מלבי"ם: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  25 באוקטובר 2022
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
ישנה מסורת לפיה המלבי"ם הגיע ל[[אדמו"ר המהר"ש]] שילמדו את [[תורת החסידות]], אך אדמו"ר המהר"ש ענה לו ששורש נשמתו הוא מעולם הפשט ולא של דרך החסידות{{הערה|היכל הבעש"ט, גיליון י"ט, עמ' ק"ס.}}. מסופר על פגישה בין המלבי"ם ואדמו"ר המהר"ש ב[[חתונה]] ב[[ויטבסק]], בה דובר על פירושו של מדרש לא מובן{{הערה|כרם חב"ד, גיליון א', עמ' 87.}}.
ישנה מסורת לפיה המלבי"ם הגיע ל[[אדמו"ר המהר"ש]] שילמדו את [[תורת החסידות]], אך אדמו"ר המהר"ש ענה לו ששורש נשמתו הוא מעולם הפשט ולא של דרך החסידות{{הערה|היכל הבעש"ט, גיליון י"ט, עמ' ק"ס.}}. מסופר על פגישה בין המלבי"ם ואדמו"ר המהר"ש ב[[חתונה]] ב[[ויטבסק]], בה דובר על פירושו של מדרש לא מובן{{הערה|כרם חב"ד, גיליון א', עמ' 87.}}.
===התייחסות לחיבוריו===
===התייחסות לחיבוריו===
ב[[רשימות הרב"ש]] ציין הכותב על דוח שיח שהיה לו עם [[אדמו"ר הרש"ב]]: "והיה הדיבור מהרב הגאון מלבי"ם זלה"ה (בדרשותיו בספרו על התורה) שאין זה מספיק כלל מה שדורש בספריו בתורה"{{הערה|עמ' כ"ה.}}. על החסיד ר' [[שמואל גרונם אסתרמן]] מסופר שהיה לומד את כתבי המלבי"ם, ואף אמר עליו שהוא היה גאון אמיתי{{הערה|כפר חב"ד, גיליון 491, עמ' 33.}}. הרב מרדכי געלערנטער שדיווח ל[[אדמו"ר הריי"צ]] שהוא מוסר דיעור בחומש עם פירוש המלבי"ם, נענה ב"ישר כוח וימשיך בההצלחה"{{הערה|היכל הבעש"ט, גיליון י"ט, עמ' קס"א.}}}.
ב[[רשימות הרב"ש]] ציין הכותב על דוח שיח שהיה לו עם [[אדמו"ר הרש"ב]]: "והיה הדיבור מהרב הגאון מלבי"ם זלה"ה (בדרשותיו בספרו על התורה) שאין זה מספיק כלל מה שדורש בספריו בתורה"{{הערה|עמ' כ"ה.}}. על החסיד ר' [[שמואל גרונם אסתרמן]] מסופר שהיה לומד את כתבי המלבי"ם, ואף אמר עליו שהוא היה גאון אמיתי{{הערה|כפר חב"ד, גיליון 491, עמ' 33.}}. הרב מרדכי געלערנטער שדיווח ל[[אדמו"ר הריי"צ]] שהוא מוסר דיעור בחומש עם פירוש המלבי"ם, נענה ב"ישר כוח וימשיך בההצלחה"{{הערה|היכל הבעש"ט, גיליון י"ט, עמ' קס"א.}}.


[[הרבי]] הזכיר פעמים רבות את כתבי המלבי"ם בשיחותיו{{הערה|ראה היכל הבעש"ט, גיליון י"ט, עמ' קס"ג, הערה 24.}}.
[[הרבי]] הזכיר פעמים רבות את כתבי המלבי"ם בשיחותיו{{הערה|ראה היכל הבעש"ט, גיליון י"ט, עמ' קס"ג, הערה 24.}}.
===קץ הגלות===
===קץ הגלות===
בפירושו 'יפח לקץ' על ספר דניאל{{הערה|ז, כה.}} הוא כותב: "ויגיע זמן הקץ בשנת תרע"ג והוא מתאחד עם יתר המועדים הבאים בספר כמו שיתבאר". יש לציין שבאותה שנה (שהייתה גם ערב [[מלחמת עולם הראשונה]]) אמר הרבי הרש"ב סדרת מאמרי חסידות המפורסמים בשם [[המשך בשעה שהקדימו תרע"ב]], המשך זה מהווה נדבך חשוב בגילוי [[פנימיות התורה]].
בפירושו 'יפח לקץ' על ספר דניאל{{הערה|ז, כה.}} הוא כותב: "ויגיע זמן הקץ בשנת תרע"ג והוא מתאחד עם יתר המועדים הבאים בספר כמו שיתבאר". יש לציין שבאותה שנה (שהייתה גם ערב [[מלחמת עולם הראשונה]]) אמר הרבי הרש"ב סדרת מאמרי חסידות המפורסמים בשם [[המשך בשעה שהקדימו תרע"ב]], המשך זה מהווה נדבך חשוב בגילוי [[פנימיות התורה]].