←קשריו עם חב"ד: תיקון
(←קשריו עם חב"ד: עדכון) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
(←קשריו עם חב"ד: תיקון) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 20: | שורה 20: | ||
==קשריו עם חב"ד== | ==קשריו עם חב"ד== | ||
בתקופת שהותו בצרפת שימש כמלמדו של [[אהרן מרדכי זילברשטרום]]. | בתקופת שהותו בצרפת שימש במשך תקופה כמלמדו של הרב [[אהרן מרדכי זילברשטרום]] בשנות ילדותו. כמו כן, באותה תקופה נפגש מספר פעמים עם [[הרבי]] בספרייתו של הרב [[שניאור זלמן שניאורסון (פריז)|שניאור זלמן שניאורסון]] או ב[[בית כנסת|בית הכנסת]] והיו משוחחים ביניהם. הרבי גם היה משתתף בשיעור ששושני היה מוסר בבית הכנסת המקומי{{מקור}}. | ||
בשנת תש"ז, כאשר הגיע הרבי לקבל את פני אמו בפריז, נפגשו מר שושני והרבי ליותר משיחה אחת. על קשר זה העיד לימים הרב אהרן מרדכי זילברשטרום: | |||
"הוא (=שושני) היה בעל קומה בינונית, בקי בש"ס וראשונים על-פה. 'בעלי שמועה' סיפרו גם על בקיאותו בספרי-קבלה. לא גידל זקן. מעולם לא היה מעיין בספר. יודעי דבר סיפרו שחדשים לבקרים הוא נוהג להחליף את שמו. פעם הזדמן לי, לפגוש ביהודי 'מוזר' זה משוחח בבית הכנסת אחר התפלה עם הרבי כשהם מהלכים הלוך ושוב. הוא היה 'טיפוס' שלא מצא ענין לשוחח עם אנשים מן השורה, שלא היו ברי-שיחה מתאימים לפי ערכו".{{הערה| Col - "מי אתה מר שושני? גאון מסתורי שאיש לא ידע את שמו האמיתי". ראו קישור בסוף הערך.}} | |||
כשפגש הרב זילברשטרום את חכם שושני ב[[ארץ הקודש]] ושאלו על הרבי, הוא מיד השיב שהרבי בקיא היטב בבבלי ובירושלמי ובמדעים רבים. ישנם הטוענים כי הוא זה שהגה את רעיון [[הבן החמישי]], והוא העבירו לרבי שיפיץ אותו ברחבי העולם{{מקור}}. | |||
חלק מהמחברות שעליהם רשם את חידושיו, הם מחברות שהונפקו על ידי ה[[מל"ח]]{{הערה|בצילום מפתיחה של מחברת מס' 60 בכתב-ידו של מר שושני, ניתן לראות שהשתמש בחוברת של קה"ת. ראו את הצילום בבלוג הספרנים של הספרייה הלאומית במאמר מאת חן מלול: תלמיד של הרב קוק ומורה של לוינס: מי אתה מר שושני?}}. | חלק מהמחברות שעליהם רשם את חידושיו, הם מחברות שהונפקו על ידי ה[[מל"ח]]{{הערה|בצילום מפתיחה של מחברת מס' 60 בכתב-ידו של מר שושני, ניתן לראות שהשתמש בחוברת של קה"ת. ראו את הצילום בבלוג הספרנים של הספרייה הלאומית במאמר מאת חן מלול: תלמיד של הרב קוק ומורה של לוינס: מי אתה מר שושני?}}. |