לידה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 29 בתים ,  22 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
(דף חדש: לידה היא זמן בו היולדת נתונה בסכנת נפשות, כמאמר המשנה: על שלושה דברים נשים מתות בשעת לידתן וכו'. בזמני…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
לידה היא זמן בו היולדת נתונה בסכנת נפשות, כמאמר המשנה: על שלושה דברים נשים מתות בשעת לידתן וכו'.  
לידה היא זמן בו היולדת נתונה בסכנה, כמאמר המשנה: על שלושה דברים [[נשים]] מתות בשעת לידתן וכו'.  


בזמנים אלו יש שהיולדת רוצה שבעלה יהיה לידה. דבר זה הוא היפך הצניעות, וגדולי ישראל עוררו נגד דבר זה.
בזמנים אלו יש שהיולדת רוצה שבעלה יהיה לידה. דבר זה הוא היפך ה[[צניעות]], וגדולי ישראל עוררו נגד דבר זה.


בשעתו התפרסמו <REF>גליון התקשרות.</REF> דברים שכתב בנושא הרב פסח-צבי שמערלינג, להבהרת שיטתו של הרבי בנושא נוכחות הבעל בחדר הלידה.
בשעתו התפרסמו <REF>גליון התקשרות.</REF> דברים שכתב בנושא הרב פסח-צבי שמערלינג, להבהרת שיטתו של הרבי בנושא נוכחות הבעל בחדר הלידה.
שורה 13: שורה 13:
1) אין עניינה [של הנהלת נשי חב"ד] להיכנס לפלפולים.
1) אין עניינה [של הנהלת נשי חב"ד] להיכנס לפלפולים.


2) בשני הנ"ל היפך הצניעות וכו' ועיין [[נדה]] יז, א<REF>לשון הגמרא שצויינה: "שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו".</REF> ובשו"ע<REF>או"ח סי' רמ סעיף יא. אמר אביי כו'.</REF>
2) בשני הנ"ל היפך הצניעות וכו' ועיין [[מסכת נדה]] יז, א<REF>לשון הגמרא שצויינה: "שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו".</REF> ובשו"ע<REF>או"ח סי' רמ סעיף יא. אמר אביי כו'.</REF>
3) אם בתמיד צריכות להיות זכיות, על אח תכמה וכמה כשעומדת ללדת (שבת לא, סע"ב<REF>במשנה "על שלוש עבירות נשים... בשעת לידתן", ובגמרא שם (בלשון רש"י ד"ה אבב חוטרא): "האשה כשהיא בבריאות - פעמים שזכויותיה תולין ואין כוח במקטרג להזכיר עוונה, אבל משהגיעה לפתח הסכנה וצריכה לניסים - שם מזכירין עוונותיה ומעשיה אם ראוייה היא לנס אם לאו".</REF>) ופשיטא לא להוסיף ההיפך - ובנקודה זו צריכות להרעיש וכו'.
 
3) אם בתמיד צריכות להיות זכיות, על אח תכמה וכמה כשעומדת ללדת ([[מסכת שבת]] לא, סע"ב<REF>במשנה "על שלוש עבירות [[נשים]]... בשעת לידתן", ובגמרא שם (בלשון [[רש"י]] ד"ה אבב חוטרא): "האשה כשהיא בבריאות - פעמים שזכויותיה תולין ואין כוח במקטרג להזכיר עוונה, אבל משהגיעה לפתח הסכנה וצריכה לניסים - שם מזכירין עוונותיה ומעשיה אם ראוייה היא לנס אם לאו".</REF>) ופשיטא לא להוסיף ההיפך - ובנקודה זו צריכות להרעיש וכו'.
 
4) האומנם אין ידוע שיש מכתב פסק דין בזה שנדפס מהרב [[משה פיינשטיין]] ז"ל?!
4) האומנם אין ידוע שיש מכתב פסק דין בזה שנדפס מהרב [[משה פיינשטיין]] ז"ל?!


39,916

עריכות