שיחה:כח ההיולי: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,724 בתים ,  23 באוקטובר 2022
שורה 49: שורה 49:
[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]]:לגבי הפסקה חומר צורה ותיקון, '''א.''' עדיין לא ברור מהם צורה ותיקון ומה ההבדל ביניהם. '''ב.''' האם תוכל להוסיף מקורות? תודה מראש[[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 05:10, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 05:10, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]]:לגבי הפסקה חומר צורה ותיקון, '''א.''' עדיין לא ברור מהם צורה ותיקון ומה ההבדל ביניהם. '''ב.''' האם תוכל להוסיף מקורות? תודה מראש[[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 05:10, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 05:10, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
:א. תוכל לפרט יותר? ב. בעז"ה. --[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 19:39, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 19:39, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
:א. תוכל לפרט יותר? ב. בעז"ה. --[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 19:39, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 19:39, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
== היולי הכללי בא"ס ==
תחת הכותרת בתורת החסידות>בסדר השתלשלות>עשר ספירות הגנוזות אמורה להיות פסקה שתסביר את מקומו של ההיולי (שממנו באים י"ס) בעולמות א"ס.
ולעת עתה ניסיתי לבדוק זאת, ומצאתי את המקורות הבאים:
בתו"א הוספות ויקהל (קיד,ג) : הא"ס נקרא אפס כי אין בו שום תפיסה כו' ואחריו יצא התהו והוא הכתר כו'. כי הנה כתר הוא דוגמת החומר הקדום הנק' היולי שיש בו שרש כל הד' יסודות בכח ולא בפועל ולכן נק' תהו כי הוא מתהה מחשבות בני אדם כו'.
ולאידך - בנר מצוה ותורה אור (שער היחוד, קכג ואילך), נראה שהוא א"ק, שלכן כל הפרטים נסקרים בו בסקירה אחת, אך אינם תופסים אצלו מקום כלל.
ובפשטות נראה שהוא אותו עניין, כי א"ק הוא כתר הכללי. ולפי זה מסתדר גם הלשון "בריאה דכללות", שהוא החומר המקבל את הצורה (בעולמות עקודים ואצי', שהם צורה ותיקון לגבי א"ק).
ואין באפשרותי לעיין ולבדוק מה מבין המקורות רלוונטי לעניין. אשמח אם יוכלו לסייע בידי ולמצוא מקורות נוספים בנושא ולהכריעו. תודה מראש.--[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 20:22, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 20:22, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
182

עריכות