לקיים תומ"צ בשלימות וכו' – הרי לאחרונה נשתנתה מן הקצה אל הקצה, וכעת לא זו בלבד שמאפשרים לבנ"י להתנהג שם כרצונם, ומאפשרים להם לצאת משם, אלא יתירה מזו – מסייעים להם בכך. עד שרואים כיום בפועל, שנוסף לזה שבנ"י עומדים "הכן כולכם" לגאולה, גם אוה"ע עומדים "הכן כולכם" שבנ"י יצאו כבר מהגלות וילכו לארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלימה, ונשמות בגופים בלי שום הפסק כלל, באים מיד לתכלית השלימות ד"בא אל פרעה" בגאולה האמיתית והשלימה, שלימות הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין", "והי' לך הוי' לאור עולם"[122].}}
  {{ציטוטון| מזה מובן החידוש דדורנו – הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד גם הדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף, וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'); משא"כ בדורנו זה – הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה – נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ[118], אלא אדרבה – נוספת בזה שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב", להיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שתיכף מגיע משיח צדקנו, "שלח נא ביד תשלח", וילמד תורה את כל העם כולו[119], עד "תורה חדשה מאתי תצא"[120], וזה פועל את השלימות והעלי' דכל הדורות שלפנ"ז, עי"ז ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", ובעל ההילולא בראשנו. את החידוש של דורנו לגבי הדורות שלפני זה – רואים בפועל בעבודת הדור: בדורנו זה נוסף עד שלא בערך לגבי הדורות שלפנ"ז בעבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, הן בריבוי השפע (הספרים הנדפסים וכו'), והן בעשיית כל העולם, עד לחוצה שאין חוצה ממנו, כלי לקבלת האורות הגדולים, הן בנוגע לבנ"י – ע"י התרי"ג מצוות, והן בנוגע לאוה"ע – ע"י הפצת השבע מצוות בני נח[121], כך שמאירים את כל העולם עם "נר מצוה ותורה אור" באופן ד"אתפריעו כל נהורין", שכל אחד יכול לקבל את האור כנשמה בריאה בגוף בריא, עד שרואים בפועל (כמדובר כמ"פ לאחרונה) שאומות העולם בכו"כ מדינות מסייעים לבנ"י בעבודתם (ע"ד ויותר מכפי שהי' ביציאת מצרים), עד שגם במדינה ההיא שהיתה סגורה ומסוגרת ריבוי שנים, ולא נתנו לבנ"י לצאת ממנה ולא איפשרו להם לקיים תומ"צ בשלימות וכו' – הרי לאחרונה נשתנתה מן הקצה אל הקצה, וכעת לא זו בלבד שמאפשרים לבנ"י להתנהג שם כרצונם, ומאפשרים להם לצאת משם, אלא יתירה מזו – מסייעים להם בכך. עד שרואים כיום בפועל, שנוסף לזה שבנ"י עומדים "הכן כולכם" לגאולה, גם אוה"ע עומדים "הכן כולכם" שבנ"י יצאו כבר מהגלות וילכו לארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלימה, ונשמות בגופים בלי שום הפסק כלל, באים מיד לתכלית השלימות ד"בא אל פרעה" בגאולה האמיתית והשלימה, שלימות הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין", "והי' לך הוי' לאור עולם"[122].}}
--[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - כ"א באב ה'תשפ"ג - 12:48, 8 באוגוסט 2023 (UTC)
--[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - כ"א באב ה'תשפ"ג - 12:48, 8 באוגוסט 2023 (UTC)
== תשובות ושאלות ל[[משתמש:חיים כ]] ==
1: לשאלתך: אני כתבתי שמצד אחד "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" ומצד שני שאני מאמין שהרבי חי בגשמיות, וההסבר הוא כך: אכן "ספדו וכו'", ואני מאמין שהרבי (שים לב על ההבדל) כאן איתנו - זה היה כוונתי כשכתבתי שהרבי חי בגשמיות, מכיוון ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים", ומשכך ש"דער רבי לעבט!" והרבי נמצא איתנו ואנחנו נמצאים איתו, וזה מסתדר עם כך ש"ספדו וכו'" כי הכוונה במה שכתבתי ש"אני מאמין שהרבי חי בגשמיות"  היא שאכן לצערינו "ספדו וכו'", אך הרבי נמצא איתנו, כאמור, מכיוון ש"מה זרעו וכו'" ואנו מוכרחים ויודעים שאנו צריכים להוציא את עצמינו ממצב של "ונכסה".
2: אתה כתבת ש{{ציטוטון|וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר}}. עניין זה לא מסתדר לעניות דעתי, כי הרי הרבי מבחינתך חי? נכון? יופי. למה זה "מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר?" - כדבריך. מדוע? הרי הרבי חי בגשמיות ממש (לטענתך) ונצפה כל יום ראשון מחלק דולרים ב770, אז איזה התגלות צריכה להיות? אנא חדד את דבריך.
3:אני חושב שהשיחה של "ספדו וכו'" דווקא '''כן''' רלוונטית לנידון, שהרי 1: אין שיחה אחרת ש'''נוגדת''' שהעניין הזה נוגע גם לדורינו. 2: ידוע שכשהרבי אמר "דער רעבע דער שווער" התכוון גם לעצמו. 3: אני לא הבנתי מה קטע השיחה שהבאת כאן בא לבטא, ואיך הוא '''"נוגד לגמרי"''' את השיחה ש"ספדו וכו'"?
4: אביא כאן ציטוט מהשיחה שהבאת, ולא, אני לא חתכתי את הקטע כדי שיהיה אסמכתא לטענתי, ואתה יכול לקרוא אחר כך את קטע השיחה השלם ולראות שזה מסתדר גם אם תקרא את כל הקטע: {{ציטוטון|מזה מובן החידוש דדורנו...וכו'...שתיכף מגיע משיח צדקנו וגו'.}} הבנת? כתוב במפורש בשיחה: "'''שתיכף''' מגיע משיח צדקנו. זה לא שבדורינו הוא '''כבר הגיע''', אלא שבדורינו הוא '''יגיע!''' בברכה ובתקווה להבנה ולתשובות, --[[משתמש:חילזון|חילזון]] - [[שיחת משתמש:חילזון|שיחה]], 18:47, כ"א באב, ה'תשפ"ג 18:47, 8 באוגוסט 2023 (UTC)
3,634

עריכות