דבר מלכות כי תבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

קידוד קישורים
(קידוד קישורים)
 
שורה 25: שורה 25:
ביאור מקיף על תוכנה הפנימי של מצות ביכורים פותח בהקדמה (באות ב) על תוכנה החיצוני של מצות ביכורים, ביטוי עמוק ביותר של הודאה לה' וההרגשה שלה' הארץ ומלואה. גם ענינינו הגשמיים הנמצאים לכאורה ברשותנו, מקומם הוא לפני ה' במקדש.
ביאור מקיף על תוכנה הפנימי של מצות ביכורים פותח בהקדמה (באות ב) על תוכנה החיצוני של מצות ביכורים, ביטוי עמוק ביותר של הודאה לה' וההרגשה שלה' הארץ ומלואה. גם ענינינו הגשמיים הנמצאים לכאורה ברשותנו, מקומם הוא לפני ה' במקדש.
תוכנה החיצוני של המצוה מתאים לתוכנה הפנימי (המבואר באריכות באות ג – האות המרכזית בביאור זה), אודות ישראל שקדמו לכל עניני העולם כביכורים, כיון שבעיני ה' ישראל הם תכלית בריאת העולם. ולכן כל אחד מהם בכל מצב בו הוא נמצא, וכל פרט הכי קטן בחייו, מחשבה דיבור או מעשה בודד שלו אפילו בעניני חול, הוא היקר ביותר בעיני ה' והכי קרוב אליו. וכאן שוב חוזרים (באות ד) למצות ביכורים בפשטות המבטאת את אותו קשר עמוק בין ישראל לה', שלכן גם עניניו הגשמיים ופירות השדה שלו מקומם הוא לפני ה' במקדש.
תוכנה החיצוני של המצוה מתאים לתוכנה הפנימי (המבואר באריכות באות ג – האות המרכזית בביאור זה), אודות ישראל שקדמו לכל עניני העולם כביכורים, כיון שבעיני ה' ישראל הם תכלית בריאת העולם. ולכן כל אחד מהם בכל מצב בו הוא נמצא, וכל פרט הכי קטן בחייו, מחשבה דיבור או מעשה בודד שלו אפילו בעניני חול, הוא היקר ביותר בעיני ה' והכי קרוב אליו. וכאן שוב חוזרים (באות ד) למצות ביכורים בפשטות המבטאת את אותו קשר עמוק בין ישראל לה', שלכן גם עניניו הגשמיים ופירות השדה שלו מקומם הוא לפני ה' במקדש.
בכך גם נוכל לענות (באות ה) על השאלה הראשונה בה נפתחה השיחה. התורה והמצוות באו לקשר את היהודי הנמצא בעולם הגשמי עם ה' יתברך, שזהו גם תוכנה של מצות ביכורים, הקשר העמוק של היהודי הגשמי עם ה'. ולכן היא מתאימה כהקדמה לפרשה זו, כדי לבטא את תכלית הברית על קיום התורה.  
בכך גם נוכל לענות (באות ה) על השאלה הראשונה בה נפתחה השיחה. התורה והמצוות באו לקשר את היהודי הנמצא בעולם הגשמי עם ה' יתברך, שזהו גם תוכנה של מצות ביכורים, הקשר העמוק של היהודי הגשמי עם ה'. ולכן היא מתאימה כהקדמה לפרשה זו, כדי לבטא את תכלית הברית על קיום התורה.
אותיות ו-ט. העמקת הביאור. ביכורים הם יסוד התורה והמצוות.
אותיות ו-ט. העמקת הביאור. ביכורים הם יסוד התורה והמצוות.
עד כאן נתבאר שהיהודי הוא 'ביכורים' ביחס לכל עניני העולם. בעומק יותר מתברר שהיהודי הוא 'ביכורים' גם ביחס לתורה.
עד כאן נתבאר שהיהודי הוא 'ביכורים' ביחס לכל עניני העולם. בעומק יותר מתברר שהיהודי הוא 'ביכורים' גם ביחס לתורה.
שורה 47: שורה 47:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* השיחה: '''[https://chabadpedia.co.il/images/d/d9/07_%D7%AA%D7%91%D7%90.pdf מוגה (אידיש)] {{*}} [https://drive.google.com/file/d/0B91KHRkDr3SAZXhkWVl5YVYySUE/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-y-ECaW-sgQzjqzciGILp4g תרגום ללשון הקודש] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1fnlQopA-xsVVAVLhsAgB_vF3lcxKxsRbJ0mLLEeSel8/edit?usp=drive_link גרסת טקסט] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAWTRVTGNoT0lkZlU/edit?usp=drivesdk&ouid=114462190290367402824&resourcekey=0-9N1C8AXz0GT0Mg_DuxMTxA&rtpof=true&sd=true בלתי מוגה - שיחה ויומן]'''
* השיחה: '''[https://chabadpedia.co.il/images/d/d9/07_תבא.pdf מוגה (אידיש)] {{*}} [https://drive.google.com/file/d/0B91KHRkDr3SAZXhkWVl5YVYySUE/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-y-ECaW-sgQzjqzciGILp4g תרגום ללשון הקודש] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1fnlQopA-xsVVAVLhsAgB_vF3lcxKxsRbJ0mLLEeSel8/edit?usp=drive_link גרסת טקסט] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAWTRVTGNoT0lkZlU/edit?usp=drivesdk&ouid=114462190290367402824&resourcekey=0-9N1C8AXz0GT0Mg_DuxMTxA&rtpof=true&sd=true בלתי מוגה - שיחה ויומן]'''
*הרב [[חיים יוסף גינזבורג]], '''[https://chabad.info/video/beis-medrash-video/%d7%a9%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%96%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%92/85582/ דבר מלכות לש"פ כי תבוא: מהי מציאותו האמיתית של כל יהודי?]''' {{וידפו}}
*הרב [[חיים יוסף גינזבורג]], '''[https://chabad.info/video/beis-medrash-video/שיעורי-הרב-גינזבורג/85582/ דבר מלכות לש"פ כי תבוא: מהי מציאותו האמיתית של כל יהודי?]''' {{וידפו}}


{{שיחות הדבר מלכות}}
{{שיחות הדבר מלכות}}
9,455

עריכות