שיחה:הגניזה החרסונית: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 111: שורה 111:
::::::כוונתי הייתה שבדקתי ומצאתי שב"עריכותיו" הקודמות של אותו טרול, הוא השווה בין אמונת חסידי חב"ד ל-להבדיל - נצרות. והוא גם זה שמחדיר לחב"דפדיה את אותו מאמר של ר' כצמן. לא אמרתי שהמאמר עצמו זויף על ידו, המאמר אכן נכתב והוא מחוצף (וברור מה עומד מאחורי פרסום אותם מאמרים ליטאיים מחוצפים - שנאה לחב"ד, לעיתים סמויה ולעיתים גלויה) ואין לו מקום בחבדפדיה. כמובן.
::::::כוונתי הייתה שבדקתי ומצאתי שב"עריכותיו" הקודמות של אותו טרול, הוא השווה בין אמונת חסידי חב"ד ל-להבדיל - נצרות. והוא גם זה שמחדיר לחב"דפדיה את אותו מאמר של ר' כצמן. לא אמרתי שהמאמר עצמו זויף על ידו, המאמר אכן נכתב והוא מחוצף (וברור מה עומד מאחורי פרסום אותם מאמרים ליטאיים מחוצפים - שנאה לחב"ד, לעיתים סמויה ולעיתים גלויה) ואין לו מקום בחבדפדיה. כמובן.
:::::::הבנתי. לא ברור לי מה מחוצף במאמרו של הר"א כ"צמאן (ואולי אתה מתבלבל עם מאמרו של הר' שז"ה), שלא מצאתי התבטאויות שלו נגד רבותינו נשיאינו, ואף עזר בהשבת ספרי ספריית אגו"ח בעת משפט הספרים (ראה ליקוט מענות קודש תשמ"ה מענה רלט-רמ), ובמאמרו מזכיר את הרבי בכבוד. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ג ליצירה |
:::::::הבנתי. לא ברור לי מה מחוצף במאמרו של הר"א כ"צמאן (ואולי אתה מתבלבל עם מאמרו של הר' שז"ה), שלא מצאתי התבטאויות שלו נגד רבותינו נשיאינו, ואף עזר בהשבת ספרי ספריית אגו"ח בעת משפט הספרים (ראה ליקוט מענות קודש תשמ"ה מענה רלט-רמ), ובמאמרו מזכיר את הרבי בכבוד. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ג ליצירה |
*לאחר העיון: גם למאמרו של ר' א. כצמן אין מקום כאן כנ"ל, אך כוונתי הייתה בעיקר לדברי בלע נגד כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ שכתב ד.ק. בישורון בשם הילמן, [בשם ש.ז. הבלין, בשם רח"ל...] וברי לי שדברי בלע כאלו אם היו נכתבים נגד ה"אמרי אמת" מגור או ר"א מבעלזא - היו זוכים לגינוי ויותר מכך מצד חסידיהם... אלא שהליטאים בכתב העת ישורון [ובפרט ד.ק. וגם הבלין] מרשים לעצמם להשתלח בחסידות חב"ד כרצונם ואין פוצה פה וכו', ולכן לפחות בחבדפדיה יש להימנע מלהחדיר את דברי זלזולם ושנאתם, ולא לתת לכבוש המלכה בבית. חודש טוב.
*לאחר העיון: גם למאמרו של ר' א. כצמן אין מקום כאן כנ"ל, אך כוונתי הייתה בעיקר לדברי בלע נגד כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ שכתב ד.ק. בישורון בשם הילמן, [בשם ש.ז. הבלין, בשם רח"ל...] וברי לי שדברי בלע כאלו אם היו נכתבים נגד ה"אמרי אמת" מגור או ר"א מבעלזא - היו זוכים לגינוי ויותר מכך מצד חסידיהם... אלא שהליטאים בכתב העת ישורון [ובפרט ד.ק. וגם הבלין] מרשים לעצמם להשתלח בחסידות חב"ד כרצונם ואין פוצה פה וכו', ולכן לפחות בחבדפדיה יש להימנע מלהחדיר את דברי זלזולם ושנאתם, ולא לתת לכבוש המלכה בבית. חודש טוב. [להעיר, שבבית משיח גליון 583 עמ' 46 מובא ש"תביעת" כצמן על כסף וכו' התבררה כלא מוצדקת ואכמ"ל].
משתמש אלמוני