31,664
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
הניקוד סגול מקביל בחסידות ל[[ספירת החסד]], והוא התנועה קטנה של [[צירה]], וכמו שאר התנועות הקטנות שנחשבות 'עבד' של התנועות הגדולות גם הוא נחשב עבד של ה'צירה' שמקביל לספירת הבינה, כיון שהחסד נוצר ונמשך מהבינה{{הערה|כמו שכתוב 'כי עמך מקור חיים', שפירושו הוא ספירת הבינה, שהיא המקור של החיים והחסד.}}{{הערה|אור התורה ואתחנן, שפ.}}. | הניקוד סגול מקביל בחסידות ל[[ספירת החסד]], והוא התנועה קטנה של [[צירה]], וכמו שאר התנועות הקטנות שנחשבות 'עבד' של התנועות הגדולות גם הוא נחשב עבד של ה'צירה' שמקביל לספירת הבינה, כיון שהחסד נוצר ונמשך מהבינה{{הערה|כמו שכתוב 'כי עמך מקור חיים', שפירושו הוא ספירת הבינה, שהיא המקור של החיים והחסד.}}{{הערה|אור התורה ואתחנן, שפ.}}. | ||
===החילוק בין | ===החילוק בין קובוץ וסגול=== | ||
אף שגם ה[[ | אף שגם ה[[קובוץ]] מורכב משלוש נקודות, יש הבדל בינו לבין הסגול, כיון שהסגול הוא חיבור ימין שמאל ואמצע, וחיבור שכזה מוליד וממשיך הלאה והלאה{{הערה|כפי שרמוז בכך שהסגול הוא בצורת גפן, והגפן מנוקדת בב' סגולים, כי מכל 'סגול' נוצר סגול נוסף עוד ועוד עד אין סוף.}}, בשונה מהקובוץ שהנקודות מסודרות זו תחת זו, ובעקמומיות לצד ימין - המורה על ההשפלה מהוד (שבשמאל) לנצח (שבימין), בחינת ביטול, שאינו מוליד{{הערה|אור התורה ויחי תתשלה 2270. וראו בדומה לזה תורה אור ויחי מז, א.}}. | ||
ובמקום אחר מבואר באופן מעט שונה, | ובמקום אחר מבואר באופן מעט שונה, שבקובוץ הנקודות באות זה אחר זה, דבר המורה על שכל והגבלה, שאדם נמצא קודם כל בקו זה ורק לאחר מכן בקו אחר, לעומת זאת סגול מורה על הימצאות כל הקווי יחד, ענין שלמעלה משכל והגבלה, שזו בחינת 'סגולה', דבר שיכול להיות בקדושה ובביטול לאלוקות בלבד, ולכן בני ישראל נקראים בשם עם 'סגולה'{{הערה|1=ואף זאת - בכח שלושת האבות, "תלת אבהון אלין אקרון סגולה . . ודא הוא דכתיב והייתם לי סגולה מכל העמים" (זח"ג קיט, ב. מק"מ (להרמ"ז) לזהר שם). [https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/6/10/64.htm שיחת י"ג תמוז תשי"ב].}}. | ||
===בעבודת השם=== | ===בעבודת השם=== |
עריכות