182
עריכות
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) |
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) |
||
שורה 60: | שורה 60: | ||
<!-- //פסקה זו אמורה להתייחס לדרגת היולי בספירות ומקומה המדויק. בתו"א הוספות ויקהל (קיד,ג) : הא"ס נקרא אפס כי אין בו שום תפיסה כו' ואחריו יצא התהו והוא הכתר כו'. כי הנה כתר הוא דוגמת החומר הקדום הנק' היולי שיש בו שרש כל הד' יסודות בכח ולא בפועל ולכן נק' תהו כי הוא מתהה מחשבות בני אדם כו'. | <!-- //פסקה זו אמורה להתייחס לדרגת היולי בספירות ומקומה המדויק. בתו"א הוספות ויקהל (קיד,ג) : הא"ס נקרא אפס כי אין בו שום תפיסה כו' ואחריו יצא התהו והוא הכתר כו'. כי הנה כתר הוא דוגמת החומר הקדום הנק' היולי שיש בו שרש כל הד' יסודות בכח ולא בפועל ולכן נק' תהו כי הוא מתהה מחשבות בני אדם כו'. | ||
ולאידך - בנר מצוה ותורה אור (שער היחוד, קכג ואילך), נראה שהוא א"ק, שלכן כל הפרטים נסקרים בו בסקירה אחת, אך אינם תופסים אצלו מקום כלל.--> | ולאידך - בנר מצוה ותורה אור (שער היחוד, קכג ואילך), נראה שהוא א"ק, שלכן כל הפרטים נסקרים בו בסקירה אחת, אך אינם תופסים אצלו מקום כלל. ולפי זה מסתדר גם הלשון "בריאה דכללות", שהוא החומר המקבל את הצורה (בעומלות עקודים ואצי'. | ||
ובפשטות נראה שהוא אותו עניין, כי א"ק הוא כתר הכללי. | |||
ועכשיו צריכים מקור לכל זה.--> | |||
שורה 68: | שורה 71: | ||
ההבדל בין דרגה זו והדרגה הקודמת, היא שכאן הכח מגיע מצד הדרגה עצמה, ולא מצד [[העלאת מ"ן]]. | ההבדל בין דרגה זו והדרגה הקודמת, היא שכאן הכח מגיע מצד הדרגה עצמה, ולא מצד [[העלאת מ"ן]]. | ||
<!-- | <!-- | ||
*ע"ח שער מ"א וכו' | *ע"ח שער מ"א וכו' | ||
*חכמה דאצילות (ספרי המגיד) | *חכמה דאצילות (ספרי המגיד) |
עריכות