182
עריכות
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) מ (←בתורת החסידות - המקור ה"פשוט": עיצוב) |
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) מ (←בתורת החסידות - המקור ה"פשוט": קישורים פנימיים) |
||
שורה 37: | שורה 37: | ||
==בתורת החסידות - המקור ה"פשוט"== | ==בתורת החסידות - המקור ה"פשוט"== | ||
תורת הקבלה והחסידות העמיקו את מושג היולי, לא רק לבריאת היש הגשמי, אלא גם לבריאת עולמות רוחניים, אלוקיים ומופשטים. בעוד בתורת הראשונים עיקר היולי הוא החומר הבסיס של היש הגשמי, תורת החסידות מסבירה כי שלב זה קיים בכל המשכה ובכל התהוות של דבר מזולתו, המתחלק לשלשת השלבים הכלליים '''[[חומר וצורה|חומר צורה]] ותיקון'''. | תורת הקבלה והחסידות העמיקו את מושג היולי, לא רק לבריאת היש הגשמי, אלא גם לבריאת עולמות רוחניים, אלוקיים ומופשטים. בעוד בתורת הראשונים עיקר היולי הוא החומר הבסיס של היש הגשמי, תורת החסידות מסבירה כי שלב זה קיים בכל המשכה ובכל התהוות של דבר מזולתו, המתחלק לשלשת השלבים הכלליים '''[[חומר וצורה|חומר צורה]] ותיקון'''. | ||
'''חומר''' הוא הכח ההיולי, והוא [[פשוט]] ו[[מופשט]] מכל הצורות שיווצרו בו. הוא התחלת ה[[מציאות]] מ[[אין]]. למשל: המשכת ה[[כלים]] ו[[ספירות]] ד[[אצילות]] מהמאציל, המצאת | '''חומר''' הוא הכח ההיולי, והוא [[פשוט]] ו[[מופשט]] מכל הצורות שיווצרו בו. הוא התחלת ה[[מציאות]] מ[[אין]]. למשל: המשכת ה[[כלים]] ו[[ספירות]] ד[[אצילות]] מהמאציל, המצאת היש ד[[בי"ע]] מ[[מלכות דאצילות]]. ובנבראים עצמם: בהמשכת הכוחות מ[[עצם הנפש]] שב[[אדם]] וכדומה. | ||
===מאפיינים=== | ===מאפיינים=== |
עריכות