אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
החידושים והביאורים נסדרו על סדר הרמב"ם, ונעשתה עבודת עריכה מיוחדת כשהביאורים על נושא אחד שמפוזרים במקומות שונים בתורת הרבי, נסדרו ונערכו יחד. לאור הידוע לכל מעיין בתורת הרבי שמראי מקומות וציונים בתורתו הם אוצר בלום וגדוש מופיעים בשולי העמוד העתקת המקומות אליהם מציין הרבי, אמנם פנים הדברים, ההערות, והציונים לשוה"ג כולם מאת הרבי (מלבד אלה שכתוב בהם: הערת המו"ל). | החידושים והביאורים נסדרו על סדר הרמב"ם, ונעשתה עבודת עריכה מיוחדת כשהביאורים על נושא אחד שמפוזרים במקומות שונים בתורת הרבי, נסדרו ונערכו יחד. לאור הידוע לכל מעיין בתורת הרבי שמראי מקומות וציונים בתורתו הם אוצר בלום וגדוש מופיעים בשולי העמוד העתקת המקומות אליהם מציין הרבי, אמנם פנים הדברים, ההערות, והציונים לשוה"ג כולם מאת הרבי (מלבד אלה שכתוב בהם: הערת המו"ל). | ||
במלאכת העריכה נעשה מאמץ ודגש מיוחד לשלב חלקים מ[[בשורת הגאולה]] של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בגוף הספר במקומות המתאימים. | במלאכת העריכה נעשה מאמץ ודגש מיוחד לשלב חלקים מ[[בשורת הגאולה]] של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בגוף הספר במקומות המתאימים. | ||
בהערה 36 במבוא מבואר טעם קריאת שם הספר 'דבר מלכות': "ולהעיר ממש בספר בית ישראל (ליקוטים מאדמו"ר הרה"ק מרוזין ע' יד אות טו) "שהרמב"ם ז"ל היה ראוי להיות גואל צדק, שהרי חיבר חיבורו על כל הדינים שאין נוהגין בזמן הזה רק לימות המשיח". (ועד"ז ראה בספר בנין שלמה' על [[מסכת אבות]] (ע' צח) שהרה"ק מסדיגורה בנו של הרוזינער, אמר "הרמב"ם עשה הלכה פסוקה מטעם כי הוא היה מ[[מלכות בית דוד]] ורצה להיות משיח"). ולא' שהעיר על דברים אלו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כתב לו ע"כ: "כהנ"ל נתקבל ות"ח. ולהעיר מ[[אגרת תימן]] להרמב"ם ע"ד קבלתו בזמן החזרת הנבואה "והיא הקדמת משיח - ד"א תתקע (ה' שנים לפני פטירתו) - וזה הקץ היותר נכון - ועפ"ז הרי זה בעתה, ואחישנה צ"ל לפנ"ז. ומתייחס ל[[רבנו הקדוש]] שהוא מזרע [[דוד המלך]] ע"ה ודעת לנבון נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב". | |||
== מבנה הספר == | == מבנה הספר == |